Hoppa till innehåll

Biffigare


NeedforSpeed

Rekommendera inlägg

Börja i handboll istället, där kommer mycket styrka i överkropp då fotbollsspelare i princip bara får jävligt starka ben om man ska dra alla över en kam.

Handboll behöver mer snabbhet i benen och styrka i överkropp ;)

(jag vet att jag spelar handboll, men jag måste få predika om sporten då och då :()

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Börja i handboll istället, där kommer mycket styrka i överkropp då fotbollsspelare i princip bara får jävligt starka ben om man ska dra alla över en kam.

Handboll behöver mer snabbhet i benen och styrka i överkropp ;)

(jag vet att jag spelar handboll, men jag måste få predika om sporten då och då :()

 

Jag vill ju inte ha muskler för att visa upp på stranden, utan som hjälp till fotbollen :)

 

Man ska egentligen käka rätt så bra hela tiden om man ska träna seriöst. Käka någon Snickers då och då är inte heller fel.

 

Lägger till lite hur många reps som kan vara nyttigt att köra på.

 

- Styrka byggs i intervallet 1 - 4 reps.

- Volym byggs i intervallet 8 - 12 reps.

- Uthållighet byggs från 12 reps och uppåt.

 

3 - 4 Set brukar funka ganska fint för dom flesta. Det är iaf vad har hört från andra som bygger muskler.

 

Dessutom ska du ha längre vila mellan set desto färre reps du kör (45 sekunder - 1 minut för 8 - 12 reps, 2 - 5 minuter för 1 - 4 reps).

Vad menar du med t ex 1-4 rep? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

lägg av med fotbollen lägg på dig några kilo och börja igen

 

Nja...

Där har vi problemet.

Inga mackor eller flingor.

2 riktiga rejäla hamburgare och pizza B)

 

Eller en fet käftsmäll på en efterbliven skitunge.

 

 

Glöm inte käka ordentligt någon timme efter du tränat.

 

Nej, jag är mätt.

Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska egentligen käka rätt så bra hela tiden om man ska träna seriöst. Käka någon Snickers då och då är inte heller fel.

 

Lägger till lite hur många reps som kan vara nyttigt att köra på.

 

- Styrka byggs i intervallet 1 - 4 reps.

- Volym byggs i intervallet 8 - 12 reps.

- Uthållighet byggs från 12 reps och uppåt.

 

3 - 4 Set brukar funka ganska fint för dom flesta. Det är iaf vad har hört från andra som bygger muskler.

 

Dessutom ska du ha längre vila mellan set desto färre reps du kör (45 sekunder - 1 minut för 8 - 12 reps, 2 - 5 minuter för 1 - 4 reps).

Vad menar du med t ex 1-4 rep? :)

 

Rep står för repetitioner, det handlar oftast om viktbelastning med dem beräkningarna och inte när man kör på egen kroppsvikt. Men när du väl klarar armhävningarna och utmaningen väl börjar bli för lätt, börja med smalare armhävningar och med en arm bara. Lägg en viktplatta på ryggen då får du en belastning på din egen kroppsvikt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Jag vill ju inte ha muskler för att visa upp på stranden, utan som hjälp till fotbollen smile.gif"

 

orkade inte quota

 

 

 

Du behöver styrkan i överkroppen även i fotbollen då du tex går in i duellerna

Ja självklart, det är ju de vi pratar om :)

 

Ja, alltså. Handbollsspelandet behöver du inte använda för strandsyftet, du får en jävla överkroppsstyrka utav den träningen vilket gör att du blir starkare i fotbollen! Fotboll och handboll kompletterar varandra oerhört bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Käka som fan, börja gymma och i värsta fall:

TA PROTEINPULVER!!!

:o. Istället för det sisat kan du käka några ägg om dagen elr nåt ;)

Första tiden när man gymmar så behöver man inte ta sånt. Det är inget magiskt pulver som gör dig biff över en natt utan kanske bara låter dig lyfta lite mer. Dessutom så kanske pulvret inte biter på honom.

 

Eftersom han är så ung så borde han där emot sova ofta och äta regelbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...