Hoppa till innehåll

Runescape

Gäst JespOL

Rekommendera inlägg

Hej. En kille i min klass är moderator på Runescape. Jag blev intresserad och frågade han hur han blev det och då skrev han att han typ har varit ganksa snäll och hjälpt folk med quest blandannat.

Men asså jag fattar ej. Han har varit medlem i ca 2 år och har nördat ganska rejelt. Fast jag har varit medlem sen 2005 och har bara de här statsen. Har ej varit så intresserad i rs, jag har gjort massa uppehåll blandannat.

Har även läst ifrån runescape.wikia:

Men jag fattade typ inte. :/

1. Hur man blir en spelare moderator?

Alla spelare moderatorer för hand plockas av Jagex. Ansökan eller bestickning accepteras inte på något sätt. Det finns inget direkt sätt att bli moderator, bara vara sig själv, följa regler och spela spelet. En av de viktigaste sakerna är att ha en positiv attityd: skicka i missbruk rapporter när du läsa mer om reglerna bryts och hjälpa nya spelare som är i nöd. Jagex är nästan alltid välja spelare moderatorer, så om ni gör vad som krävs, kommer du att bli plockade. Player moderatorer kan en fritt att spela spelaren eller en medlem.

Jag har varit medlem sen 2005 och inte en enda vet om mig eller typ asså jag är inte nå speciell.

Hur kan jag bli moderator? En kompis till mig sa att man skulle vara lite aktiv på runescape forumet med. Är det som det här eller fuska.se asså. Kan jag bli mod då?

Vill gärna ha hjälp!

Skulle vara nice med moderator. P.s Han är bara en spelare moderator (Grå krona)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har flera vänner som är mods, dem alla säger samma sak..

Var dig själv och ingen wannabe-mod, var hjälpsam och ha kul.

Och nej, man behöver inte skriv något på forumet, ingen utav dem har gjort ett enda inlägg på forumet.

1. Var dig själv.

2. Var hjälpsam.

3. Ha kul.

4. Ha ett säkert konto, dvs recovery questions osv.

5. Profit.

edit* Varför vill du ens bli mod på runescape? Det enda dem kan göra är att muta en spelare upp till 48 timmar eller vad det är. Tja.. du är väl som majoriteten av alla pmods, dvs blir pmod för att dem tror att en silver krona ger respekt.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaret :)

Asså om jag loggar in så liksom skriver ju igen till mig att de vill ha hjälp om ett quest tillexempel :/

Du behöver inte skriva och hjälpa 24/7.

Du kan ju alltid gå med i en större clanchat.

Ok :)

Har ansökt till en svensk klan nu. Asgard chat

Får väl vänta tills jag blir accepterad.

Men liksom jag har spelat på i 5 år typ och inte hänt mig något speciellt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...