Hoppa till innehåll

Htc Wildfire!


swagzter

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Jag tänkte köpa en ny lur i vecka, och funderar starkt på HTC wildfire. Den får kosta max 2500kr och ska vara touch.

 

Wildfire ser ut att ha schysst touch-skärm, 5mgpx kamera, en optisk track-ball, android etc. Vad tycker ni om telefonen, är den värd att köpa? Isåfall, finns det några andra telefoner i samma prisklass som ni tycker är bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om du har en maxbudget på 2 500kr så är Wildfire helt klart det bästa valet.

 

Jag har själv en Wildfire, det är enligt mig det bästa valet i den prisklassen. Mycket bättre än tex x10 mini eller liknande, enligt mig.

Hur är touchen, måste man trycka hårt på skärmen, och när man t.ex scrollar igenom någonting, kan man bara enkelt nudda skärmen när man drar över den? Och sen "Optical track ball", den verkar ju schysst. Fungerar den bra?

 

Hoppas du förstod vad jag skrev här över! :lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har en maxbudget på 2 500kr så är Wildfire helt klart det bästa valet.

 

Jag har själv en Wildfire, det är enligt mig det bästa valet i den prisklassen. Mycket bättre än tex x10 mini eller liknande, enligt mig.

Hur är touchen, måste man trycka hårt på skärmen, och när man t.ex scrollar igenom någonting, kan man bara enkelt nudda skärmen när man drar över den? Och sen "Optical track ball", den verkar ju schysst. Fungerar den bra?

 

Hoppas du förstod vad jag skrev här över! :lol.

 

Jag har HTC Desire och skärmen är prefekt. Man behöver knappt nudda för att det ska hända saker. "Optical track ball" är helt okej, ser inga fel med den.

 

Dock var ju detta till storeborn HTC Desire och inte Wildfire, men jag antar att det är samma skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har en maxbudget på 2 500kr så är Wildfire helt klart det bästa valet.

 

Jag har själv en Wildfire, det är enligt mig det bästa valet i den prisklassen. Mycket bättre än tex x10 mini eller liknande, enligt mig.

 

Hur är touchen, måste man trycka hårt på skärmen, och när man t.ex scrollar igenom någonting, kan man bara enkelt nudda skärmen när man drar över den? Och sen "Optical track ball", den verkar ju schysst. Fungerar den bra?

 

Hoppas du förstod vad jag skrev här över! :lol.

 

Jag har HTC Desire och skärmen är prefekt. Man behöver knappt nudda för att det ska hända saker. "Optical track ball" är helt okej, ser inga fel med den.

 

Dock var ju detta till storeborn HTC Desire och inte Wildfire, men jag antar att det är samma skiten.

 

Mm jo, hört att Wildfire endast har lite mindre upplösning samt sämre processor. Men är det enkelt att skriva på tangentbordet (Wildfire är ju lite mindre också)?

 

Ska nog iväg i helgen o kolla lite på telefonen.

Redigerat av a1exander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Touchen är väldigt bra! Man behöver bara nudda för att den ska reagera. Det enda som jag kan tycka är jobbigt ibland är ju att den inte har några vanliga knappar som Desire har, utan dem är också touch (sitter nedanför skärmen).

 

Och ja, de enda sakerna som skiljer den från Desire är storleken, lägre upplösning på skärmen, och att Desire är snabbare.

 

Tangentbordet fungerar bra för mig, om du skulle uppleva det jobbigt så är det ju bara att vicka på telefonen när du skriver sms så blir det som ett datortangentbord, och lite större knappar.

 

Mitt råd, köp den! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Touchen är väldigt bra! Man behöver bara nudda för att den ska reagera. Det enda som jag kan tycka är jobbigt ibland är ju att den inte har några vanliga knappar som Desire har, utan dem är också touch (sitter nedanför skärmen).

 

Och ja, de enda sakerna som skiljer den från Desire är storleken, lägre upplösning på skärmen, och att Desire är snabbare.

 

Tangentbordet fungerar bra för mig, om du skulle uppleva det jobbigt så är det ju bara att vicka på telefonen när du skriver sms så blir det som ett datortangentbord, och lite större knappar.

 

Mitt råd, köp den! :)

En sista fråga bara, jag har sett att i porträttläge (vanligt) är det ett QWERTY tangentbord, kan man ändra det till ett vanligt tangentbord (sådant som det är på non-touch mobiler)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En telefon för 2500 kr.

Det är bara för mycket.

 

Min gamla goa nokia som jag hade kostade mig bara ynka 610 kr.

Och ligger absolut inte i samma klass som HTC Wildfire. Och ja, Wildfire har en processor på 528 Mhz, Legend ligger på 600 och Desire samt dem flesta smartphones som är på väg ligger på 1Ghz. Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Touchen är väldigt bra! Man behöver bara nudda för att den ska reagera. Det enda som jag kan tycka är jobbigt ibland är ju att den inte har några vanliga knappar som Desire har, utan dem är också touch (sitter nedanför skärmen).

 

Och ja, de enda sakerna som skiljer den från Desire är storleken, lägre upplösning på skärmen, och att Desire är snabbare.

 

Tangentbordet fungerar bra för mig, om du skulle uppleva det jobbigt så är det ju bara att vicka på telefonen när du skriver sms så blir det som ett datortangentbord, och lite större knappar.

 

Mitt råd, köp den! :)

En sista fråga bara, jag har sett att i porträttläge (vanligt) är det ett QWERTY tangentbord, kan man ändra det till ett vanligt tangentbord (sådant som det är på non-touch mobiler)?

 

Tror inte det, det är som ett tangentbord på datorn. MEn jag vande mig ganska snabbt iaf. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...