swagzter Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Tjena! Jag tänkte köpa en ny lur i vecka, och funderar starkt på HTC wildfire. Den får kosta max 2500kr och ska vara touch. Wildfire ser ut att ha schysst touch-skärm, 5mgpx kamera, en optisk track-ball, android etc. Vad tycker ni om telefonen, är den värd att köpa? Isåfall, finns det några andra telefoner i samma prisklass som ni tycker är bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Om du har en maxbudget på 2 500kr så är Wildfire helt klart det bästa valet. Jag har själv en Wildfire, det är enligt mig det bästa valet i den prisklassen. Mycket bättre än tex x10 mini eller liknande, enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 En telefon för 2500 kr. Det är bara för mycket. Min gamla goa nokia som jag hade kostade mig bara ynka 610 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 24 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Om du har en maxbudget på 2 500kr så är Wildfire helt klart det bästa valet. Jag har själv en Wildfire, det är enligt mig det bästa valet i den prisklassen. Mycket bättre än tex x10 mini eller liknande, enligt mig. Hur är touchen, måste man trycka hårt på skärmen, och när man t.ex scrollar igenom någonting, kan man bara enkelt nudda skärmen när man drar över den? Och sen "Optical track ball", den verkar ju schysst. Fungerar den bra? Hoppas du förstod vad jag skrev här över! :lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Om du har en maxbudget på 2 500kr så är Wildfire helt klart det bästa valet. Jag har själv en Wildfire, det är enligt mig det bästa valet i den prisklassen. Mycket bättre än tex x10 mini eller liknande, enligt mig. Hur är touchen, måste man trycka hårt på skärmen, och när man t.ex scrollar igenom någonting, kan man bara enkelt nudda skärmen när man drar över den? Och sen "Optical track ball", den verkar ju schysst. Fungerar den bra? Hoppas du förstod vad jag skrev här över! :lol. Jag har HTC Desire och skärmen är prefekt. Man behöver knappt nudda för att det ska hända saker. "Optical track ball" är helt okej, ser inga fel med den. Dock var ju detta till storeborn HTC Desire och inte Wildfire, men jag antar att det är samma skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 24 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 (redigerat) Om du har en maxbudget på 2 500kr så är Wildfire helt klart det bästa valet. Jag har själv en Wildfire, det är enligt mig det bästa valet i den prisklassen. Mycket bättre än tex x10 mini eller liknande, enligt mig. Hur är touchen, måste man trycka hårt på skärmen, och när man t.ex scrollar igenom någonting, kan man bara enkelt nudda skärmen när man drar över den? Och sen "Optical track ball", den verkar ju schysst. Fungerar den bra? Hoppas du förstod vad jag skrev här över! :lol. Jag har HTC Desire och skärmen är prefekt. Man behöver knappt nudda för att det ska hända saker. "Optical track ball" är helt okej, ser inga fel med den. Dock var ju detta till storeborn HTC Desire och inte Wildfire, men jag antar att det är samma skiten. Mm jo, hört att Wildfire endast har lite mindre upplösning samt sämre processor. Men är det enkelt att skriva på tangentbordet (Wildfire är ju lite mindre också)? Ska nog iväg i helgen o kolla lite på telefonen. Redigerat 24 Augusti 2010 av a1exander Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Touchen är väldigt bra! Man behöver bara nudda för att den ska reagera. Det enda som jag kan tycka är jobbigt ibland är ju att den inte har några vanliga knappar som Desire har, utan dem är också touch (sitter nedanför skärmen). Och ja, de enda sakerna som skiljer den från Desire är storleken, lägre upplösning på skärmen, och att Desire är snabbare. Tangentbordet fungerar bra för mig, om du skulle uppleva det jobbigt så är det ju bara att vicka på telefonen när du skriver sms så blir det som ett datortangentbord, och lite större knappar. Mitt råd, köp den! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 24 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Touchen är väldigt bra! Man behöver bara nudda för att den ska reagera. Det enda som jag kan tycka är jobbigt ibland är ju att den inte har några vanliga knappar som Desire har, utan dem är också touch (sitter nedanför skärmen). Och ja, de enda sakerna som skiljer den från Desire är storleken, lägre upplösning på skärmen, och att Desire är snabbare. Tangentbordet fungerar bra för mig, om du skulle uppleva det jobbigt så är det ju bara att vicka på telefonen när du skriver sms så blir det som ett datortangentbord, och lite större knappar. Mitt råd, köp den! :) En sista fråga bara, jag har sett att i porträttläge (vanligt) är det ett QWERTY tangentbord, kan man ändra det till ett vanligt tangentbord (sådant som det är på non-touch mobiler)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 (redigerat) En telefon för 2500 kr. Det är bara för mycket. Min gamla goa nokia som jag hade kostade mig bara ynka 610 kr. Och ligger absolut inte i samma klass som HTC Wildfire. Och ja, Wildfire har en processor på 528 Mhz, Legend ligger på 600 och Desire samt dem flesta smartphones som är på väg ligger på 1Ghz. Redigerat 24 Augusti 2010 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Touchen är väldigt bra! Man behöver bara nudda för att den ska reagera. Det enda som jag kan tycka är jobbigt ibland är ju att den inte har några vanliga knappar som Desire har, utan dem är också touch (sitter nedanför skärmen). Och ja, de enda sakerna som skiljer den från Desire är storleken, lägre upplösning på skärmen, och att Desire är snabbare. Tangentbordet fungerar bra för mig, om du skulle uppleva det jobbigt så är det ju bara att vicka på telefonen när du skriver sms så blir det som ett datortangentbord, och lite större knappar. Mitt råd, köp den! :) En sista fråga bara, jag har sett att i porträttläge (vanligt) är det ett QWERTY tangentbord, kan man ändra det till ett vanligt tangentbord (sådant som det är på non-touch mobiler)? Tror inte det, det är som ett tangentbord på datorn. MEn jag vande mig ganska snabbt iaf. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 24 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Har kollat på rätt mkt videos, och tycker inte att den verkar så seg för att ha 528 (udda nummer) Mhz processor. Ska som sagt iaf åka in o kolla på den i helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Vad har du haft för telefon tidigare? Jag som aldrig haft en smartphone innan, bara typ Walkman, blev överraskad över hur pass snabb den var. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.