Proccito Skrivet 1 September 2010 Rapport Dela Skrivet 1 September 2010 Tjenare allihopa Börjar bli dags att skaffa moppe och körkort, men vet ej vilket körkort jag ska ha. Jag tänkte ha en mt5:a, och min kompis säger att det är bäst att ta klass 2, men jag undrar om jag ska ta klass 2, eller ska ta klass 1- körkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 1 September 2010 Rapport Dela Skrivet 1 September 2010 (redigerat) Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. Redigerat 1 September 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nash Skrivet 1 September 2010 Rapport Dela Skrivet 1 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 2 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? eligt alla trafikskolor för moppe på nätet: ja, sedan september 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 2 September 2010 Rapport Dela Skrivet 2 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? Jap, klass 2-kort. Sedan oktober 2009. Om du är född innan det så behöver du inget kort för det, men annars behöver du det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 2 September 2010 Rapport Dela Skrivet 2 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? eligt alla trafikskolor för moppe på nätet: ja, sedan september 2009 Om man nu vill köra en moppe som är byggd -93 eller senare. En äldre modell behöver man inget körkort till, bara vara 15 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 2 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? eligt alla trafikskolor för moppe på nätet: ja, sedan september 2009 Om man nu vill köra en moppe som är byggd -93 eller senare. En äldre modell behöver man inget körkort till, bara vara 15 år. så om jag nu köper en MT5 92 eller äldre så kan jag skippa körkortet? men hur gör jag då om polisen nu skulle stoppa mig? ser man att den är äldre än 92? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 2 September 2010 Rapport Dela Skrivet 2 September 2010 Nej, Draghon ljuger. Man behöver fortfarande klass 2-kort. En klass 2 får gå 30 km/t om den har ett intyg (eller vad det heter) före 2003, det har alltså en MT5a 92. Du måste alltså fortfarande ha kortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 3 September 2010 Rapport Dela Skrivet 3 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? eligt alla trafikskolor för moppe på nätet: ja, sedan september 2009 Om man nu vill köra en moppe som är byggd -93 eller senare. En äldre modell behöver man inget körkort till, bara vara 15 år. så om jag nu köper en MT5 92 eller äldre så kan jag skippa körkortet? men hur gör jag då om polisen nu skulle stoppa mig? ser man att den är äldre än 92? Så vadå tänker du köra när du är fotfarande 14? Passa dig då för polisen då låser dom ditt bak i fängelse. Om man tar körkort till moppe då typ frågar dom hur mycket gammal du är. Så du kommer inte få nog göra det. Bli 15 eller bryt mot lagarna och få straff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 3 September 2010 Rapport Dela Skrivet 3 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? eligt alla trafikskolor för moppe på nätet: ja, sedan september 2009 Om man nu vill köra en moppe som är byggd -93 eller senare. En äldre modell behöver man inget körkort till, bara vara 15 år. så om jag nu köper en MT5 92 eller äldre så kan jag skippa körkortet? men hur gör jag då om polisen nu skulle stoppa mig? ser man att den är äldre än 92? Så vadå tänker du köra när du är fotfarande 14? Passa dig då för polisen då låser dom ditt bak i fängelse. Om man tar körkort till moppe då typ frågar dom hur mycket gammal du är. Så du kommer inte få nog göra det. Bli 15 eller bryt mot lagarna och få straff. Bara för att man köper moped då man är 14 så betyder det inte att man kör då man är 14. Sen så, man kan inte få körkortet innan man är 15. Och då en polis frågar så visar man bara upp klass 2-kortet till polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 3 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 September 2010 Vilken ska du köra? 25, 30 moppe (klass 2) 45 moppe (klass 1) Jag rekommenderar klass 2, då det är roligare med växlar. EDIT - Läste att du skulle ha en mt5a, ta klass 2 kortet, bara onödigt med AM då, du lär dig mer till bilkörkortet om du tar AM-kort men det är ändå bara onödigt med am. ÄR DET KÖRKORT PÅ 30-MOPPE NUMERA???????????????????????????????????????? eligt alla trafikskolor för moppe på nätet: ja, sedan september 2009 Om man nu vill köra en moppe som är byggd -93 eller senare. En äldre modell behöver man inget körkort till, bara vara 15 år. så om jag nu köper en MT5 92 eller äldre så kan jag skippa körkortet? men hur gör jag då om polisen nu skulle stoppa mig? ser man att den är äldre än 92? Så vadå tänker du köra när du är fotfarande 14? Passa dig då för polisen då låser dom ditt bak i fängelse. Om man tar körkort till moppe då typ frågar dom hur mycket gammal du är. Så du kommer inte få nog göra det. Bli 15 eller bryt mot lagarna och få straff. att bryta mot lagen är det sista jag tänker göra som 2FJSKFJSKGJES sa, bara för att jag köper när jag är 14 så betyder det inte att jag kör när jag är 14 jag letar moppar och sånt innan jag är 15 för att jag kan skaffa det så fort som möjligt när jag är 15 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 3 September 2010 Rapport Dela Skrivet 3 September 2010 Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.