Proccito Skrivet 4 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller? Nej, vad jag har hört så kan man gå kursen när man är 14 och 9 månader gammal men man får inte göra provet förän sin 15 års dag. Btw MT5 e skit En Honda är det bästa du kan ha. En otrimmad MT5:a är en evighetsmaskin. Hade en som gjorde 84 enligt bilens mätare, aldrig nåt strul. Jag körde EU moppe en månad innan jag fyllde femton, när morsan inte var hemma. Bokstavsbarnet: 30-moppe har inget med växlar att göra. Du kan ha en skooter som är klass 2. Min kompis har en klass 2 Aerox -04 eller -03. Ta klass 2 om du inte har tänkt köra epa/a-traktor. Stort utbud, lätt prov, billigare, billiga mopeder och ingen nummerskylt, så det är bara att sticka och dra genom skogen när farbror blå kommer. varför måste jag göra det för? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller? Nej, vad jag har hört så kan man gå kursen när man är 14 och 9 månader gammal men man får inte göra provet förän sin 15 års dag. Btw MT5 e skit En Honda är det bästa du kan ha. En otrimmad MT5:a är en evighetsmaskin. Hade en som gjorde 84 enligt bilens mätare, aldrig nåt strul. Jag körde EU moppe en månad innan jag fyllde femton, när morsan inte var hemma. Bokstavsbarnet: 30-moppe har inget med växlar att göra. Du kan ha en skooter som är klass 2. Min kompis har en klass 2 Aerox -04 eller -03. Ta klass 2 om du inte har tänkt köra epa/a-traktor. Stort utbud, lätt prov, billigare, billiga mopeder och ingen nummerskylt, så det är bara att sticka och dra genom skogen när farbror blå kommer. varför måste jag göra det för? :huh: Hoppas verkligen inte att du tänkt köra en 30 moppe otrimmad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller? Nej, vad jag har hört så kan man gå kursen när man är 14 och 9 månader gammal men man får inte göra provet förän sin 15 års dag. Btw MT5 e skit En Honda är det bästa du kan ha. En otrimmad MT5:a är en evighetsmaskin. Hade en som gjorde 84 enligt bilens mätare, aldrig nåt strul. Jag körde EU moppe en månad innan jag fyllde femton, när morsan inte var hemma. Bokstavsbarnet: 30-moppe har inget med växlar att göra. Du kan ha en skooter som är klass 2. Min kompis har en klass 2 Aerox -04 eller -03. Ta klass 2 om du inte har tänkt köra epa/a-traktor. Stort utbud, lätt prov, billigare, billiga mopeder och ingen nummerskylt, så det är bara att sticka och dra genom skogen när farbror blå kommer. varför måste jag göra det för? :huh: Hoppas verkligen inte att du tänkt köra en 30 moppe otrimmad... Man är inte tuff bara för att man trimmar en moped, man är en idiot på 2 hjul. Min går i 55, och är antagligen en glädjemätare också. Men i trafiken åker jag bara 30 ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 (redigerat) Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller? Nej, vad jag har hört så kan man gå kursen när man är 14 och 9 månader gammal men man får inte göra provet förän sin 15 års dag. Btw MT5 e skit En Honda är det bästa du kan ha. En otrimmad MT5:a är en evighetsmaskin. Hade en som gjorde 84 enligt bilens mätare, aldrig nåt strul. Jag körde EU moppe en månad innan jag fyllde femton, när morsan inte var hemma. Bokstavsbarnet: 30-moppe har inget med växlar att göra. Du kan ha en skooter som är klass 2. Min kompis har en klass 2 Aerox -04 eller -03. Ta klass 2 om du inte har tänkt köra epa/a-traktor. Stort utbud, lätt prov, billigare, billiga mopeder och ingen nummerskylt, så det är bara att sticka och dra genom skogen när farbror blå kommer. varför måste jag göra det för? :huh: Hoppas verkligen inte att du tänkt köra en 30 moppe otrimmad... Man är inte tuff bara för att man trimmar en moped, man är en idiot på 2 hjul. Min går i 55, och är antagligen en glädjemätare också. Men i trafiken åker jag bara 30 ändå. Har inte sagt att man är tuff för att man trimmar en moped, dock så är det imo jävligt onödigt att köra 30 då du bara blockerar trafiken Redigerat 4 September 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Det gör man inte, kör så långt in till höger du kan. Så kommer dem köra förbi dig då dem får tid för det. Det händer hela tiden. Man bör köra som en vettig person i trafiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Det gör man inte, kör så långt in till höger du kan. Så kommer dem köra förbi dig då dem får tid för det. Det händer hela tiden. Man bör köra som en vettig person i trafiken. Bara för att du kör över 30 så betyder det inte att du kör ovettigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Nah, men nu är det så att det är olagligt att köra över 30 också med en 30moppe. Så därför bör man köra normalt i trafiken, i 30. Aja, majvor får göra vad han vill, men jag tycker han gör fel om han trimmar mopeden :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Nah, men nu är det så att det är olagligt att köra över 30 också med en 30moppe. Så därför bör man köra normalt i trafiken, i 30. Aja, majvor får göra vad han vill, men jag tycker han gör fel om han trimmar mopeden :). Tycker dock han ska satsa på en Eu moped (dvs Klass1 moped) om han tänker köra orginal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 Jag har både en klass 1 och 2 moppe. Kör 45 moppe utan körkort. Jag får köra 30 moppe utan förarbevis då jag är 94:a. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 September 2010 Rapport Dela Skrivet 4 September 2010 (redigerat) Jag har både en klass 1 och 2 moppe. Kör 45 moppe utan körkort. Jag får köra 30 moppe utan förarbevis då jag är 94:a. Du får bara köra 30 moppe utan förarbevis om du fyllde 15 innan 30september år 2009, vilket du säkert gjorde men bra fakta att ha i huvudet endå. Redigerat 4 September 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 5 September 2010 Rapport Dela Skrivet 5 September 2010 Jag har både en klass 1 och 2 moppe. Kör 45 moppe utan körkort. Jag får köra 30 moppe utan förarbevis då jag är 94:a. Kör du en EU-moped utan AM-kort :S? Om du är född innan 30 september, som jag antar du är, så skulle du tagit förarbeviset för EU-moped innan det, och sedan gjort om det till ett AM-kort för en väldigt liten summa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 5 September 2010 Rapport Dela Skrivet 5 September 2010 Jag har både en klass 1 och 2 moppe. Kör 45 moppe utan körkort. Jag får köra 30 moppe utan förarbevis då jag är 94:a. Kör du en EU-moped utan AM-kort :S? Om du är född innan 30 september, som jag antar du är, så skulle du tagit förarbeviset för EU-moped innan det, och sedan gjort om det till ett AM-kort för en väldigt liten summa. Är född den 16 september, så klarar mig precis. Det är inte min moppe, en polares som jag brukar låna och köra runt med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.