Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Idag är dem flesta som röstar på SD dem nya som precis fått rätten att rösta.

 

Det dem inte förstår är att dem inte har vart med utvecklingen av Sverige när det verkligen gällde!

Dessa människor vet inte ens vad politik är och jag tror dem flesta av dem aldrig ens har jobbat,

det är nog bara såna som spenderar sitt studiebidrag på alkohol, tobak och tv-spel.

Sant.

 

Dem som röstar på SD blir ofta utdebatterade som fan av folk som KAN det här med politik.

 

Det är därför Åkesson typ alltid vinner alla debatter han är med i då antar jag?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag är dem flesta som röstar på SD dem nya som precis fått rätten att rösta.

 

Det dem inte förstår är att dem inte har vart med utvecklingen av Sverige när det verkligen gällde!

Dessa människor vet inte ens vad politik är och jag tror dem flesta av dem aldrig ens har jobbat,

det är nog bara såna som spenderar sitt studiebidrag på alkohol, tobak och tv-spel.

Sant.

 

Dem som röstar på SD blir ofta utdebatterade som fan av folk som KAN det här med politik.

 

Det har antagligen mycket att göra med faktumet att många av SDs argument är helt felaktiga. Deras ekonomiska politik går inte ihop alls och deras siffror kring brottsstatisk/invandring är (ofta) fel eller (medvetet) missvisande. SD spelar mycket på folks känslor. Om man visar en stackars rädd pensionär (lägligt nog klädd i ljusare färger) och en hel hord med maskerade och svartklädda (alla vet att dom onda alltid är svartklädda) så får man folk att tycka synd om den stackars tanten, och man dras mer åt att lägga sin röst på SD. De vill ju hjälpa stackars rädda tanter!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag är dem flesta som röstar på SD dem nya som precis fått rätten att rösta.

 

Det dem inte förstår är att dem inte har vart med utvecklingen av Sverige när det verkligen gällde!

Dessa människor vet inte ens vad politik är och jag tror dem flesta av dem aldrig ens har jobbat,

det är nog bara såna som spenderar sitt studiebidrag på alkohol, tobak och tv-spel.

Sant.

 

Dem som röstar på SD blir ofta utdebatterade som fan av folk som KAN det här med politik.

 

Det är därför Åkesson typ alltid vinner alla debatter han är med i då antar jag?

 

Har inte hittills sett en enda debatt han har vunnit. Han debatterar fult som Guggo säger och använder sig mycket utav bilder och andra finter, sin kommunikation har han pluggat på då han som sagt kan få många saker att få fult ut och göra så folk ser ur en annan synvinkel, "Det här är Achmed abdulla Neshid och hennes man hällde syra i hennes ansikte för att hon var otrogen, vill du ha sådana här eller".

Typiska drag på folk som själv inser att deras argument inte håller och vill istället försöka röra folks emotionella känslor.

 

 

Han nämner att antalet våldtäkter har ökat enormt sedan 1950 fast nämner inte att gränsen för vad som är våldtäkt och inte har höjts enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rolig (eller ja) fakta:

 

En tidning gjorde ett test där de skickade in ansökningar på jobb. Till varje företag skickade tidningen två ansökningar, båda hade i princip samma meriter och språkkunskaper fast en av dom hade slöja på bilden och ett utländskt namn. En överväldigande majoritet kallade inte personen med utländskt namn på intervju, medans den med svenskt namn fick komma på intervju i nästan alla fallen.

 

Enligt en dokumentär som gick (ganska) nyligen på fyran så är invandrare 2,någonting gånger troligare att begå brott en personer födda i Sverige. Låginkomsttagare samt personer med endast gymnasieutbildning är dock 5,någonting gånger troligare att begå brott. Majoriteten av SDs väljare är låginkomsttagare och/eller personer med "dålig" utbildning.

 

Om SD vill minska på brottsligheten så borde de alltså skicka ut personer som endast har gått gymnasiet, inte invandrare!

 

(Jag reserverar mig mot eventuella felskrivningar, alla siffror är tagna ur minnet men jag tror de borde stämma ganska bra i alla fall)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänker inte lägga mig i någon debatt, men skriv era antaganden i I&I på flashback om ni vill få svar på dem.

Förmodligen får ni mer & bättre svar där än på ett spelforum där 98% skiter i politik. :)

Ok chefN^ ska maila admin så han kan ta bort hela forumet då man lika gärna kan skriva på flashback .P pPp PP pPPp

 

Nej. Det finns ett debatt forum och det ska hållas vid liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänker inte lägga mig i någon debatt, men skriv era antaganden i I&I på flashback om ni vill få svar på dem.

Förmodligen får ni mer & bättre svar där än på ett spelforum där 98% skiter i politik. :)

Ok chefN^ ska maila admin så han kan ta bort hela forumet då man lika gärna kan skriva på flashback .P pPp PP pPPp

 

Nej. Det finns ett debatt forum och det ska hållas vid liv.

 

Ja du Mothander, här använder ju alla bara källor från div tidningar där också deras åsikter kommer ifrån, från tidningar som har som största mål att förstöra för partiet.

SD's våldtäktsdomar kom ju egentligen fram till samma resultat som Brå's rapporter, i tidningen kritiserades den av "experter" för att vara falsk trots samma resultat, experterna skulle förlora deras jobb om de sa tvärtom, så snedvridet är Sverige.

Om en högt uppsatt person är Sd'are förlorar den jobbet, just därför är det fler låg och medelinkomsttagare som är Sd'are, för de drabbas inte lika hårt. Det är även dessa låg och medelmänniskor som får bo i områdena och uppleva problemen, därför är det fler av dem som röstar SD.

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänker inte lägga mig i någon debatt, men skriv era antaganden i I&I på flashback om ni vill få svar på dem.

Förmodligen får ni mer & bättre svar där än på ett spelforum där 98% skiter i politik. :)

Ok chefN^ ska maila admin så han kan ta bort hela forumet då man lika gärna kan skriva på flashback .P pPp PP pPPp

 

Nej. Det finns ett debatt forum och det ska hållas vid liv.

 

Ja du Mothander, här använder ju alla bara källor från div tidningar där också deras åsikter kommer ifrån, från tidningar som har som största mål att förstöra för partiet.

SD's våldtäktsdomar kom ju egentligen fram till samma resultat som Brå's rapporter, i tidningen kritiserades den av "experter" för att vara falsk trots samma resultat, experterna skulle förlora deras jobb om de sa tvärtom, så snedvridet är Sverige.

 

 

Någon har inte fattat alls vad det handlar om. Jag är ganska säker på att jag förklarade det rätt bra i en tidigare post.

 

Vad SD gör med våldtäktssiffrorna kan likställas med att säga "Ingen har avrättats i Sverige sedan 1921" och sedan vara asnöjd över det. Eller säga "Svenskarna slår sina barn jättemycket mer än engelsmännen. Kolla bara vad många fler fall av barnaga som har anmälts i Sverige"

 

Och sedan gnäller man när någon påpekar att siffrorna ser ut som de gör för att dödsstraffet avskaffades 1921 och att vi har så många gånger fler anmälda fall av barnaga i Sverige för att det inte är olagligt i England.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag fattade det du skrev rätt, var det därför vi har fler våldtäkter i Sverige än andra länder och inte varför invandrare är överrespresenterade(som SD kom fram till)

Fast svenska tjejer kanske är rasister och hellre anmäler en invandrare än en svensk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte jämföra brottsstatistik på det sättet. Det är klart att vi har högre antal våldtäkter än X land om vi har en strängare lagstiftning. Precis som det är självklart att vi har ett lägre antal våldtäkter än Y om vi har en slappare lagstiftning än Y. Det kan också vara så att våldtäkter helt enkelt anmäls oftare här än i landet man jämför med.

 

Att hålla på som SD gör funkar inte. Det går inte att jämföra på det sättet.

 

Och angående att "omg våldtäkterna har ökat med OVER NINE THOUSAND procent sedan 1975 och allt är invandrarnas fel" så beror det enligt BRÅ på 1) Den kraftiga skärpning av lagstiftningen som har skett 2) En ökad anmälningsbenägenhet. Ökningen av antalet faktiska våldtäkter beror enligt BRÅ på den kraftigt ökade alkoholkonsumtionen.

 

Edit: Det skall också tilläggas att vi har en relativt sträng lagstiftning kring våldtäkt, i den meningen att den är ganska omfattande.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja klart Åkesson är rasist? Hur kan man inte tro det? Annars blir man inte medlem i Sverigedemokraterna.

Vänta nu... påstod du just att ordet "Sverige" är rasistiskt? Eller varför i fAn gjorde du tjockstilt där för.

 

Alla partier vill göra Sverige bättre, det är en självklarhet och inget man behöver döpa sitt parti till för att folk ska förstå. Det har inte Sverigedemokraterna heller, de har döpt sitt parti till Sverigedemokraterna för att de "vill värna om sverige", precis som om de kan definera själva vad som är svenskt och inte är det. Alltså ordet sverige är inte rasistiskt, bara det underliggande budskapet i det sammanhanget sverigedemokraterna använder det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...