Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Det har snackats en del om Sverigedemokraterna i en del olika trådar och jag vet att det finns en tråd om valet men jag vill att vi här ska diskutera bara Sverigedemokraterna då det är en stor fråga.

 

Jag är inte jätteinsatt men ska försöka starta en diskussion:

Det är mycket snack om SD kommer klara riksdagsgränsen på 4% av rösterna. Vissa är rädda för att SD kommer att spela vågmästare.

Det som har skapat en kontrovers är SDs enligt många (alla?) invandrarfientliga politik och speciellt tankarna om muslimer och folk från mellanöstern.

Jimmie Åkesson är SDs partiledare.

 

Tror ni att Åkesson är rasist?

Tror ni det är bra att SDs väljargrupp växer?

Vad tror ni händer om SD kommer in i riksdagen?

T.ex. SDs reklamfilm upplevs som många kränkande mot muslimer. Vad tycker ni?

 

Diskutera Sverigedemokraterna i allmänhet och händelser som rör dem här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror ni att Åkesson är rasist?

Nej.

 

Vad tror ni händer om SD kommer in i riksdagen?

Inget speciellt.

 

T.ex. SDs reklamfilm upplevs som många kränkande mot muslimer. Vad tycker ni?
Nej, den visar bara att till vissa ändamål finns hur mycket pengar som helst(invandring) och pensionärer får nästan inget alls. Tycker det är märkligt att det finns pengar till att ta in över 500 invandrare per år i min kommun men inga pengar finns till mitträcken, det var så några kompisar till mig var nära på att mista livet, då man inte hade råd att bygga mitträcken..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror ni att Åkesson är rasist?

Nej, han har rätt att uttrycka sin åsikt, han likväl många andra tycker att den grova invadringen på värkar oss negativt, han har rätt till en åsikt utan att bli kallad rasist.

Tror ni det är bra att SDs väljargrupp växer?

Ja. Utveckar de sina valargument så blir det super b

Vad tror ni händer om SD kommer in i riksdagen?

Inget speciellt, ännu ett parti i riksdagen, troligtvist kommer (S) sluta sig samman

T.ex. SDs reklamfilm upplevs som många kränkande mot muslimer. Vad tycker ni?

Idiotiskt, hur fan kan de tycka den är kränkande om de uppenbarligen hade muslimer som ställde upp i reklamen?

 

ps. full. ds

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror ni att Åkesson är rasist?

-Han har ju öppet sagt att han har någonting emot muslimer...

Tror ni det är bra att SDs väljargrupp växer?

-Dom procenten kunde likväl ha gått till ett bättre parti.

Vad tror ni händer om SD kommer in i riksdagen?

-Inte mycket eftersom att båda blocken vägrar att samarbeta med dem.

T.ex. SDs reklamfilm upplevs som många kränkande mot muslimer. Vad tycker ni?

-Har sett den nu och förstår varför den kan ses som kränkande...

Jag tycker faktiskt att den var lite fel demonstrerad.

Redigerat av Luminary
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Rasist" är ett så brett ord. Japp, Åkesson har kritiserat den islamiska utbredningen i Europa och han är negativ till moskéer och annat. Problemet var att det var en analog till araber och afrikaner (delvis), inte just muslimer. Men man får ju inte tala om folk på det sättet så han fick använda en annan metod. :rolleyes:

 

Är Jimmie en person som tror att människan kan delas upp i raser efter genetik, hävda att barn mellan "interracials" par är sterila och att han och hans "ras" är högre värda än andra och har rätt att styra över dessa? Detta är riktig rasism, till skillnad från att säga "jag tycker inte om moskéer direkt." Politiken är så infekterad av rädsla för rasism att det blivit tvärtom, positiv särbehandling är dagens recept när det gäller utlänningar. Varför tror ni problemen i förorterna blivit så stora, när politiker som diskuterar arabers överrepresentation måste skriva ett tal om varför han inte är rasist blablablabla innan han kan diskutera problemet först? Skulle Alliansen tala öppet om vad vår invandring och inkompetenta integrationspolitik lett till skulle deras förtroende och stöd antagligen falla till botten, varför? För att vi blivit så programmerade av media att tro att allt som motsäger bilden av att invandringen är underbar och så positiv för Sverige är rasistiska lögner från SD.

 

Det är faktiskt ganska otroligt hur vi fortsätter med en sådan politik trots arbetslösheten och bostadsbristen? Vilket gör att vi inte kan ta hand om de vi tar emot? Så alla får det sämre. Svenskarna, de som redan flyttat hit, och nyanlända. Alla får det sämre under denna förbannade gullighetspolitik som handlar mer om att tävla i antal migranter och inte hur bra de integreras i samhället. Skamligt. Fast det spelar ju ingen roll om man röstar på alliansen eller de rödgröna när det gäller detta...

 

Tror ni det är bra att SDs väljargrupp växer?

 

På sätt och vis. Det tvingar riksdagen att se över problemen. Eller så fortsätter trenden att ju högre stöd SD får desto mindre fokus får problemen.

 

Vad tror ni händer om SD kommer in i riksdagen?

 

Inte mycket eftersom i Sveriges demokrati så kan man ignorera vissa åsikter.

Dock så får SD ju tillgång till mer invecklad statistik över integrationen och ekonomin, så de får fritt fram att presentera de faktiska kostnaderna. Det vore intressant. Jag blir ju lite intresserad av att det finns folk som tror att en massinvandring i dagens ekonomiska läge, med bostadsbristen och arbetslösheten, är positiv för landet? Som att fortsätta skicka barn till ett dagis trots att de redan tvingas skicka hem ungar för att det inte finns plats. Ekonomiskt självmord.

 

T.ex. SDs reklamfilm upplevs som många kränkande mot muslimer. Vad tycker ni?

 

Givetvis upplevs den som kränkande mot muslimer, den visade ju muslimer i en negativ situation. Så får vi ju inte ha det. Någonsin. Hela grejen var att de använde niqab eftersom... ingen tycker om dom. Ingen. Man får inte se ansiktet eller något så dessa "muslimer" blir till en ansiktslös massa som springer för att förstöra för pensionären man redan fått empati för. Faktiskt så är valfilmen väldigt bra om man tänker på hur den använder "delar av verkligheten" för att väcka känslor. Dock, om de nu ville slippa censur och annat skulle de väl bara haft hundra glada vita personer (!!) som springer mot "pensionsbromsen". Men även då skulle den väl vara rasistisk ändå....? *suck*

NU SKA JAG ÄTA MIN NOGGER BLACK

HUUHUH.

 

Patetiska land.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är dåligt att SD;s reklam om den med pensionärer och invandrare, att den blev borttagen.

Här i Sverige har vi yttrandefrihet tex, och även om reklamfilmen var "dålig" så borde den ändå visas.

Det finns en äganderätt i Sverige som innebär att du inte kan tvinga media att publicera något.

Eller du kanske vill att det ska vara som vissa länder som är styrda av diktatorer att media inte

vågar publicera det folk tycker om politiken.

 

Och ja, det är en rasistisk reklam, det finns cirka 100 burkklädda och niqabklädda i Sverige.

Jimmie Åkesson har sagt själv att det finns för många pensionärer i Sverige och det kostar mycket pengar,

han säger att antalet på människor som inte är gamla måste öka, men i den här videon försöker han konvertera gamla 40 talistiska sossar till sitt parti.

 

Jimmie Åkesson dömer muslimer, om det inte vore det så kunde han ha satt in zigenare med deras stora kläder i bakgrunden också, men han har problem med muslimers kultur.

 

Jag säger så här bara, vi får sjunga nationalsången i skolan, jag går i en skola där det väger 60% på människor med invandrarbakgrund och på avslutningarna sjunger vi nationalsången, och alla gör det.

Kyrkan gick man till i grundskolan, men Jimmie Åkesson kanske saknar barndomen, men grejen är.

Anledningen till att många slutar sjunga i kyrkan är kanske för att Sverige är ett sekulärt land och religion ska vara

personligt för en.

 

Sen så är det dessa Wannabe SD P14 som har noll koll på politik och har inte ens kollat upp frågan som Sverigedemokraterna endast sköter, Invandringen. Det finns mycket annat som är viktigare att ta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hela med reklamfilmen var att kvinnorna med niqab/burka tydligt representerade muslimer och inte vilken invandrare som helst. Reklamfilmen får muslimer att framstå som någon slags parasit och det kränker mig.

 

Jag tror en del av SDs strategi är att medvetet skapa ett litet förtryck mot sig själva och på så sätt få sig själva att framstå som offret. Hade SD haft en annan reklamfilm som sa samma sak (att mycket onödiga pengar går till invandrare som annars kunde ha gått till t.ex. pesnionerer) men utan den onödiga biten där det är muslimer med burka som är problemet så hade den kanske visats på TV och ingen hade brytt sig så mycket. Men nu väcker den känslor hos folk och SD blir än en gång "de svaga som förtrycks" och det är dessa som folk sympatiserar med.

 

"Rasist" är ett så brett ord. Japp, Åkesson har kritiserat den islamiska utbredningen i Europa och han är negativ till moskéer och annat. Problemet var att det var en analog till araber och afrikaner (delvis), inte just muslimer. Men man får ju inte tala om folk på det sättet så han fick använda en annan metod. :rolleyes:

 

Är Jimmie en person som tror att människan kan delas upp i raser efter genetik, hävda att barn mellan "interracials" par är sterila och att han och hans "ras" är högre värda än andra och har rätt att styra över dessa?

Det där med sterila par vet jag inte något om men det skulle inte förvåna mig om Jimmie tyckte det andra du skrev. Detta kan man såklart inte skriva i media utan man får använda andra genvägar för att uttrycka sina åsikter (t.ex. hot mot "svensk kultur"). Bara för att Jimmie Åkesson inte har sagt att han tycker att svenskar är överlägsna muslimer skulle det inte förvåna mig om han tror det, och det var det jag frågade: Tror ni att han är rasist?

 

Det är det här sista jag är rädd för. Det börjar med att man kritiserar invandrarpolitiken. Frågan är vart det slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...