SNUFFINATOR Skrivet 6 September 2010 Rapport Dela Skrivet 6 September 2010 Tjohejsvejsantjenix. Redan märkt för länge sedan att jag börjat få stretch marks ( vettefan vad det heter på svenska ) på ryggen, trodde först att det var för att jag vuxigt snabbt som snabeln på sommarn. Men med tiden märkte jag att det blev fler och fler sträck på ryggen när jag hade suttit framför datorn, nu är nästan hela min högra nedre del av ryggen täckt av sträck. Jag undrar om det är p.g.a sättet jag sitter på eller..? Och finns det något sätt att få dem att försvinna, ser fittigt fult ut. Regards, snuff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 6 September 2010 Rapport Dela Skrivet 6 September 2010 Vet inte hur man kan lösa det eller så. Men med en snabb sökning så fick jag fram "Bristning" iaf, genom att ändra från engelska till svenska på wikipedia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 6 September 2010 Rapport Dela Skrivet 6 September 2010 Framförallt gravida personer får bristningar för att magen växer för snabbt, men unga tonåringar kan också få det då deras kropp växer så snabbt. Bristningar försvinner på 4-5 år nästan helt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 6 September 2010 Rapport Dela Skrivet 6 September 2010 Framförallt gravida personer får bristningar för att magen växer för snabbt, men unga tonåringar kan också få det då deras kropp växer så snabbt. Bristningar försvinner på 4-5 år nästan helt.Tell that to my thighs. :huh: För vissa försvinner bristningarna långsamt till en viss grad, annars får man använda laser mot det för att få huden att läka sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Framförallt gravida personer får bristningar för att magen växer för snabbt, men unga tonåringar kan också få det då deras kropp växer så snabbt. Bristningar försvinner på 4-5 år nästan helt.Tell that to my thighs. :huh: För vissa försvinner bristningarna långsamt till en viss grad, annars får man använda laser mot det för att få huden att läka sig. Tror faktiskt att man kan använda sig av en "ny" metod, då de slipar på bristningarna så de inte blir lika djupa, blir mycket finare, man måste dock vara över 18 för att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 7 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Skulle inte bry mig om det var från att jag vuxit. Men för att varje gång jag sitter typ 1 timme framför datorn så stärks sträcken / kmr det fler sträck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Kan ju vara att du har suttit extra mycket vid datorn i en hukande ställning som skapar att kroppen formar sig snett, så måste huden följa med men hinner inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Skulle inte bry mig om det var från att jag vuxit. Men för att varje gång jag sitter typ 1 timme framför datorn så stärks sträcken / kmr det fler sträck. Låter omöjligt. Men om det nu är så illa så ha på lotion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 (redigerat) Antingen så har du växt mycket på höjden eller så har du blivit väldigt tjock! Redigerat 7 September 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Antingen så har du växt mycket på höjden eller så har du blivit väldigt tjock! Haha som Guggo sa skulle jag dra ner på datorsittandet och ut och röra på mig om jag var du;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Om det blir värre av en timme vid datorn är något fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Låter som om det bildas valkar när personen sitter ned och att det blir permanenta rynkor. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.