Hoppa till innehåll

Varningar Eller Inte?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Äh, lev med det. Dagens språk är så modernifierat och "svordomarna" har blivit så vanliga att man knappt reagerar om man inte är riktigt konservativ. Pfft.

Jävlar vad folk ska gnälla!

Jävlar är ingen svordom enligt mig, mer ett "negativt" och uppkäftigt ord.

 

Men men, ska fixa manuellt nu, fan reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig är inte fan, helvete, skit, cepe, jävlar eller rövhål svordomar heller...:_

"Svordom (eller vardagligt svärord) är ett kraftuttryck som ofta, men inte alltid, stammar från slang. Somliga anser att användning av svordomar är fult och helst skall undvikas, medan andra menar att det inte är så farligt; att de berikar språket och fyller en viktig funktion som allmänna förstärkningsord. Överanvändning av svordomar, eller användning i opassande sammanhang, tyds ibland som ett tecken på ett begränsat ordförråd."

 

Ibland så kan jag utav ren reflex säga jäklar, men då har jag inte tänkt att jag ska säga det utan det är en dålig gammal vana bara.

 

När man ser på många inlägg eller jämför med hur det faktiskt snackas nuförtiden så är det enligt mig rätt lätt att inse att nedskärning på svordomar skulle göra allt så mycket trevligare :) Det skadar inte mig att någon svär dock, det är deras eget val - Jag bara reflekterar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...