360Xbox Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 (redigerat) Jag har rätt mycket pengar just nu, och jag har råd för en 32" Full HD. Då undrar jag om det är nödvändigt att ha en 32" TV med Full HD, eller ska jag köpa en HD Ready istället? Alltså, märker man skillnad på Full HD(1080p) och HD Ready(720p) på en 32"? Redigerat 12 September 2010 av 360Xbox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 Ingen aning. Men du kanske ska överväga att vänta så du får mer pengar och en ännu bättre tv, 42 tummare kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 Full HD måste väl vara bättre än det som kallas "HD Ready" (vad ska det betyda egentligen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 (redigerat) Full HD måste väl vara bättre än det som kallas "HD Ready" (vad ska det betyda egentligen)Antar att HD Ready är 720p och full hd är 1080p? [Edit] Tydligen var det inte det, utan HD Ready är en tv utan hd i stort sett. Redigerat 12 September 2010 av Critical Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 12 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 Full HD måste väl vara bättre än det som kallas "HD Ready" (vad ska det betyda egentligen)Antar att HD Ready är 720p och full hd är 1080p? [Edit] Tydligen var det inte det, utan HD Ready är en tv utan hd i stort sett. Svara inte om ni inte vet. HD Ready 720p Full HD 1080p Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 hd ready 1280x720 Full hd 1920x1080 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 Måste man inte ha HD kanaler för att kolla på HD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 Måste man inte ha HD kanaler för att kolla på HD?Man kan ju spela på en ps3a eller kolla på blurayfilmer... -.- Vanliga tvsignaler klarar nya tvapparater fortfarande av. Köp ingen HD ready skit, du kommer vara tvungen att skrota den om typ 2 år... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 Måste man inte ha HD kanaler för att kolla på HD?Man kan ju spela på en ps3a eller kolla på blurayfilmer... -.- Vanliga tvsignaler klarar nya tvapparater fortfarande av. Köp ingen HD ready skit, du kommer vara tvungen att skrota den om typ 2 år... Tänkte inte på det eftersom jag inte har något TV-spel eller Blu-Ray spelare. Jo, men vad är det för med mening med att köpa en Full HD teve om man inte har några kanaler som är Full HD på? Då kan man ju lika gärna köpa en utan HD och spara pengar. (Om man nu kan göra det nuförtiden). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 hd ready 1280x720 Full hd 1920x1080 Det är delvis fel. En HD ready tar en HD signal dvs 1080p och visar den i lägre upplösning vilket är vanligtvis x768. HD ready är i varje fall inte något man ska gå för men om det bara är en 32" skärm kommer du inte märka någon skillnad på hd ready och full hd. Varför citerade du mig 360xbox? Påstår du att jag inte har rätt att svara i ämnet bara för att du tror att jag har fel? Men som svar på din fråga så NEJ det är ingen som helst skillnad på hd ready och full hd på en 32" skärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 12 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 hd ready 1280x720 Full hd 1920x1080 Det är delvis fel. En HD ready tar en HD signal dvs 1080p och visar den i lägre upplösning vilket är vanligtvis x768. HD ready är i varje fall inte något man ska gå för men om det bara är en 32" skärm kommer du inte märka någon skillnad på hd ready och full hd. Varför citerade du mig 360xbox? Påstår du att jag inte har rätt att svara i ämnet bara för att du tror att jag har fel? Men som svar på din fråga så NEJ det är ingen som helst skillnad på hd ready och full hd på en 32" skärm. Nämen jag tänkte skriva vad HD Ready var och Full HD, men jag skrev till Fishmaster dedär om man inte vet så svara inte. Men tack för svaren iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Jag rekommenderar att du tar en FULL HD, nån dag kanske du blir sugen på att koppla datorn till TV för att se på en film. Sen brukar det va så att nya TV'n idag erbjuder USB portar, som du kan koppla in för att kolla på film med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.