Hoppa till innehåll

Minecraft

Nissebils

Rekommendera inlägg

• Svar 512
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

skrev PPP:

Känns som att jag spenderade timmar i en grotta.

Hittade 20+ iron, 52 redstone, 2 diamond, 10+ guld med mera.

Jag hade en diamond spade och hacka.

Dog i lava som jag inte ens tog i.

Sa "Fan." och stängde av Minecraft.

Sånt är livet

Det där är ju ingenting..

Jag spenderade en halvtimma i en grotta + lite random mining. Hittade typ 2 stacks med iron, massa redstone och diamonds..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade världens mest awesome mod! :D

Biome Terrain!!! Du kan ändra hur dina världar ska vara uppbyggda helt och hållet!

Länkar här! ;)

Om du vill använda och ha mina inställningar (som innehåller träsk, alla ores går upp till layer 64, diamond e lika vanligt som guld, flygande öar med caves, mm...) så skicka ett pm ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

holy, holy ,holy,holy crap, jag hittade en rare dungeon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@@@@@@@@@@

det är en dungeon fylld med diamonds och gold blocks på väggarna, han inte få en bild, vart för chockad! och sen car det inget bra i chests, bara typ lite buckets:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skrev valtteri:

holy, holy ,holy,holy crap, jag hittade en rare dungeon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@@@@@@@@@@

det är en dungeon fylld med diamonds och gold blocks på väggarna, han inte få en bild, vart för chockad! och sen car det inget bra i chests, bara typ lite buckets:)

Nej, något sådant finns det inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skrev DjLudde:

Hittade världens mest awesome mod! :D

Biome Terrain!!! Du kan ändra hur dina världar ska vara uppbyggda helt och hållet!

Länkar här! ;)

Om du vill använda och ha mina inställningar (som innehåller träsk, alla ores går upp till layer 64, diamond e lika vanligt som guld, flygande öar med caves, mm...) så skicka ett pm ;)

Fattar du inte att det är utmaningen som gör det kul? Bara tråkigt ifall sällsynta ores inte längre är sällsynta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skrev Collez:

Fattar du inte att det är utmaningen som gör det kul? Bara tråkigt ifall sällsynta ores inte längre är sällsynta.

Jo jag fattar...

Eftersom att de e massa flygande öar så går ores högre upp, diamond hade frequency 1 förut men jag ändrade till 5 som e gold och de e knappt nån skillnad, fattar inte vad du snackar om... inte längre sällsynta? Trodde gold var sällsynt...

Iron har 20 och även det kan vara smått sällsynt...

+ Vissa vill inte alls ha utmaning eftersom de kör på peaceful (fast det suger enligt mej...) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...