Hoppa till innehåll

Skryt Om The Sims!


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Här kan du skryta om vad du gjort i The Sims 1 2 3. Självklart får ni kommentera andras inlägg men inga elaka kommetarer! Du behöver inte skryta, du kan berätta om dina familjer om du vill

Ska jag berätta om familjen Brams. Jag är mest nöjd med Francesca.

Jag gjorde två vuxna simmar, Benny (Njutningsambition) och Francesca (Romantisk ambition). Dem var gifta och hade ett småbarn, Mila. Benny hade två föräldrar också, som var gamlingar, kommer inte riktigt ihåg vad dem hette, typ Calle (kunskapsambition) och Berit (Familjeambition) säger vi. Francesca hade också en gamlingmamma, Linda (Popularitetsambition) hon trodde typ att hon var ung.

 

Jag flyttade in familjen i ett lantigt hus. Berit och Calle tog hand om Mila, potttränade henne mm och hon lekte med leksaker så att hon fickfärdighetspoäng.

Benny jobbade mest, han var slöfock och blev tillslut Professionell Festgäst.

Linda och Francesca gick mest till City tillsammans. Francesca hade ju romantisk ambition så hon dejtade massa personer där. Hon dejtade typ alla CPuer (Men endast män) och jag skapade till och med egna simmar so hon kunde bli kär i.

Tillslut när hon dog som gamling hade Francesca 32 förhållanden.

 

Linda fick också en pojkvän i City men hon och Berit och Calle var ju gamlingar så de dog tillslut. Och då blev Francesca kär i Lindas gamla pojkvän!

Francesca blev också kändiskock, och hade jättebra rykte, folk kom och beundrade henne hela tiden.

Benny kom på Francesca typ 3 gånger men han förlät alltid henne.

 

Sen dog hela familjen och de begravdes på kvareterts kyrkogård.

Men Mila gifte sig och fick sex barn som hon gifte bort, och Mila var pirat och maxade alla färdigheter och fick guld medalj i trädgårdsarbete och fiske. Hon dog tillslut också när hon var gammal.

Min syrra hade också ett stort släckträd som hon körde på som också kom i många generationen. Men datorn gick sönder sen men mina minnen finns kvar från alla simmar...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...
  • 3 månader senare...

Har nån gammal sparfil där jag har från en familj lyckats få fram mer än tio generationer, utan fusk.

Sparfilen är från den tiden man var galen i the sims. ;P

Nice! Jag ahr dock haft så många problem så det hann aldrig bli riktigt många. Jag tror att det slutade med att Milas barnbarns-barn han födas.

Linda-Franscesca-Mila-Hennes son-hans dotter-hennes dotter (glömt namnen)

sex generationer. Sen kraschade datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig spelat några av de senare Sims-spelen, men en tanke slog mig när jag läste det här om generationer. Vore det inte ballt om tiden runtomkring gick, i takt med att folk åldras? För visst är det så nu, att allting är tillgängligt från början i alla hus? En mer realistisk grej vore ju om Josh, 22 år gammal inte hade samma sorts teknologi och vardagsnöjen som sin gammelfarfar Gottfrid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig spelat några av de senare Sims-spelen, men en tanke slog mig när jag läste det här om generationer. Vore det inte ballt om tiden runtomkring gick, i takt med att folk åldras? För visst är det så nu, att allting är tillgängligt från början i alla hus? En mer realistisk grej vore ju om Josh, 22 år gammal inte hade samma sorts teknologi och vardagsnöjen som sin gammelfarfar Gottfrid.

det skulle va riktigt nice
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, man borde kunna bestämma... det jag tror Sims tar inspiration från är "average american family".

Det är ganska svårt att göra som man vill, man får låtsas. Så om jag vill göra en gammal familj så får jag flytta in dem i ett hus utan elektriska prylar, men det är ju inte så lätt att klara sig utan det.

 

Hade tänkt att göra Anne Frank på Sims eftersom det fanns någon svängbokhylla i Livet i Lägenhet, men om man spelar på en annan familj kan ju hon komma ut, och det värsta Hitler skulle kunna göra är att stjäla hennes tidning. Lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...