D48 Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Mycket värdig grej att hitta på. Klart fan ingen vill ha SD. Demokrati ftw. Tycker du att SD har behandlats demokratiskt? Jepp. Som guggo själv skrev så är det ca 94,3% som inte vill ha dom i riksdagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Ja, det är demokratiskt. SD fick över 4% och är därmed inne i riksdagen. Bara för att folk protesterar så kan man inte börja klaga över att man blir odemokratiskt behandlad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Mycket värdig grej att hitta på. Klart fan ingen vill ha SD. Demokrati ftw. Tycker du att SD har behandlats demokratiskt? Jepp. Som guggo själv skrev så är det ca 94,3% som inte vill ha dom i riksdagen. Bara för att 94,3% inte röstade på SD betyder det inte nödvändigtvis att dom inte vill ha dom i riksdagen, det är som att säga att dom som röstade på Socialdemokraterna inte vill ha till exempel vänstern i riksdagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katharsis Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 "För mig är det viktigt att visa att jag vill ha ett öppet samhälle där alla människor har samma rättigheter. Det var inte en manifestation för att krossa SD, utan för att visa att vi måste börja jobba med folks attityder, säger hon." "Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger initiativtagaren till demonstrationen Felicia Margineanu. " Typ det är det som folk demonstrerar mot. Jag tycker att de verkar ha koll i alla fall. , istället kunde de innan valet ha uppmanat fler att rösta så kanske saker och ting gått i en annan riktning. Snarare dessa idioter som är odemokratiska. Eh... Det är ju fan precis det som har hänt. Jag tror aldrig att ett parti har mött så stort mostånd från allmänheten som sd. Vad jag menade var att jag själv inte har en aning om vad de hoppas uppnå genom att demonstrera, när allting gått rätt till? Antagligen visar väl SD nu sin riktiga agenda och förhoppningsvis kommer stödet att sjunka. Jag blir bara irriterad när folk direkt börjar skrika att det är odemokratiskt med Sverigedemokraterna i riksdagen. Och när jag sa "uppmana fler att rösta" tänkte jag på de tjugo procenten som inte röstade i riksdagsvalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Jepp. Som guggo själv skrev så är det ca 94,3% som inte vill ha dom i riksdagen. Samt: 70.0% vill inte ha m 93.4% vill inte ha c 92.9% vill inte ha fp 94.4% vill inte ha kd 69.1% vill inte ha s 94.4% vill inte ha v 92.8% vill inte ha mp 98.6% vill inte ha PP/FI/etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Ja. Och alla dom procenten får protestera hur mycket dom vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Jepp. Som guggo själv skrev så är det ca 94,3% som inte vill ha dom i riksdagen. Samt: 70.0% vill inte ha m 93.4% vill inte ha c 92.9% vill inte ha fp 94.4% vill inte ha kd 69.1% vill inte ha s 94.4% vill inte ha v 92.8% vill inte ha mp 98.6% vill inte ha PP/FI/etc Så du tror att alla Socialdemokrater och Miljöpartister vill ha ut V ur riksdagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Way to avoid the point, champ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Nej, jag tycker det är självklart att att inte rösta på t ex KD inte betyder att man vill ha ut dem ur riksdagen. Jag kan inte undvika något jag inte ser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Jag röstade på Moderaterna men ville ändå ha SD i riksdagen. Så, your point is invalid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 Jag röstade på Moderaterna men ville ändå ha SD i riksdagen. Så, your point is invalid. Va? Vad fan snackar du om?Min "point" var att din statistik inte alls stämde. Vad du röstar och vill har ingenting med det att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 21 September 2010 Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 (redigerat) Progressive sa; "Jepp. Som guggo själv skrev så är det ca 94,3% som inte vill ha dom i riksdagen. " Jag sa att med den logiken så har ingen riktigt stöd till riksdagen, alla är under 50%. Det är såklart en idiotisk (ironisk) poäng. "Så du tror att alla Socialdemokrater och Miljöpartister vill ha ut V ur riksdagen?", säger du. Vilket var irrelevant. Jag antog att du höll med Progressive, som egentligen bara sa att eftersom 94.3% inte röstade på SD måste det betyda att de inte heller vill ha dem i riksdagen. Därför sa jag vad jag röstade/ville. Något mer vi ska klargöra? EDIT: bah, är för otrevlig. Var bara ett missförstånd ändå. Redigerat 21 September 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.