HausboY Skrivet 8 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Om du har BenQ kan du ju uppgradera till LT 1.1. Du borde då kunna köra Fifa 11 på iXtreme 1.6 för det är vad jag har och jag kan köra alla senare spel på live kan inte förstå hur man kan bli bannad, Flashade du din xbox förra året mellan slutet av september till början av 2010 borde du ha iXtreme 1.6 annars har du 1.5 och då kan du lösa det genom att köra active iso. Fast är du säker på att spelet funkar för 1.6 ska klara dom senaste wave'sen?Jag köpte det nongång i juni förra året. Då köpte jag det i Dubai, och då var det redan chippat eller flashat eller vad det nu är, det är det jag är osäker på, vet inte vad jag har för chipp eller för flash i huvedtaget.. ? Hur vet jag det, vill gärna veta.( Jag köpte Xboxet äkta för 2900kr i svenskapengar, Inget kinaskit ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 9 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2010 (redigerat) Om du har BenQ kan du ju uppgradera till LT 1.1. Du borde då kunna köra Fifa 11 på iXtreme 1.6 för det är vad jag har och jag kan köra alla senare spel på live kan inte förstå hur man kan bli bannad, Flashade du din xbox förra året mellan slutet av september till början av 2010 borde du ha iXtreme 1.6 annars har du 1.5 och då kan du lösa det genom att köra active iso. Fast är du säker på att spelet funkar för 1.6 ska klara dom senaste wave'sen?Jag köpte det nongång i juni förra året. Då köpte jag det i Dubai, och då var det redan chippat eller flashat eller vad det nu är, det är det jag är osäker på, vet inte vad jag har för chipp eller för flash i huvedtaget.. ? Hur vet jag det, vill gärna veta.( Jag köpte Xboxet äkta för 2900kr i svenskapengar, Inget kinaskit ) När du köpte den i juni förra året så skulle jag tro att du har 1.51 iXtreme eftersom 1.6 kom i augusti och 1.61 för BenQ och Samsung kom 30 Oktober förra året med stöd för Wave4, vill du veta vad du har för flash är det bara att öppna xboxen och plugga in BenQ läsaren i datorn för att kunna se vad det är för iXtreme version du har. Har du chip bör du kunna lokalisera det på moderkortet när du öppnat xboxen, så du måste öppna xboxen för att kunna ta reda på vad du har för iXtreme/Chip. Fast du kan ha 1.6 iXtreme och då kan du lösa problemet med Activate.iso för att kunna spela spel med högre wave's tex.4, fast du måste bränna den på en Dual Layer skiva och har du inte iXtreme 1.6 så kommer den inte funka eftersom den är utvecklad för just iXtreme 1.6. Activate.iso skivan finns här: http://www.xboy.se/activate-iso och måste brännas på en Dual Layer skiva, och helt på det första lagret (ange inte ett layerbreak när när du använder imgburn). Du kan också eller om du vill kan du patcha om iso filerna på spelen så att dom funkar just till din iXtreme version eftersom du redan är bannad fast det är rätt svårt om man inte redan kan det, så jag hade rekommenderat att flasha om din läsare till iXtreme LT för det funkar till BenQ läsare och då kommer du kunna läsa alla waves :) Edit: Första länken funkade inte, så letade upp en ny. Redigerat 9 Oktober 2010 av Extra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 10 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2010 Om du har BenQ kan du ju uppgradera till LT 1.1. Du borde då kunna köra Fifa 11 på iXtreme 1.6 för det är vad jag har och jag kan köra alla senare spel på live kan inte förstå hur man kan bli bannad, Flashade du din xbox förra året mellan slutet av september till början av 2010 borde du ha iXtreme 1.6 annars har du 1.5 och då kan du lösa det genom att köra active iso. Fast är du säker på att spelet funkar för 1.6 ska klara dom senaste wave'sen? Jag köpte det nongång i juni förra året. Då köpte jag det i Dubai, och då var det redan chippat eller flashat eller vad det nu är, det är det jag är osäker på, vet inte vad jag har för chipp eller för flash i huvedtaget.. ? Hur vet jag det, vill gärna veta. ( Jag köpte Xboxet äkta för 2900kr i svenskapengar, Inget kinaskit ) När du köpte den i juni förra året så skulle jag tro att du har 1.51 iXtreme eftersom 1.6 kom i augusti och 1.61 för BenQ och Samsung kom 30 Oktober förra året med stöd för Wave4, vill du veta vad du har för flash är det bara att öppna xboxen och plugga in BenQ läsaren i datorn för att kunna se vad det är för iXtreme version du har. Har du chip bör du kunna lokalisera det på moderkortet när du öppnat xboxen, så du måste öppna xboxen för att kunna ta reda på vad du har för iXtreme/Chip. Fast du kan ha 1.6 iXtreme och då kan du lösa problemet med Activate.iso för att kunna spela spel med högre wave's tex.4, fast du måste bränna den på en Dual Layer skiva och har du inte iXtreme 1.6 så kommer den inte funka eftersom den är utvecklad för just iXtreme 1.6. Activate.iso skivan finns här: http://www.xboy.se/activate-iso och måste brännas på en Dual Layer skiva, och helt på det första lagret (ange inte ett layerbreak när när du använder imgburn). Du kan också eller om du vill kan du patcha om iso filerna på spelen så att dom funkar just till din iXtreme version eftersom du redan är bannad fast det är rätt svårt om man inte redan kan det, så jag hade rekommenderat att flasha om din läsare till iXtreme LT för det funkar till BenQ läsare och då kommer du kunna läsa alla waves :) Edit: Första länken funkade inte, så letade upp en ny. Äsh, Jag ska helt enkelt köpa orginal spelet istället. För att jag suger på sånt. Men tack så mycket att du hjälpte!Jag ska ge dig 150fm. Men en siiistaa fråga :) Om nu jag ska ladda ner demot, villken sida finns det? På Xbox sida så kan jag inte ladda ner demot för att jag måste upptadera mitt Xbox Live, men jag är ju bannad. Kan jag upptadera den via Xboxs sidan? Om inte, Var finns det en sida där jag kan ladda ner demot? Tack för hjälpen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 12 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2010 Dålig stil att inte svara nu när du har fått fuskamynten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 12 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2010 Dålig stil att inte svara nu när du har fått fuskamynten..Har inte varit så aktiv igår då jag varit borta hela dagen, ber så hemsk mycke om ursäkt.Först du behöver inte köpa orginal spel om du inte vill det dvs. du kan ju som sagt flasha om din BenQ till iXtreme LT själv med hjälp av någon tutorial på youtube sen finns varianten att du wave'ar om dina spel till den wave'n som din nuvarande flash kräver fast det kräver en mycke mer kunskap om iso filer än att flasha om till LT. Angående demo's så är det bara att googla finns ingen direkt sida med bara demo's (xbox360iso.com) kanske har något demo men är kanske mest vanliga spel, sen kan du alltid söka på torrents sidor där brukar det finnas flest demo's. Uppdatera ditt live antar jag att du menar att uppdatera xboxen os ja det kan du göra genom att ladda ner senaste uppdateringen på xbox hemsida och bränna den på en skiva sen boota upp den på xboxen och då kommer den själv att installera senaste uppdateringen, om du menar att unbanna ditt live så behöver du en ny keyvault och det kan vara lite knepigare att fifla in om du har förr högt kernel number. hoppas det hjälper dig och är hemsk ledsen att jag inte haft tid till att svara på det tidigare. Här har du en länk till vart du kan uppdatera din xbox till 9199. http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.