FreakyStyley Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 (redigerat) Hai. Ska snart köpa ny gamingdator och har fått två olika paket på Sweclockers. Skulle behöva hjälp med vilket som är bäst. Kommer även behöva antivirus och brandvägg, har hört att NOD32 är bäst. Am I right? Redigerat 4 Oktober 2010 av FreakyStyley Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Själv skulle jag kört med, när jag ska köpa en asså. * I7, eller en Amd x6 kärnor * 6 Gb ram minne, typ 1600 Mhz * Typ kan inte så mycket om Nvidia Geforce, men jag skulle nog ta ett Ati 5870 typ eller nått. * Och sen en SSd hårddisk! * Chassit är snyggt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Själv skulle jag kört med, när jag ska köpa en asså. * I7, eller en Amd x6 kärnor * 6 Gb ram minne, typ 1600 Mhz * Typ kan inte så mycket om Nvidia Geforce, men jag skulle nog ta ett Ati 5870 typ eller nått. * Och sen en SSd hårddisk! * Chassit är snyggt ;) Jag skulle köpt (2) SSD Hårddiskar. Mycket snabbare ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Jag har inte heller någon koll på Nvidia, men i övrigt så ser det bra ut. Kan dock rekomendera två hårddiskar istället för en. En mindre hårddsik för operativsystemet och en större hårddisk för lagring. När det gäller SSD så skulle det kunna snabba upp datorn en hel del. Men än så länge kostar det lite väl mycket. Köpa en SSD med 500 GB utrymme för 14000 kr, skulle inte tro det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Jag har inte heller någon koll på Nvidia, men i övrigt så ser det bra ut. Kan dock rekomendera två hårddiskar istället för en. En mindre hårddsik för operativsystemet och en större hårddisk för lagring. När det gäller SSD så skulle det kunna snabba upp datorn en hel del. Men än så länge kostar det lite väl mycket. Köpa en SSD med 500 GB utrymme för 14000 kr, skulle inte tro det. Precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Tveklöst första paketet med två 460 SLI. Du får mycket mer prestanda och effektivitet med de än med ett 470. Paketet med 470 var väldigt snålt i övrigt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 5 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Är det väldigt mycket skillnad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Är det väldigt mycket skillnad?Det är ganska stor skillnad, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 5 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 (redigerat) Men räcker det andra paketet för att maxa dagens spel? Det andra paketet är lite över min budget. :/ Redigerat 5 Oktober 2010 av FreakyStyley Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Men räcker det andra paketet för att maxa dagens spel? Det andra paketet är lite över min budget. :/Jag har inte helt koll på hur grafikkortet i andra paketet presterar, men det borde funka. Hade jag varit du så hade jag dock sparat till det andra paketet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 6 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2010 (redigerat) denna;D goare chassi imo Redigerat 6 Oktober 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.