Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Ja det är så här att min Xbox 360 är ansluten till min datorskärm, som endast har 1 VGA port och 1 DVI port.

Den porten jag är ansluten till är VGA med min xbox, och dvi till min dator.

Jag vill komma på ett sett att få igenom ljud till mina hörlurar när jag spelar igenom min datorskärm, då den inte har ljudutgångar. Så mitt ljud är ansluten till högtalarna, med 1 högtalare aktiverad av 2 då det är bara 2 ljudstickor som följer med HD/AV-VGA kabeln.

Jag vill få igenom ljudet till mina hörlurar, och jag är säker på att det kommer kosta lite för tillbehören osv, sen är jag säker på att det finns också, så det är ingen fara, bara någon vet ifall det är möjligt.

Jag har sökt upp information om det, det enda jag får reda på är hur man får ut ljud när Xbox 360'n är kopplad till skärmen och har HDMI samt ljudanslutning.

Så, någon som kan en lösning? Jag erbjuder 500 FM och kanske mer till den som ger bra tips.

/Ryssfemma

Skrivet

du behöver en sån här:

jag har gjort så att jag har kopplat in RCA-3.5mm in i AUX på stereon, sen har jag en förlängnings sladd till mina hörlurar ut ur hörlurar jacket på stereon.

Skrivet

Problemet är att jag inte har någon hörlur-uttag på min stereo, liksom en baslåda med IN-Output utgångar på baslådan som är anslutna till 2 högtalare.. Inget mer.

Skrivet

Det finns att få tag på skarv kontakter för det du kunde ha använt en sådan för att få ljudet från kabeln till hörlurarna, har några sådana liggandes här hemma men kan inte komma på vart jag köpt dom :/ men det borde nog finnas på elgiganten eller annan elektronik butik. Fast bäst hade varit om du hade kunnat koppla dom via en reciever eller stereo efter som då kommer du kunna reglera ljudet lättare än om du skarvar direkt från kabeln då du måste höja och sänka i menyerna.

Som sista grej kan du använda en splitter för 3,5 ist för en skarv det kommer funka lika bra eftersom den är ihop skarvad i slutet så man kan använda den som en skarv och ljudet kommer komma igenom.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...