Kira1 Skrivet 19 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2010 Jag undrar om nån vet hur man lägger upp filmer direkt på hemsidan så man inte behöver länka till dom och folk kan titta på dom direkt på hemsidan har en hemsida på dinstudio.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=r2ozuCXpVJY?fs=1&hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=r2ozuCXpVJY?fs=1&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object> Exempel. /html... Redigerat 20 Oktober 2010 av Dreamhacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 20 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Vadå ska jag skriva allt det eller vad för jag fattar inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Det är ju inte alls mycket kodning för att bedda in en youtube video.... Läs på lite html om du inte förstår vad han skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 20 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Ok men jag håller på att försöka lära mig html men jag använder min hemsida för att skriva in koderna det står att dom är till för att göra en hemsida helt själv så om jag använder min gamla till koderna kan nåt förstöras på den då eller nåt Så nu håller jag på med html men vad menar dom med öppna html dokumentet i webbläsaren har gjort det typ en miljard gånger men inget händer ska man öppna dom på hemsidan eller vad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Tryck på den knappen och se hemsidan som du gjort i anteckningar eller vart du än gjort den i, så får du alltså se hur den ser ut i webbläsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 20 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Men alltså jag följer en guid först säger han att man ska skriva in följande koder det har jag gjort sen säger han att man ska spara dom i ett dokument som ska heta lektion1.html. det har jag också gjort sen säger han att man ska öppna dokumentet men när jag gör det händer det inget bara det att koderna står kvar det står att det ska vara början på en hemsida men inte för mig har jag gjort nåt fel eller ska man öppna den på nåt speciellt ställe eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) Det är ju början på en hemsida...?. Som sagt, gör såhär: (Om du har XP, är nog såhär om du har något annat windows också) Högerklicka på "lektion1.html" -> Välj "öppna med" -> "Välj program" -> Välj någon webbläsare. Där har du din hemsida... Edit - länka till guiden. Redigerat 20 Oktober 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 20 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Här http://www.google.se/url?sa=t&source=w...tOclm_ePCTyf68g Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 20 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Jag skrev så här som det stock <HTML> <HEAD> <TITLE>MIN hemsida</TITLE> </HEAD> <BODY> </BODY> </HTML> har jag gjort fel eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Jag skrev så här som det stock <HTML> <HEAD> <TITLE>MIN hemsida</TITLE> </HEAD> <BODY> </BODY> </HTML> har jag gjort fel eller nåt <HTML> <BODY> <HEAD> <TITLE>MIN hemsida</TITLE> </HEAD> </BODY> </HTML> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 20 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Men på guiden står det att man ska skriva så här <HTML> <HEAD> <TITLE>MIN hemsida</TITLE> </HEAD> <BODY> </BODY> </HTML> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.