Rammus Skrivet 22 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2010 Alltså kan inte ge bra kritik till denna gudie, den bevisar inget. Kan du inte göra om allt och lära oss grunderna istället, mycket bättre och man kommer in i HTML lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 23 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2010 Fel forum! Bättre att förklara vad <HEAD> taggen gör, vad <BODY> taggen gör etc. Då går det bättre i längden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 23 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2010 Jo, jag ska ändra den lite. Har rätt så mycket med tid nu. Så ska ta och börja :P. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
skatan222 Skrivet 23 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2010 (redigerat) Den har gjorde min brosa igår haha :lol: fjööngen.bmp Redigerat 23 Oktober 2010 av skatan222 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 23 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2010 eller så kör man Adobe Dreamweaver, då slipper man koda, men ibland kan det behövas att gå in i kodläget och koda lite ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 24 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Bättre att koda vanligt istället, man lär sig mer och kan därför lättare få ett jobb om det blir så. Nu är jag inte alls bra på att koda så nu finns det knappt några chanser för mig, men ändå :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Det går inte att zoma in texten när jag trycker på det svarta händer inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 (redigerat) Flyttar till rätt forum. Ändra bilden så man ser hur man ändrar filformat med. http://img99.imageshack.us/img99/673/26095874.png Ett till tips är att dela upp din kod med hjälp av Tab tangenten. http://img233.imageshack.us/img233/2305/70553383.png (Jag använde Notepad++ på bilden, inte vanligt textdokument, därför det ser annorlunda ut.) Redigerat 24 Oktober 2010 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 (redigerat) Så nu har jag gjort hemsidan men nu när jag skulle göra färgerna och följde guiden så blev det så här på hemsidan istället för att det blev en annan färg BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> CENTER> VÄLKOMMEN TILL MIN HEMSIDA Det här är mitt första försök att göra en egen hemsida ju mer jag lär mig desto bättre kommer sidan bli ha lite tålamod så kommer du att bli vad har jag gjort för fel Redigerat 24 Oktober 2010 av fable1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Så nu har jag gjort hemsidan men nu när jag skulle göra färgerna och följde guiden så blev det så här på hemsidan istället för att det blev en annan färg BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> CENTER> VÄLKOMMEN TILL MIN HEMSIDA Det här är mitt första försök att göra en egen hemsida ju mer jag lär mig desto bättre kommer sidan bli ha lite tålamod så kommer du att bli vad har jag gjort för fel Det ska ligga inuti body tagen. <body BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> <center> VÄLKOMMEN TILL MIN HEMSIDA </center> </body> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Nu har jag gjort det men det funkar fortfarande inte har skrivit så här nu <HTML> <HTML> <HEAD> <TITLE>MIN hemsidas rubrik</TITLE> </HEAD> <BODY> BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> CENTER> <H1> VÄLKOMMEN TILL MIN HEMSIDA </H1> <CENTER> <HR WIDTH="80%"> <P> <FONT SIZE=4> Det här är mitt första försök att göra en egen hemsida ju mer jag lär mig desto bättre kommer sidan bli ha lite tålamod så kommer du att bli riktigt belönad </FONT> <HR WIDTH="80%"> </BODY> <HTML Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 (redigerat) <BODY> BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> ska vara <BODY BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> Du får inte stänga tagen innan du fyllt i allt. Och så måste du ha en < på center med. <center> är rätt. center> är fel. Dessutom har du glömt stänga <center>. Detta gör du efter texten som ska vara centrerad med hjälp av </center>. ex. Denna texten är INTE centrerad <center> Denna texten är centrerad. </center> Denna texten är INTE centrerad Denna texten är INTE centrerad Denna texten är centrerad Denna texten är INTE centrerad Din kod fast fungerande. <HTML> <HEAD> <TITLE> MIN hemsidas rubrik </TITLE> </HEAD> <BODY BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> <CENTER> <H1> VÄLKOMMEN TILL MIN HEMSIDA </H1> <HR WIDTH="80%"> <P> <FONT SIZE=4> Det här är mitt första försök att <br> göra en egen hemsida ju mer jag lär mig desto bättre kommer sidan bli ha lite tålamod <br> så kommer du att bli riktigt belönad </FONT> </P> <HR WIDTH="80%"> </CENTER> </BODY> </HTML> Lägg märke till att jag la till <br>. <br> betyder break och är radbrytning. Sätter man en sån tag bakom en/ett mening/ord så byter den rad. Struntar man i dessa kommer all text bli på en lång rad. Redigerat 24 Oktober 2010 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.