Kira1 Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 <BODY> BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> ska vara <BODY BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> Du får inte stänga tagen innan du fyllt i allt. Och så måste du ha en < på center med. <center> är rätt. center> är fel. Dessutom har du glömt stänga <center>. Detta gör du efter texten som ska vara centrerad med hjälp av </center>. ex. Denna texten är INTE centrerad <center> Denna texten är centrerad. </center> Denna texten är INTE centrerad Denna texten är INTE centrerad Denna texten är centreradDenna texten är INTE centrerad Din kod fast fungerande. <HTML> <HEAD> <TITLE> MIN hemsidas rubrik </TITLE> </HEAD> <BODY BGCOLOR="#FFFF99" TEXT="#000080" LINK="#8080FF" VLINK="#FF0000" ALINK="#FFFF80"> <CENTER> <H1> VÄLKOMMEN TILL MIN HEMSIDA </H1> <HR WIDTH="80%"> <P> <FONT SIZE=4> Det här är mitt första försök att <br> göra en egen hemsida ju mer jag lär mig desto bättre kommer sidan bli ha lite tålamod <br> så kommer du att bli riktigt belönad </FONT> </P> <HR WIDTH="80%"> </CENTER> </BODY> </HTML> Lägg märke till att jag la till <br>. <br> betyder break och är radbrytning. Sätter man en sån tag bakom en/ett mening/ord så byter den rad. Struntar man i dessa kommer all text bli på en lång rad. Hur ändra du färg på bokstäverna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Hur ändra du färg på bokstäverna <font color="pink" size="4"> Rosa färg </font> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Måste man ändra färg på bokstäverna för att det ska funka också ellr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 25 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2010 Måste man ändra färg på bokstäverna för att det ska funka också ellr?Fattar inte vad du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 25 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2010 Måste man ändra färg på bokstäverna för att det ska funka också ellr?Fattar inte vad du menar. Tror han syftar på att du skrev med gul färg när du gav han koden, och han tror att man måste ha färg på dessa kodar med? Men jag skrattade ganska mycket åt det. OnT: Går det bra med ditt första inlägg eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 25 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2010 [html] Html code g0es here. [/html] Och nej, man ska inte använda färg i riktiga koden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 27 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Blev fett sugen på att lära mig programera när jag läste din guide, så nu har jag hållit på i 2 timmar typ :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.