Distinction Skrivet 1 November 2010 Rapport Skrivet 1 November 2010 Hejsan, hur gör man så att mikrofonen tar in mindre ljud, Alltså, jag har mig själv like bra på när som på långt håll(typ 5 m bort), om ni förstår problemet, Minna kompisar säger att det hör bakgrunden för bra. och jag spelade in mig själv från olika distanser och det har rätt :(. HJÄLP- Citera
Gäst juniorjesper Skrivet 1 November 2010 Rapport Skrivet 1 November 2010 Vad har du för mic? Den verkar ganska bra? :P Citera
Gäst Dreamhacker Skrivet 1 November 2010 Rapport Skrivet 1 November 2010 Bruna ikonen längst ner till höger. > Gå in på "Front mic" eller vart du har micen instoppad. Ska iaf stå "mic" med i the word. Okej, Nu kan du ändra på "inspelningsvolym" och sådant. Citera
Distinction Skrivet 1 November 2010 Författare Rapport Skrivet 1 November 2010 Bruna ikonen längst ner till höger. > Gå in på "Front mic" eller vart du har micen instoppad. Ska iaf stå "mic" med i the word. Okej, Nu kan du ändra på "inspelningsvolym" och sådant. Brun ikon? Jag har WinXp om det hjälper att hjälpa mig. Det är en normal mic på ett headset.. för 79 kr :/ Citera
Rammus Skrivet 1 November 2010 Rapport Skrivet 1 November 2010 Hejsan, hur gör man så att mikrofonen tar in mindre ljud, Alltså, jag har mig själv like bra på när som på långt håll(typ 5 m bort), om ni förstår problemet, Minna kompisar säger att det hör bakgrunden för bra. och jag spelade in mig själv från olika distanser och det har rätt :(. HJÄLP- Är problemet att din mikrofon är för hög? Om du använder Skype: Verktyg -> Alternativ -> Ljudinställningar Där ser du en del "ploppar" som är blå, testa att dra ner den som ligger under "Mikrofon". Och avmarkera att Skype ska få bestämma din volym. Citera
Distinction Skrivet 7 November 2010 Författare Rapport Skrivet 7 November 2010 Hejsan, hur gör man så att mikrofonen tar in mindre ljud, Alltså, jag har mig själv like bra på när som på långt håll(typ 5 m bort), om ni förstår problemet, Minna kompisar säger att det hör bakgrunden för bra. och jag spelade in mig själv från olika distanser och det har rätt :(. HJÄLP- Är problemet att din mikrofon är för hög? Om du använder Skype: Verktyg -> Alternativ -> Ljudinställningar Där ser du en del "ploppar" som är blå, testa att dra ner den som ligger under "Mikrofon". Och avmarkera att Skype ska få bestämma din volym. Har testat, så fort jag drar ner för att inte höra bakgrunden så hör inte minna kompisar mig >_< Citera
Rammus Skrivet 7 November 2010 Rapport Skrivet 7 November 2010 Hejsan, hur gör man så att mikrofonen tar in mindre ljud, Alltså, jag har mig själv like bra på när som på långt håll(typ 5 m bort), om ni förstår problemet, Minna kompisar säger att det hör bakgrunden för bra. och jag spelade in mig själv från olika distanser och det har rätt :(. HJÄLP- Är problemet att din mikrofon är för hög? Om du använder Skype: Verktyg -> Alternativ -> Ljudinställningar Där ser du en del "ploppar" som är blå, testa att dra ner den som ligger under "Mikrofon". Och avmarkera att Skype ska få bestämma din volym. Har testat, så fort jag drar ner för att inte höra bakgrunden så hör inte minna kompisar mig >_< Då vet jag icke, ledsen! :/Du får vänta tills någon smartare ser denna tråd. Citera
CeZ Skrivet 7 November 2010 Rapport Skrivet 7 November 2010 Sänk inte mikrofonen alltför mycket då. Kan du hitta ett brusfilter så kan det hjälpa, brukar ta bort lägre ljud i bakgrunden. Testa en annan mic också, tror inte det finns så mycket annat du kan göra. Citera
Distinction Skrivet 7 November 2010 Författare Rapport Skrivet 7 November 2010 har redan brus filter, tror att den e för känslig. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.