Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hejsan, hur gör man så att mikrofonen tar in mindre ljud,

Alltså, jag har mig själv like bra på när som på långt håll(typ 5 m bort), om ni förstår problemet,

Minna kompisar säger att det hör bakgrunden för bra. och jag spelade in mig själv från olika distanser och det har rätt :(.

HJÄLP-

Gäst Dreamhacker
Skrivet

Bruna ikonen längst ner till höger. > Gå in på "Front mic" eller vart du har micen instoppad. Ska iaf stå "mic" med i the word. Okej, Nu kan du ändra på "inspelningsvolym" och sådant.

Skrivet

Bruna ikonen längst ner till höger. > Gå in på "Front mic" eller vart du har micen instoppad. Ska iaf stå "mic" med i the word. Okej, Nu kan du ändra på "inspelningsvolym" och sådant.

Brun ikon?

Jag har WinXp om det hjälper att hjälpa mig.

Det är en normal mic på ett headset.. för 79 kr :/

Skrivet

Alltså, jag har mig själv like bra på när som på långt håll(typ 5 m bort), om ni förstår problemet,

Minna kompisar säger att det hör bakgrunden för bra. och jag spelade in mig själv från olika distanser och det har rätt :(.

HJÄLP-

Är problemet att din mikrofon är för hög?

Om du använder Skype:

Verktyg -> Alternativ -> Ljudinställningar

Där ser du en del "ploppar" som är blå, testa att dra ner den som ligger under "Mikrofon".

Och avmarkera att Skype ska få bestämma din volym.

Skrivet

HJÄLP-

Om du använder Skype:

Där ser du en del "ploppar" som är blå, testa att dra ner den som ligger under "Mikrofon".

Har testat, så fort jag drar ner för att inte höra bakgrunden så hör inte minna kompisar mig >_<

Skrivet

HJÄLP-

Om du använder Skype:

Har testat, så fort jag drar ner för att inte höra bakgrunden så hör inte minna kompisar mig >_<

Då vet jag icke, ledsen! :/

Du får vänta tills någon smartare ser denna tråd.

Skrivet

Sänk inte mikrofonen alltför mycket då. Kan du hitta ett brusfilter så kan det hjälpa, brukar ta bort lägre ljud i bakgrunden. Testa en annan mic också, tror inte det finns så mycket annat du kan göra.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...