zkAro Skrivet 2 November 2010 Rapport Dela Skrivet 2 November 2010 Tjena där fuska. Ett tag sen jag skrev menmen... nu till saken. Hörde att i och med att jag köpt min dator färdigbyggd från HP eller vad man ska säga, så kan jag inte bara köpa ett random RAM minne t.ex. utan jag måste typ köpa ett från HP som kostar mycker mer (eller?) ? Är detta sant eller måste jag köpa från HPs hemsida eller liknande? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 November 2010 Rapport Dela Skrivet 2 November 2010 Nej, det brukar hända med en del speciella datorer ifrån företag som HP och DELL, där måtten i komponenterna är anpassade för konstruktionen av chassit. Men jag känner många som har gjort om sin märkesdatorer, bara det att garantin rycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 3 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 November 2010 Nej, det brukar hända med en del speciella datorer ifrån företag som HP och DELL, där måtten i komponenterna är anpassade för konstruktionen av chassit. Men jag känner många som har gjort om sin märkesdatorer, bara det att garantin rycker.Okej. Vet du om det går att uppgradera till Windows 7 från XP på en HP dator? Eller måste man köpa det från HP här också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 3 November 2010 Rapport Dela Skrivet 3 November 2010 Ska inte vara någon skillnad på ett HP ram-minne och t.ex ett Kingston. Men det ska tas i åtanke att du inte kan använda mer än 2GB Ram-minne om du använder ett 32bits operativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 3 November 2010 Rapport Dela Skrivet 3 November 2010 Ska inte vara någon skillnad på ett HP ram-minne och t.ex ett Kingston. Men det ska tas i åtanke att du inte kan använda mer än 2GB Ram-minne om du använder ett 32bits operativ. 3* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 3 November 2010 Rapport Dela Skrivet 3 November 2010 Det var max 2 på min vistaburk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 3 November 2010 Rapport Dela Skrivet 3 November 2010 Ska inte vara någon skillnad på ett HP ram-minne och t.ex ett Kingston. Men det ska tas i åtanke att du inte kan använda mer än 2GB Ram-minne om du använder ett 32bits operativ. 3* 3.25* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 3 November 2010 Rapport Dela Skrivet 3 November 2010 Ska inte vara någon skillnad på ett HP ram-minne och t.ex ett Kingston. Men det ska tas i åtanke att du inte kan använda mer än 2GB Ram-minne om du använder ett 32bits operativ. 3* 3.25* ^ Got it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 4 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2010 Så ni tror alltså att jag kan köpa ett kingston eller liknande utan några problem med att det ska passa in i burken osv? Och jag tror jag har 32 bit, har 2 gig ram atm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 November 2010 Rapport Dela Skrivet 4 November 2010 Så ni tror alltså att jag kan köpa ett kingston eller liknande utan några problem med att det ska passa in i burken osv? Och jag tror jag har 32 bit, har 2 gig ram atm. skaffa 64-bits os och sedan 4gb ram Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 4 November 2010 Rapport Dela Skrivet 4 November 2010 Så ni tror alltså att jag kan köpa ett kingston eller liknande utan några problem med att det ska passa in i burken osv? Och jag tror jag har 32 bit, har 2 gig ram atm. skaffa 64-bits os och sedan 4gb ram Processorn måste stödja 64 bitars operativsystem annars kommer bara datorn fucka up. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.