Hoppa till innehåll

Hjälp!

Thumbzup

Rekommendera inlägg

Hej igen alla! :D

Nu behöver jag hjälp av proffsen!

Det är så att min gamla laptop är infekterad med en massa virus (på grund av att jag surfade utan virus-skydd ett litet tag). Fast grejen är att min pappa skulle få den av mig och jag hade lovat honom det. Men jag kan ju inte ge den till honom när den knappt går att använda. Jag har försökt med det mesta, både att installera nya virus-skydd från nätet och att installera från skiva. Varje gång händer samma sak, att det står: "Du måste avinstallera security master AV för att kunna installera det här programmet". Jaja, tänker jag och går in på kontrollpanelen för att avinstallera programmet. Vaf#n!? :angry: Då finns det inget program där som heter så. :huh: Nu har jag letat runt efter programmet aslänge men hittar det inte. Kom på den lysande idén att bara reseta hela datorn, asså hela systemet. MEN, jag vet inte hur man gör!!! Jag vet ju hur man går in i biosen och så men jag vet inte riktigt så noga hur man gör allt annat. T.ex. hur man resetar hela datorn. Så snälla tala om för mig hur f#n man gör!?

/En något förbannad Thumbzup

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Formatera.

Så här gör du:

Stoppa in OS-skivan.

Välj sedan att boota från skivan så installeras allting om.

Redigerat av CrazyCake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Security Master AV is a program that impersonates an anti-malware program, but is in fact a computer infection that uses deceptive tactics to make you think you are infected. This program is considered a rogue anti-spyware program and is part of the Virus Doctor family. Security Master AV is typically installed through Trojans that pretend to be legitimate programs, but instead install this rogue onto your computer without your permission. The installer will also create numerous harmless files that will be detected as malware when Security Master AV scans your computer. When installed, the rogue will be configured to start automatically when you login to Windows. Once started, it will scan your computer and state that the files it created during installation are malware files residing on your machine. In reality, these files are harmless and pose no harm to your computer. They are only being shown to you in order to scare you into thinking that you are infected in the hopes that you will then purchase the program."

Eftersom viruset blockerar Aktivitetshanteraren måste du ladda ner Process Hacker. Det finns flera liknande program men de kommer inte att fungera eftersom Security Master AV förhindrar dig att installera filer genom att blockera bakgrundstjänsten Windows Installer. När du har öppnat programmet Process Hacker avslutar du processerna "SecurityMasterAV.exe" och "SM382c.exe". Problemet är att viruset har blockerat Registereditorn och om vi inte tar bort virusets registervärden kommer det att startas vid nästa omstart.

Läs det här http://www.bleepingcomputer.com/virus-remo...urity-master-av.

Du gör som du själv vill, viruset är väldigt lätt att ta bort om man har erfarenhet av datorer men om du hellre vill formatera din dator gör du det.

Här är ett program som automatiskt tar bort programmet: http://download.bleepingcomputer.com/grinler/rkill.com

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...