Hoppa till innehåll

Bärbar Eller Stationär Gamingdator

Turbosteps

Rekommendera inlägg

Tja. Jag har ganska svårt för att bestämma mig om jag ska köpa en stationär för 15 000 (orkar inte skriva vilka dela

r den har

för jag har valt delarna sj och det är ganska många delar men hyggligt bra). Eller om jag ska köpa en bärbar asus g73jw som också kostar 15 000. Många säger även att spela på bärbara suger men att spela på en g73 är välla inte så dålig

t. Jag menar funkar det lika bra på en bärbar som statonär så skaffar man juu bärbar men många säger att bärbara intw funkar lika bra..... Snälla skriv behöver hjälp.

Båda datorerna är från komplett ba så ni vet.

Redigerat av Turbosteps
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En bärbarskomponenter är oftast nerbantade väldigt mycket, och kostar även mer för prestanda per krona.

Det måste inte vara dåligt att spela på en bärbar dator, men det är pengarna som är stora faktorn i det hela.

Finns ju jätte många kända gamers som kör på laptops.

Sen är det väldigt svårt att uppgradera en laptop, så med den budgeten hade jag gått på en stationär dator.

Men isåfall vänta till Sandy Bridge och Bulldozer artitekturerna kommer för dem nya moderkorten. Oavsett om du ger dig in på AM3 eller 1356 så kommer du få byta ut det mesta inom ett år om så du vill uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tror inte man behöver byta ut delar till denna maskinet liksom kolla http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603764 6gb kommer fan räcka 6 år till och 1,5gb i grafikkort kan nog maxa alla spel och intel core i7 är juu bara otroligt snabb. svara!

1,5 gb grafikminne, visst. Men det beror även på vilket grafikkort det är. Processorn väll helt okej, men den presterar inte i närheten av så bra som en "vanlig" i7 gör på en stationär. Det mesta i en laptop är väldigt nerbantat. Du kommer märka om kanske 1 år att den inte alls är särskilt snabb. Som sagt, ska du spela så ska du köpa stationär.

Den kommer absolut inte räcka 6 år framåt.
Stämmer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Den kommer halka efter mycket snabbare än du tror. Det är en bra laptop, men inte för att spela på.

Och ja, du får mer för pengarna om du köper stationär, men bärbar är ju mycket smidigare att flytta.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En bärbarskomponenter är oftast nerbantade väldigt mycket, och kostar även mer för prestanda per krona.

Det måste inte vara dåligt att spela på en bärbar dator, men det är pengarna som är stora faktorn i det hela.

Sen är det väldigt svårt att uppgradera en laptop, så med den budgeten hade jag gått på en stationär dator.

Men isåfall vänta till Sandy Bridge och Bulldozer artitekturerna kommer för dem nya moderkorten. Oavsett om du ger dig in på AM3 eller 1356 så kommer du få byta ut det mesta inom ett år om så du vill uppgradera.

när kommer dom ut då?

när kommer dom ut då?

och juste jag har bara en fråga när man har 3d måste man använda glasögonen?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tror inte man behöver byta ut delar till denna maskinet liksom kolla http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603764 6gb kommer fan räcka 6 år till och 1,5gb i grafikkort kan nog maxa alla spel och intel core i7 är juu bara otroligt snabb. svara!

Minnet i grafikkortet avgör vad för upplösning den kan ta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...