Hoppa till innehåll

"nyhet På Fuska.se: Skicka Mobilbilder Från Datorn Till Mobilen Via Mms"


MisterX

Rekommendera inlägg

Är inte det där typ... 3 år gammalt?

 

Jag lyckas dessutom inte få det att funka. Har provat olika märken och modeller, valde en bild och laddade upp och gick in på länken ifrån "Jag vill ha filen gratis till mobilen och skriver in wap-adressen själv." men det blir 404.

 

Att man kan välja 8 olika typer av iPhones (2G, 3G 8gb, 16gb...) är väl lite fail också. Syftet med att välja en mobil är väl för att tjänsten ska veta hur stor skärm man har? Och alla iPhones har lika stor skärm? 8 olika storlekar på skärm finns i alla fall inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är faktiskt en nyhet att man kan skicka det via MMS. Så funktionen har utökats.

 

Dvs man laddar upp en bild, och smsar till ett nummer och några sekunder senare så får man ett MMS med bilden.

 

Innan så fungerade det så att man laddade upp en bild, skickade ett SMS och fick ett SMS tillbaka med en waplänk och då kunde ladda ner bilden.

 

Ingen stor nyhet, men något smidigare. Sedan är skillnaden att man slipper datatrafik, MMS är ju som sagt gratis medan datatrafik brukar kosta en del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast att betala 5kr sms för att få den som mms istället för att betala datatrafik blir nog dyrare ändå hos de flesta operatörer.

 

Och som sagt funkar inte "Jag vill ha filen gratis till mobilen och skriver in wap-adressen själv.", är du medveten om detta? För ett halvår sen eller så har jag för mig att jag provade och den funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men html-filer funkade bra även fast de inte står med i listan. Lyckades ladda upp en .asd-fil också...

Det är lite som att gå till en Duka-butik och klaga på att osthyveln du köpte inte fungerar att röka makrill på. Redigerat av Sandkakan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...