CeZ Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 iPhone är ovärt imo. Visst är appstoren rolig, men köp en iPod touch istället för 1800:- och lägg lite pengar på en mobil som går att smsa med och har batteritid till skillnad från iPhone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 iPhone är ovärt imo. Visst är appstoren rolig, men köp en iPod touch istället för 1800:- och lägg lite pengar på en mobil som går att smsa med och har batteritid till skillnad från iPhone.Typ ingen smartphone har bra batteritid. Och varför skulle inte iPhone gå att smsa med? Men även om iPhone är en bra mobil så betalar man typ 1-2k för äpplet på baksidan. Därför rekommenderar jag typ Desire HD eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 iPhone är ovärt imo. Visst är appstoren rolig, men köp en iPod touch istället för 1800:- och lägg lite pengar på en mobil som går att smsa med och har batteritid till skillnad från iPhone.Typ ingen smartphone har bra batteritid. Och varför skulle inte iPhone gå att smsa med? Men även om iPhone är en bra mobil så betalar man typ 1-2k för äpplet på baksidan. Därför rekommenderar jag typ Desire HD eller liknande. Sant iofs. Jo det är väl en smaksak men tycker i stort sett alla mobiler utan vanliga knappar är sjukt obekväma att skriva på och iPhone är bland dom värre. ;) Jo, kanske. Brukar se det såhär: En Ipod touch som har i stort sett alla funktioner förutom telefondelen kostar 1800, en iphone ligger runt 5000, det är en massa extra bara för telefonfunktionerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4? Samsung Galaxy S, HTC Desire Z eller en Windows Phone 7, jag är inte insatt så mycket i Windows Phone 7 mobilerna, jag har själv en iPhone 4 och den kan jag rekommendera, fast den är faktiskt överprisad, den gör inte något annat än vad dom andra mobilerna i 4-6k kronor klassen gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4? iPod touch generation 4 är identisk med iPhone 4 förutom att iPhone 4 har 512 MB ram istället för 256. Det kallar jag inte otroligt med tanke på att dom är identiska prestandamässigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Desire HD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :) Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4? iPod touch generation 4 är identisk med iPhone 4 förutom att iPhone 4 har 512 MB ram istället för 256. Det kallar jag inte otroligt med tanke på att dom är identiska prestandamässigt. Har för mig att iPod touchs kamera är typ 0.7 megapixel också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 2 December 2010 Rapport Dela Skrivet 2 December 2010 Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4? Jo, jag hade fel. Kameran, RAM, samt att man inte kan ha 3g på iPoden är skillnaderna jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xfr33zer Skrivet 3 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2010 (redigerat) Ok, Tyst alla nu!. Vad blir slutsatsen?, jag undrar om någon kan skriver typ Mobilnamn | Bra kamera | Bra ljud | Bra pekskärm | Bra prestanda |. Mobilnamn | Dålig kamera | ganska bra ljud? | Bra pekskärm | Medelbra prestanda |. För alla mobiler som är rekommenderade i tråden...? Asså skriva allt som är bra och dåligt med telefonen. Och om den är prisvärd! :), Räcker med att en (1) Gör det!. Ni får lägga till andra som inte är rekommenderade också! ;) Tack på efterhand! :) Redigerat 3 December 2010 av Xfr33zer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 December 2010 Rapport Dela Skrivet 3 December 2010 Då tar vi första kategorin X10i Bra kamera | Bra ljud | Bra skärm | Snabb processor | HTC Legend | Okej kamera, okej ljud | Bra skärm | Snabb Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 3 December 2010 Rapport Dela Skrivet 3 December 2010 (redigerat) HTC Desire HD | Väldigt Bra kamera | Bra ljud (som på de flesta andra smartphone's) | Bra pekskärm | Mycket snabb processor | Bra pris om man jämför med andra likvärdiga telefoner iPhone 4 | Bra kamera, dock inte lika bra som tex Desire HD | Bra ljud (som på de flesta andra smartphone's)| Bra pekskärm | Mycket snabb processor | Dyr, du betalar mycket för äpplet på baksidan Redigerat 3 December 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.