Hoppa till innehåll

Mobil Tll Jul? =)


Xfr33zer

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

iPhone är ovärt imo. Visst är appstoren rolig, men köp en iPod touch istället för 1800:- och lägg lite pengar på en mobil som går att smsa med och har batteritid till skillnad från iPhone.

Typ ingen smartphone har bra batteritid. Och varför skulle inte iPhone gå att smsa med?

 

Men även om iPhone är en bra mobil så betalar man typ 1-2k för äpplet på baksidan. Därför rekommenderar jag typ Desire HD eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

iPhone är ovärt imo. Visst är appstoren rolig, men köp en iPod touch istället för 1800:- och lägg lite pengar på en mobil som går att smsa med och har batteritid till skillnad från iPhone.

Typ ingen smartphone har bra batteritid. Och varför skulle inte iPhone gå att smsa med?

 

Men även om iPhone är en bra mobil så betalar man typ 1-2k för äpplet på baksidan. Därför rekommenderar jag typ Desire HD eller liknande.

 

Sant iofs. Jo det är väl en smaksak men tycker i stort sett alla mobiler utan vanliga knappar är sjukt obekväma att skriva på och iPhone är bland dom värre. ;)

 

Jo, kanske. Brukar se det såhär: En Ipod touch som har i stort sett alla funktioner förutom telefondelen kostar 1800, en iphone ligger runt 5000, det är en massa extra bara för telefonfunktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)

Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4?

 

 

Samsung Galaxy S, HTC Desire Z eller en Windows Phone 7, jag är inte insatt så mycket i Windows Phone 7 mobilerna, jag har själv en iPhone 4 och den kan jag rekommendera, fast den är faktiskt överprisad, den gör inte något annat än vad dom andra mobilerna i 4-6k kronor klassen gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)

Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4?

 

iPod touch generation 4 är identisk med iPhone 4 förutom att iPhone 4 har 512 MB ram istället för 256. Det kallar jag inte otroligt med tanke på att dom är identiska prestandamässigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)

Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4?

 

iPod touch generation 4 är identisk med iPhone 4 förutom att iPhone 4 har 512 MB ram istället för 256. Det kallar jag inte otroligt med tanke på att dom är identiska prestandamässigt.

 

Har för mig att iPod touchs kamera är typ 0.7 megapixel också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)

Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4?

 

Jo, jag hade fel. Kameran, RAM, samt att man inte kan ha 3g på iPoden är skillnaderna jag vet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, Tyst alla nu!. Vad blir slutsatsen?, jag undrar om någon kan skriver typ

 

Mobilnamn | Bra kamera | Bra ljud | Bra pekskärm | Bra prestanda |.

Mobilnamn | Dålig kamera | ganska bra ljud? | Bra pekskärm | Medelbra prestanda |.

 

 

 

För alla mobiler som är rekommenderade i tråden...?

Asså skriva allt som är bra och dåligt med telefonen.

Och om den är prisvärd! :), Räcker med att en (1) Gör det!.

Ni får lägga till andra som inte är rekommenderade också! ;)

 

Tack på efterhand! :)

Redigerat av Xfr33zer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HTC Desire HD | Väldigt Bra kamera | Bra ljud (som på de flesta andra smartphone's) | Bra pekskärm | Mycket snabb processor | Bra pris om man jämför med andra likvärdiga telefoner

 

iPhone 4 | Bra kamera, dock inte lika bra som tex Desire HD | Bra ljud (som på de flesta andra smartphone's)| Bra pekskärm | Mycket snabb processor | Dyr, du betalar mycket för äpplet på baksidan

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...