Spelarrn Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Tja, jag vill köpa en stationär dator :P jag behöver inte någon utan jag vill kanse ploka ihop några gamla delar men vet inte vad en. har någon nått jag kan köpa? obs, jag vill ha en bra spel dator. en billig typ 1000-3000 samanlakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 1000kr är svårt att få en dator för idag (iaf i affär, aldrig sett en för så lite). En speldator går på betydligt mer. Iaf kommer du få lägga ner 8000kr för den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spelarrn Skrivet 5 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Behöver inte va en speldator bara det går att spela på utan lagg och bra minne. Behöver inte va ny B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeRoZ Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Du får inte en data för 1000kr. Du kan få en gamal rutten dator som knappt startar för det. För en dator utan lagg ska du nog ha en budget på runt 6000kr minst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Om du ska spela utan lagg måste du fortfarande betala minst typ 4000-7000:-. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spelarrn Skrivet 5 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 OK :) B) :P Men om jag säger så här da :) Jag undrar om ni har någon bra dator jag kan köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 6 December 2010 Rapport Dela Skrivet 6 December 2010 (redigerat) OK :) B) :P Men om jag säger så här da :) Jag undrar om ni har någon bra dator jag kan köpa? Visst, har en du kan få köpa för 4k. Pm om du är intresserad 100fps i cs osv Redigerat 6 December 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Du får inte en data för 1000kr.Du kan få en gamal rutten dator som knappt startar för det.För en dator utan lagg ska du nog ha en budget på runt 6000kr minst.Jag köpte min dator för 1000kr, en dator där det spelats allt från Wow och CoD till The sims och Roller Coaster... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mojanboy Skrivet 5 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2011 Lägg ut iaf 6k så får du en helt okej dator. För att dra ner på budgeten ytterligare så borde du kolla vart du hittar de billigaste delarna. Köp inte alla från http://www.inet.se/ utan kolla alltid http://www.proshop.se/ och http://www.komplett.se/k/k.aspx för att hitta stället som t.ex. säljer det billigaste grafikkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Satsa på blocket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3xor Skrivet 28 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2011 http://www.inet.se/kundvagn/visa/795613/2011-08-28 Haha må gud hjälpa dig killen om denna datorn är "för" dyr för dig .... hahah. Kör du simpla spel som MW2, WoW, CS, CS:S eller liknande så ska den klara det flesta på medium/high inställningar utan problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jakob12 Skrivet 22 Februari 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2013 :lol: för 1000kr får du knappt en mini laptop. du behöver gå upp till ca 6000-8000. annars duger den bara till att surfa men du ska vara noga och fråga vad du ska ha för dator så du får en så prisvärd du kan få. men det gäller också vad du ska spela bf3 och cod måste man nå 6000 eller mera för att klara. sen gäller om du vil ha bättre grafik kort och en sämre proccesor eller tvärtom. men jag föredrar att ha ganska jämnt med de två. men du måste nog spara mer. för en dator för 1000-3000 så är inte så mycket. men sen kommer frågan om du vill bygga en eller bara köpa en hel. om du väljer att öpa en hel finns det många att välja mellan men inte så värst prisvärda. men om du bygger en finns det nästan oändligt att välja som vilken proccesor, grafikkort och hur mycket ram :P Jag köpte min dator för 1000kr, en dator där det spelats allt från Wow och CoD till The sims och Roller Coaster...hur hittar man såna delar för dett låga priser. men jag tror du kör på låg grafik. Behöver inte va en speldator bara det går att spela på utan lagg och bra minne. Behöver inte va ny B)det brukar heta spel dator om den kan spela utan lagg. men då kan den också köra relativt bra grafik. sen kan man bygga en dator som har så bra delar som inget spel kräver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.