Hoppa till innehåll

Ny Data


GangstaLean
 Dela

Rekommendera inlägg

PCI - Pin...

ehhm, nej, du borde lära dig lite om datorer innan du skriver i ett datorforum

 

OnT:Pinen är för ramminnena, det är som soket för prollar, man måste ha samma "pin" på mobot och ramstickan

Aha nu fattar jag, tack tack! Återkommer sen måste sticka till skolan ;)

 

Men asså, jag är nu inne på inet och har framme ett moderkort, där står det inget om pin, bara om ddr3 osv. Förlåt om jag frågar så mycket men jag måste vara säker...

 

Väljer du DDR3 minnen för stationära datorer så kommer det vara rätt för mATX, ATX och de flesta andra moderkort för stationära datorer har 240pin så det är bara att ta ett paket med DDR3 minnen till moderkortet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

PCI - Pin...

ehhm, nej, du borde lära dig lite om datorer innan du skriver i ett datorforum

 

OnT:Pinen är för ramminnena, det är som soket för prollar, man måste ha samma "pin" på mobot och ramstickan

Aha nu fattar jag, tack tack! Återkommer sen måste sticka till skolan ;)

Men asså, jag är nu inne på inet och har framme ett moderkort, där står det inget om pin, bara om ddr3 osv. Förlåt om jag frågar så mycket men jag måste vara säker...

 

Väljer du DDR3 minnen för stationära datorer så kommer det vara rätt för mATX, ATX och de flesta andra moderkort för stationära datorer har 240pin så det är bara att ta ett paket med DDR3 minnen till moderkortet.

 

Tack, äntligen fattar jag!! (LOL) Här kommer min färdigbyggda dator (Var snäll och titta om allt stämmer/passar och om det saknas något)

 

Hårddisk: 500GB Hitachi 5K1000: 397kr

 

Datorlåda (Chassi): Antec three hundred: 545kr

 

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H (Har inbyggt Radeon 4350 HD och Realtek ljudkort): 773kr

 

Processor: AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition (AM3)(+Fläkt): 832kr

 

RAM-Minne: A-Data 4GB (2x2GB) Game-Series 1333MHz (DDR3 240-pin): 490kr

 

Nätagreggat: Corsair CX 430W: 389kr

 

ESD handledsband: 99kr

 

Fraktfritt om sweclockers medlem: 0kr (Blir fraktfritt)

 

Sammanlagt: 3525kr

 

(Har redan dvd/cd brännare)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PCI - Pin...

ehhm, nej, du borde lära dig lite om datorer innan du skriver i ett datorforum

 

OnT:Pinen är för ramminnena, det är som soket för prollar, man måste ha samma "pin" på mobot och ramstickan

Aha nu fattar jag, tack tack! Återkommer sen måste sticka till skolan ;)

Men asså, jag är nu inne på inet och har framme ett moderkort, där står det inget om pin, bara om ddr3 osv. Förlåt om jag frågar så mycket men jag måste vara säker...

Väljer du DDR3 minnen för stationära datorer så kommer det vara rätt för mATX, ATX och de flesta andra moderkort för stationära datorer har 240pin så det är bara att ta ett paket med DDR3 minnen till moderkortet.

 

Tack, äntligen fattar jag!! (LOL) Här kommer min färdigbyggda dator (Var snäll och titta om allt stämmer/passar och om det saknas något)

 

Hårddisk: 500GB Hitachi 5K1000: 397kr

 

Datorlåda (Chassi): Antec three hundred: 545kr

 

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H (Har inbyggt Radeon 4350 HD och Realtek ljudkort): 773kr

 

Processor: AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition (AM3)(+Fläkt): 832kr

 

RAM-Minne: A-Data 4GB (2x2GB) Game-Series 1333MHz (DDR3 240-pin): 490kr

 

Nätagreggat: Corsair CX 430W: 389kr

 

ESD handledsband: 99kr

 

Fraktfritt om sweclockers medlem: 0kr (Blir fraktfritt)

 

Sammanlagt: 3525kr

 

(Har redan dvd/cd brännare)

 

Ser bra ut, fast jag skulle ha byt hårddisken mot http://www.inet.se/artikel/4303036/500gb-w...ar-blue-sata-ii och nätaggregatet mot http://www.inet.se/artikel/6909525/fractal...gn-integra-400w fast i övrigt så passar allting och det är helt okej delar, du kan ju uppgradera med ett grafikkort senare då kommer du också kunna spela lite spel.

Sen hade du kunnat köpa ett billigare chassi om du vill spara några kr, har själv haft ett antec 300 innan jag började med SFF chassin och jag var riktigt nöjd med den lådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

 

Hoppas detta duger nu:

 

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H (Inbyggt grafikkort och ljudkort) (1st)

 

Chassi: Cooler Master Elite 430 (1st)

 

Fläkt till chassit: Scythe 120mm Slip Stream Slim Fan, 1200 rpm (2st)

 

Nätagregat: Fractal Design Integra 400W (1st)

 

Intern Hårddisk: 500GB Western Digital Caviar Blue SATA II (1st)

 

ESD handledsband (1st)

 

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr (1st)

 

Processor: AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition (1st)

 

Internminne/RAM minne: A-Data 4GB (2x2GB) Game-Series 1333MHz (1st)

 

Stämmer allt nu? (Jag menar om allt passar när jag beställer)

 

Sammanlagt: 3584Kr.

 

Ps. Om jag skulle t.ex vilja köpa 2st LED fläktar som lyser, blir installationen samma sak som en vanlig fläkt eller behövs det lite extra kunskap? Och om jag har en 400w nätagreggat, hur många fläktar kan jag ha då i mitt chassi? 3st eller?

Redigerat av GangstaLean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

 

Hoppas detta duger nu:

 

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H (Inbyggt grafikkort och ljudkort) (1st)

 

Chassi: Cooler Master Elite 430 (1st)

 

Fläkt till chassit: Scythe 120mm Slip Stream Slim Fan, 1200 rpm (2st)

 

Nätagregat: Fractal Design Integra 400W (1st)

 

Intern Hårddisk: 500GB Western Digital Caviar Blue SATA II (1st)

 

ESD handledsband (1st)

 

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr (1st)

 

Processor: AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition (1st)

 

Internminne/RAM minne: A-Data 4GB (2x2GB) Game-Series 1333MHz (1st)

 

Stämmer allt nu? (Jag menar om allt passar när jag beställer)

 

Sammanlagt: 3584Kr.

 

Ps. Om jag skulle t.ex vilja köpa 2st LED fläktar som lyser, blir installationen samma sak som en vanlig fläkt eller behövs det lite extra kunskap? Och om jag har en 400w nätagreggat, hur många fläktar kan jag ha då i mitt chassi? 3st eller?

Ser bra ut, ja det är som en vanlig fläkt, du behöver knappast oroa dig för att du har för lite watt för fläktarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

 

Hoppas detta duger nu:

 

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H (Inbyggt grafikkort och ljudkort) (1st)

 

Chassi: Cooler Master Elite 430 (1st)

 

Fläkt till chassit: Scythe 120mm Slip Stream Slim Fan, 1200 rpm (2st)

 

Nätagregat: Fractal Design Integra 400W (1st)

 

Intern Hårddisk: 500GB Western Digital Caviar Blue SATA II (1st)

 

ESD handledsband (1st)

 

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr (1st)

 

Processor: AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition (1st)

 

Internminne/RAM minne: A-Data 4GB (2x2GB) Game-Series 1333MHz (1st)

 

Stämmer allt nu? (Jag menar om allt passar när jag beställer)

 

Sammanlagt: 3584Kr.

 

Ps. Om jag skulle t.ex vilja köpa 2st LED fläktar som lyser, blir installationen samma sak som en vanlig fläkt eller behövs det lite extra kunskap? Och om jag har en 400w nätagreggat, hur många fläktar kan jag ha då i mitt chassi? 3st eller?

Ser bra ut, ja det är som en vanlig fläkt, du behöver knappast oroa dig för att du har för lite watt för fläktarna.

 

Ok men om jag tar 3st? Och vad är det för uttag på kabeln, är den isåfall inne i moderkortet eller? Och hur ser man hur många ett moderkort har såna ingångar isåfall? Redigerat av GangstaLean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

 

Hoppas detta duger nu:

 

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H (Inbyggt grafikkort och ljudkort) (1st)

 

Chassi: Cooler Master Elite 430 (1st)

 

Fläkt till chassit: Scythe 120mm Slip Stream Slim Fan, 1200 rpm (2st)

 

Nätagregat: Fractal Design Integra 400W (1st)

 

Intern Hårddisk: 500GB Western Digital Caviar Blue SATA II (1st)

 

ESD handledsband (1st)

 

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr (1st)

 

Processor: AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition (1st)

 

Internminne/RAM minne: A-Data 4GB (2x2GB) Game-Series 1333MHz (1st)

 

Stämmer allt nu? (Jag menar om allt passar när jag beställer)

 

Sammanlagt: 3584Kr.

 

Ps. Om jag skulle t.ex vilja köpa 2st LED fläktar som lyser, blir installationen samma sak som en vanlig fläkt eller behövs det lite extra kunskap? Och om jag har en 400w nätagreggat, hur många fläktar kan jag ha då i mitt chassi? 3st eller?

Ser bra ut, ja det är som en vanlig fläkt, du behöver knappast oroa dig för att du har för lite watt för fläktarna.

 

Ok men om jag tar 3st? Och vad är det för uttag på kabeln, är den isåfall inne i moderkortet eller? Och hur ser man hur många ett moderkort har såna ingångar isåfall?

 

Tror inte moderkortet har så många platser för 3 fläktar men du kan köpa http://www.inet.se/artikel/8600942/adapter...s-till-4x3-pins eller http://www.inet.se/artikel/5321101/revoltec-4-3-pin-adapter så du kan koppla den fläkten som blir över till en 4pin istället, det är 3pin på fläktar oftast men har du tur så kan det följa med en konverterar från 3 pin till 4pin molex och då behöver du inte köpa några av de kablarna jag länkade tidigare. Tror det brukar bara 3-4st på ett moderkort men det varierar så klart gällande olika tillverkare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, det köper jag till om det behövs...

Som sagt som chassi ska jag ha en Cooler Master Elite 430. På bilden finns det en blä fläkt på framsidan, följer den med? Har titta på youtube och tydligen alla har den fläkten, men jag vet om dom får den med... står på andra datorer om fläkt ingår fast inte på denna, isåfall behöver jag bara köpa till 2st fläkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, det köper jag till om det behövs...

Som sagt som chassi ska jag ha en Cooler Master Elite 430. På bilden finns det en blä fläkt på framsidan, följer den med? Har titta på youtube och tydligen alla har den fläkten, men jag vet om dom får den med... står på andra datorer om fläkt ingår fast inte på denna, isåfall behöver jag bara köpa till 2st fläkar.

Okej, jag tror det följer med en fläkt på engång så jag skulle förslå att du köper 2 till att börja med, sen kan du komplettera med en fläkt när du köper ett grafikkort eller nåt annat.

Vad jag förstod av cooler masters hemsida så ska den blåa fläkten i fronten följa med sen kan det vara en fläkt bak också, hittade det här http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6654 .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...