Extra Skrivet 11 December 2010 Rapport Dela Skrivet 11 December 2010 (redigerat) Gaming "Ease" dator... Chassi Moderkort Processor Ram-Minne Hårddisk Dvd-Brännare Grafikkort Nätagg Fri frakt (Du måste inte vara sweclocker medlem!... Det finns vissa som tror det, men hoppas att du inte är så korkad! :mellow:) TotalSumma: 4 910 kr Över din budget. Men den är värd priset... :) Byt till den här http://www.inet.se/artikel/5308647/amd-phe...hz-blackedition prollen istället blir lite dyrare men har du tur kan du låsa upp den till en x4. Jag hade tagit det här istället Redigerat 11 December 2010 av Extra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 11 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2010 Jag skulle gärna valt din extra, men jag lär få Max 3000kr i både julklapp och födelsedagspresent, resten får min pappa lägga till och det som han lägger till räknas bort från min månadspeng, då skulle jag inte fått månadspeng på 1år xD Men jag byter ut några från mina delar till dina, återkommer imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 11 December 2010 Rapport Dela Skrivet 11 December 2010 Jag skulle gärna valt din extra, men jag lär få Max 3000kr i både julklapp och födelsedagspresent, resten får min pappa lägga till och det som han lägger till räknas bort från min månadspeng, då skulle jag inte fått månadspeng på 1år xD Men jag byter ut några från mina delar till dina, återkommer imorgon Okej men slängde ihop ett annat paket det blev 200 över 3k :P googlade lite snabbt om moderkortet och det verkar som att det har core unlocker så du kan låsa upp den från en x2 till x4 i framtiden om det skulle behövas, samt att du kan köpa ett grafikkort i framtiden om du nu skulle vilja spela. Visste inte om du hade en DVD läsare eller inte så jag la inte med det i paketet fast behöver du det är det bara att lägga till en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 12 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 (redigerat) Jag skulle gärna valt din extra, men jag lär få Max 3000kr i både julklapp och födelsedagspresent, resten får min pappa lägga till och det som han lägger till räknas bort från min månadspeng, då skulle jag inte fått månadspeng på 1år xD Men jag byter ut några från mina delar till dina, återkommer imorgonOkej men slängde ihop ett annat paket det blev 200 över 3k :P googlade lite snabbt om moderkortet och det verkar som att det har core unlocker så du kan låsa upp den från en x2 till x4 i framtiden om det skulle behövas, samt att du kan köpa ett grafikkort i framtiden om du nu skulle vilja spela. Visste inte om du hade en DVD läsare eller inte så jag la inte med det i paketet fast behöver du det är det bara att lägga till en. Okej tack men om jag ska lägga till ett ljudkort, hur ser jag då om det passar moderkortet???? Och Lite extra frågor:Vad betyder "Kanaler"? Och som gränssnitt, vad ska den ha då? Och det sista, vad innebär core unlocker, gör det så att man får x4 eller? Tack, Gangsta (Ps. Måste man köpa separat skruvkit eller medföljer det?) Ps2.Vad menas med pin på RAM-Minnen? Om ni kan svara på dom frågorna, så tackar jag mycket :P Redigerat 12 December 2010 av GangstaLean Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 12 December 2010 Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 (redigerat) Jag skulle gärna valt din extra, men jag lär få Max 3000kr i både julklapp och födelsedagspresent, resten får min pappa lägga till och det som han lägger till räknas bort från min månadspeng, då skulle jag inte fått månadspeng på 1år xD Men jag byter ut några från mina delar till dina, återkommer imorgon Okej men slängde ihop ett annat paket det blev 200 över 3k :P googlade lite snabbt om moderkortet och det verkar som att det har core unlocker så du kan låsa upp den från en x2 till x4 i framtiden om det skulle behövas, samt att du kan köpa ett grafikkort i framtiden om du nu skulle vilja spela. Visste inte om du hade en DVD läsare eller inte så jag la inte med det i paketet fast behöver du det är det bara att lägga till en. Okej tack men om jag ska lägga till ett ljudkort, hur ser jag då om det passar moderkortet???? Och vad betyder "Kanaler"? Och som gränssnitt, vad ska den ha då? Och det sista, vad innebär core unlocker, gör det så att man får x4 eller? Tack, Gangsta Det finns plats på den moderkortet för ett ljudkort om den har PCI, länka vilket ljudkort du tänkt dig :) Ja det moderkortet jag hade i mitt paket har stöd för core unlocker så du kan låsa upp CPUn till x4 fast då rekommenderar jag nog att du köper till en bättre kylaren än stock. Edit: Det följer med skruvar till allt, och du ska ha DDR3 minnen till det moderkortet och pinnen är för olika sorters ram minnen tex bärbara eller stationära. Redigerat 12 December 2010 av Extra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 12 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 Jag skulle gärna valt din extra, men jag lär få Max 3000kr i både julklapp och födelsedagspresent, resten får min pappa lägga till och det som han lägger till räknas bort från min månadspeng, då skulle jag inte fått månadspeng på 1år xD Men jag byter ut några från mina delar till dina, återkommer imorgon Okej men slängde ihop ett annat paket det blev 200 över 3k :P googlade lite snabbt om moderkortet och det verkar som att det har core unlocker så du kan låsa upp den från en x2 till x4 i framtiden om det skulle behövas, samt att du kan köpa ett grafikkort i framtiden om du nu skulle vilja spela. Visste inte om du hade en DVD läsare eller inte så jag la inte med det i paketet fast behöver du det är det bara att lägga till en. Okej tack men om jag ska lägga till ett ljudkort, hur ser jag då om det passar moderkortet???? Och vad betyder "Kanaler"? Och som gränssnitt, vad ska den ha då? Och det sista, vad innebär core unlocker, gör det så att man får x4 eller? Tack, Gangsta Det finns plats på den moderkortet för ett ljudkort om den har PCI, länka vilket ljudkort du tänkt dig :) Ja det moderkortet jag hade i mitt paket har stöd för core unlocker så du kan låsa upp CPUn till x4 fast då rekommenderar jag nog att du köper till en bättre kylaren än stock. Edit: Det följer med skruvar till allt, och du ska ha DDR3 minnen till det moderkortet och pinnen är för olika sorters ram minnen tex bärbara eller stationära. Ok, men jag ska ha stationär, vilken pin ska jag ha då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xfr33zer Skrivet 12 December 2010 Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 PCI - Pin... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 12 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 PCI - Pin...Finns inget som heter så... Eller menar du att det kan vara vilken som helst bara att den har pci utgång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 12 December 2010 Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 Jag skulle gärna valt din extra, men jag lär få Max 3000kr i både julklapp och födelsedagspresent, resten får min pappa lägga till och det som han lägger till räknas bort från min månadspeng, då skulle jag inte fått månadspeng på 1år xD Men jag byter ut några från mina delar till dina, återkommer imorgon Okej men slängde ihop ett annat paket det blev 200 över 3k :P googlade lite snabbt om moderkortet och det verkar som att det har core unlocker så du kan låsa upp den från en x2 till x4 i framtiden om det skulle behövas, samt att du kan köpa ett grafikkort i framtiden om du nu skulle vilja spela. Visste inte om du hade en DVD läsare eller inte så jag la inte med det i paketet fast behöver du det är det bara att lägga till en. Okej tack men om jag ska lägga till ett ljudkort, hur ser jag då om det passar moderkortet???? Och vad betyder "Kanaler"? Och som gränssnitt, vad ska den ha då? Och det sista, vad innebär core unlocker, gör det så att man får x4 eller? Tack, Gangsta Det finns plats på den moderkortet för ett ljudkort om den har PCI, länka vilket ljudkort du tänkt dig :) Ja det moderkortet jag hade i mitt paket har stöd för core unlocker så du kan låsa upp CPUn till x4 fast då rekommenderar jag nog att du köper till en bättre kylaren än stock. Edit: Det följer med skruvar till allt, och du ska ha DDR3 minnen till det moderkortet och pinnen är för olika sorters ram minnen tex bärbara eller stationära. Ok, men jag ska ha stationär, vilken pin ska jag ha då? Ett vanligt internminne (ram) till en stationär har 240pin, fattade jag frågan rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 12 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 Ja men passar alla pin? Tack så mycket för allt och alla som har hjälpt till att bygga och svara på frågor, återkommer med min färdigbyggna dator! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 12 December 2010 Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 PCI - Pin...ehhm, nej, du borde lära dig lite om datorer innan du skriver i ett datorforum OnT:Pinen är för ramminnena, det är som soket för prollar, man måste ha samma "pin" på mobot och ramstickan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 13 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 December 2010 PCI - Pin...ehhm, nej, du borde lära dig lite om datorer innan du skriver i ett datorforum OnT:Pinen är för ramminnena, det är som soket för prollar, man måste ha samma "pin" på mobot och ramstickan Aha nu fattar jag, tack tack! Återkommer sen måste sticka till skolan ;) Men asså, jag är nu inne på inet och har framme ett moderkort, där står det inget om pin, bara om ddr3 osv. Förlåt om jag frågar så mycket men jag måste vara säker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.