Ibanez Skrivet 6 December 2010 Rapport Skrivet 6 December 2010 Hejsan, efter att min syster har gått klart gymnasiet så fick hon behålla sin 15'' Macbook pro, jag har fått testat den och lånat den några gånger och gillar verkligen OS'et. Jag skulle gärna vilja ha en mac jag med men dom är verkligen för dyra och komponenterna är inte super så det borde väll gå att slänga ihop en duglig dator för runt 5-6k och sen kasta in Snow Leopard i den? Eller har Apple någon spärr som förhindrar sånt? Det blir ju såklart en startionär dator då, eftersom det blir ju lite svårare att bygga ihop en bärbar. Citera
Afrokines Skrivet 6 December 2010 Rapport Skrivet 6 December 2010 (redigerat) Det går tyvärr inte att slänga in deras OS på en dator du själv byggt, Apple är dumma i huvudet och låser in sina användare för att köpa deras svindyra datorer istället. Det finns en annan metod dock, Hackintosh men om du blir fångad att använda det så är du körd. Lycka till! Redigerat 6 December 2010 av Afrokines Citera
Ibanez Skrivet 6 December 2010 Författare Rapport Skrivet 6 December 2010 Går det inte att fixa det på annat vis då? *Host* Citera
Afrokines Skrivet 6 December 2010 Rapport Skrivet 6 December 2010 Om du följer min länk som jag skrev i mitt tidigare inlägg... Hackintosh Ser du? Du kan trycka på den! Citera
Ibanez Skrivet 6 December 2010 Författare Rapport Skrivet 6 December 2010 Okej tack så mycket. Kan någon vänlig själ då göra ett paket hos inet? Om jag skulle göra det kommer det nog garanterat sluta med rök... och eld. Gärna med det här chassit http://www.inet.se/artikel/6900683/fractal...n-define-r3-vit . Citera
Ibanez Skrivet 6 December 2010 Författare Rapport Skrivet 6 December 2010 Det här passar inte direkt in i en edit, men alienware datorerna, är dom bra? Jag behöver mest en media dator, i imac/macbook pro klass eftersom dom är väldigt bra för det. Citera
CeZ Skrivet 6 December 2010 Rapport Skrivet 6 December 2010 Det här passar inte direkt in i en edit, men alienware datorerna, är dom bra?Nej nej nej nej nej. Låt någon bygga en istället. Citera
Xfr33zer Skrivet 6 December 2010 Rapport Skrivet 6 December 2010 Bygg en dator istället, Alienware ar inte prisvärda... Citera
Afrokines Skrivet 8 December 2010 Rapport Skrivet 8 December 2010 (redigerat) Fast om du vill ha Mac så är det bättre att du köper en Mac, har hört att det är mycket problem med Hackintosh. Är väl dags att erkänna att du gillar Mac OSX bara för att det glänser... Redigerat 8 December 2010 av Afrokines Citera
Ryssfemma Skrivet 9 December 2010 Rapport Skrivet 9 December 2010 Det här passar inte direkt in i en edit, men alienware datorerna, är dom bra? Jag behöver mest en media dator, i imac/macbook pro klass eftersom dom är väldigt bra för det. Alienware är i samma som segment som Mac, överprisad helt enkelt.Alienware var som bäst när DELL inte köpte upp det, då Alienware inte konstruerade datorer för endast 13 000 med skit komponenter. Folk tror nu liksom att om dem köper en Alienware laptop för 7000kr så ska det vara bra. Men så är det inte. Alienware har bra datorer ja, men du kan få en bättre dator för lägre pris. Citera
Fjeddo Skrivet 9 December 2010 Rapport Skrivet 9 December 2010 Precis. Om du köper en alienware för 25k så kanske delarna kostar totalt 14-15k om du hade köpt dom själv. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.