Hoppa till innehåll

Rökning


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej. Jag tänkte ta upp en ny tråd om rökning här. Det är mycket i skolan nu att vi pratar om rökning och jag skulle vilja ställa lite frågor och sådant.

1. Röker du eller har du testat?

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel?

3.Tycker du att rökning ska förbjudas?

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts?

 

EDIT: Lägger till fråga 5, tycker du att det är coolt att röka?

Mina svar:

1. Nej, och tänker aldrig börja.

2. JA, riktigt irriterande, inte så farligt om man går förbi någon men om man står tillsammans med någon, på busshållplatsen till exempel, är det mycket irriterande.

3. Ja, fast det kan verkligen bli svårt att förbjuda, tror jag. Nu är det ju så många som är beroende, så det kanske är svårt...

4. Nej, idag vet vi nog mycket mer och då hade vi vetat att det var farligt. När rökning uppfanns trodde man att det var bra.

 

/The Queen

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

1. Röker du eller har du testat?

Nej, och jag hoppas att jag aldrig gör heller.

 

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel?

I vissa fall, ja. Speciellt folk som röker i tex busskurer och sådant, de bör gå ut ur den.

 

3.Tycker du att rökning ska förbjudas?

Det är upp till en själv, dock så bör dem tänka på att inte röka där ickerökarna är.

 

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts?

Bra fråga, ska tänka mer på den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nej, jag har aldrig testat. Min morsa och min syster röker, min farsa har rökt men slutade ganska snabbt sa han. Jag vill verkligen inte prova att röka någonsin för då blir man väl beroende eller något.

 

2. Nej, det blir jag inte.

 

3. Nej, det tycker jag inte. Upp till människor själva att bestämma vad dom vill göra med sig själva.

 

4. Nej, faktiskt inte nu när man tänker efter.

Redigerat av Afrokines
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Röker du eller har du testat? - Nope, ska dock börja röka pipa när jag blir äldre.

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel? - Nej.

3.Tycker du att rökning ska förbjudas? - Nej.

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts? - Nej.

Redigerat av FreakyStyley
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Röker du eller har du testat? Jag röker inte, men jag har testat. Och som FreakyStyley sa så ska jag börja röka pipa när jag blir en gammal gubbe, som min farfar.

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel? Nej

3.Tycker du att rökning ska förbjudas? Även om det skulle det, vem skulle bry sig?

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts? Nej

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

1. Röker du eller har du testat?

Har testat, kom fram till att det inte var något för mig och har inte rökt sedan dess

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel?

Nej.

 

3.Tycker du att rökning ska förbjudas?

Nej.

 

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts?

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nej, har inte rökt.

 

2. Inte särskilt när jag passerar någon som röker. Däremot gillar jag inte när folk röker på platser som man kan få för sig att stanna kvar en bit t.ex. skolområde, busshållplats, café o.s.v..

 

3. Jag hade helst sett rökning som förbjuden, men nu när det finns så många som röker regelbundet/är beroende tycker jag inte det är särskilt smart att förbjuda det (främst p.g.a. att många kommer fortsätta röka och att man därför får en en hel bunt med människor som klassas som kriminella när de egentligen är helt okej och inte skulle ha sysslat med olagliga grejer annars). Svaret blir alltså nej. Jag vill dock att det ska bli lite svårare att få tag på cigaretter/röka.

 

4. Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nej, och tänker aldrig röka heller. Man kan få lungcancer då, och det är väl inget kul, eller hur?! :blink:

2. Skitirriterande, särskilt när tonåringar gör det. <_< Konstigt nog gillar jag doften av en cigarett

3. Jajamän.

4. Vet inte.

 

En konstig tjej i min klass fast ändå schysst rökte. Men nu har hon slutat. Hon sa åt mig att aldrig börja, för det är inte bra och det är en dålig vana. Hon försökte själv, så hon är ingen hycklare.

Fast hon brydde sig om mig. Och det är jag väldigt tacksam för. :)

Redigerat av LOLOL
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Röker du eller har du testat?

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel?

3.Tycker du att rökning ska förbjudas?

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts?

 

1.

Röker inte, har inte testat.

 

2.

Håller andan när jag går förbi någon som röker. Så ja.

 

3.

Väldigt svårt att svara på. Jag tycker ja, fast samtidigt nej. På allmänna ställen borde det förbjudas helt, krogarna har redan börjat förbjuda. Det är en början.

 

4.

Nej, det hade klassats som narkotika. Samma sak med alkohol. Det skulle aldrig gått igenom idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Röker du eller har du testat? - Nej, tänker inte testa heller.

 

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel? - Bara om jag står typ i en busskur, eller en kö eller liknande. Om jag bara går förbi någon som röker så stör det mig inte mycket.

 

3.Tycker du att rökning ska förbjudas? - Eftersom att det inte skulle vara möjligt, så nej.

 

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts? - Kanske, men inte så troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...