Laithean Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Tack så mycket nu börgar mitt spel likna lite mer Zelda :D Har kommit på hur man ändrar så att man sliper bara ha ship och skiff och air ship man kan ju ändra i system. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Japp. Bra att det börjar funka för dig. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
diddler Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 men... åh jag blir galen det e då här: gubben ramlar ner i hålet, hamnar på båten, går upp (ända vägen) då har jag gjort ett event där så att den börjar prata men jag kan inte gå över eventen så jag kan inte komma nån stans :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Men det enda problemet öär att när den gubben som jag har pratat med ska försvinna jag har gort ända tills man skapar en Swiths sen så förstår jag inte mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
diddler Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 jag hittar inte vart man skapar switches :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Hur gör man så att dörrar öppnas har fortfarande problem med det. Switsharna hittar man tror jag någonstans på Events... är inte säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 (redigerat) diddler: Nä, jag vet, det är nåt som gör att man inte kan gå igenom andra figurer. Men testa att gå in i den tomma Eventen och ändra Position till Below Hero så kan du gå igenom den. Fierce Diety: Prova att göra det en gång till. Jag har förklarat så gott det går. Dörrarna som öppnas: När man aktiverat spaken om du kommit så långt, dvs när man trycker på knappen för att spaken ska aktiveras, så prova dig fram tills du lyckas. Experimentera. Jag har inte hunnit hitta på någon bra förklaring till hur jag gör, ska försöka. :( Redigerat 22 Juni 2004 av Chihuahua Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Har fastnat hur man öppnar dörrar alltså jag ahr gort en spak och en dörr vd ska jag göra nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 När du ska öppna en dörr vanligtvis, så gör du en Event på marken framför dörren som byter ut chipen i dörren till golv. Prova att göra något sådant, det är lite enklare. Annars kan du prova det här sättet: Ta bort själva dörren från kartan och lägg golv där istället. Sen gör du Eventer där dörren ska vara och letar upp figurer för dörrar. Om de finns, så ligger de under någon Object, annars får du ladda ner. Sen gör du eventen vid spaken som ska öppna dörren. Gör en Move Event och välj Change Graphics på dörren. Leta upp en tom ruta som inte har någon bild och välj att byta till den. Sen gör du en extra Event någonstans på kartan (t.ex. mitt i en vägg) och kallar den något som du kommer ihåg, t.ex. "hejsan". I Eventen finns det något som heter Positions. Välj Below Hero. Gå tillbaka till spak-Eventen och välj Change Events (RPG 2000) eller Event Layer (RPG 2003). Byt dörr-eventen mot "hejsan"-eventen. Prov-spela. Tror att det ska fungera nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Men när man ska ändra Grapihc då finns det ingen tom bild bara en massa bilder på gubbar och heros och sådant Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Du har RPG 2003, va? Om du haft RPG2000 hade det bland annat funnits en grej som heter Bartender. Där finns tomma rutor. Men ladda ner från denna sajten. Gå ner en bit och ladda ner filen som heter Aegypter. Av-zipa den och kopiera in i Charsets. Nu ska du ha några tomma rutor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 22 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2004 Jag skipar i dörrarna et tag men ska fixa en boss hur gör jag det när jag gör enemy ecounter då blir det bara en grupp. Inte själva bossen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.