Hoppa till innehåll

Rpg Maker 2003


zipy

Rekommendera inlägg

Ok, dags för lite svar då...

 

b:

Vad menar du med fighterna? Att fixa animerade figurer till det?

Finns bland annat på sidan jag gav länken till innan, bara gå in på downloads och recourses. Sen finns det några animerade figurer där.

Tyvärr inte så många, så jag antar att man får göra de flesta själv med typ

I-draw3 eller nåt annat program.

 

Red_fox:

Vad är det som inte är gratis? Kopplar inte riktigt...

 

Fierce Diety:

Om du har RPG2000 heter det Start Combat, om du har RPG2003 heter det Enemy Encounter.

Ja, du kan ha bakgrundsmusik på alla kartor. Bara högerklicka på kartans namn och välj BGM.

Det var just det jag menade det finns inte så många Animerade sorry om du inte förstog men iaf det är därför jag rekommenderar 2003 om man inte vill ladda hem nått och 2000 om man vill ladda hem flera gubbar själv har jag runt 256 gubbar ggr 4 så det blir väll en runt 1000 gubbar att välja på rätt mycket :)

 

Här kommer lite info om mina spel:

 

Magical Spirit

Handling: Dom befinner sig i en värld kallad Magical Spirit. Där dom onda och goda forfarande existerar. Men just nu så har dom onda nästan tagit över världen Magical Spirit fast dom har sänt ut spioner som ska döda dom 4 hjältarna.

Insperation: Goldensun 1 & 2

Klart: Nej har tagir paus från Magical Spirit.

Nätet: Nej har inte lagt ut den på Internet.

 

The Gladiator

Handling: En är och ser på Gladiator matcher när han råkar nudda Kungen och kungen säger till vakterna att ta fast honom. Det slutar med att han blir fast och han måste kämpa för friheten men då måste han klara Gladiatorer.

Insperation: Min kompis spel & filmen The Gladiator

Klart: Nej den har jag också tagit paus från.

Nätet: Nej den är inte heller ute på nätet.

 

CS-Adventure

Handling:När jag nämner CS-Adventure menar jag förståss inte

Counter-Strike. CS-Adventure är ett spel som 1 har fått i uppdrag att döda den onda kungen som håller på att ta över världen. I rollerna är det min kompisar och jag som spelar det var också det första spelet vi hann färdig med.

Insperation: Min kompis och min fantasi.

Klart: Spelet är helt komplett säg till om ni hittar fel.

Nätet: Japp den är uppe på min kompis och mins offeciella sida

 

The War + Limited Edition

Handling: The War är som ni nog hör på namnet Kriget. Det är nytt

världs krig på gång. Och våra unga hjältar måste hindra kriget innan det är försent. Men frågan är nu bara Lyckas dom !

The War Limited Edition är förlängningen till The War fortsättningen från där den slutade. Är ett måste för er som lirar The War !

Insperation: Världs Krig med mera.

Klart: Håller på med The War än så länge inte med Limited.

Nätet: Eftersom detta spel inte är klatr ännu så nej.

 

The Lost Kingdom

Handling: Den unga hjälten Sam hadde bara en Mamma i sin släkt men en dag då det regnade så träffade blixten henne och Sam blev ensam kvar.

En sen efter några år så va Sam stor åk hadde blivit tränad av tränaren Reshigu.

Sen när all träning va över skulle Sam till The Lost Kindom för där kan man åter uppliva alla dom döda. Precis innan Sam hann säga adjö till Reshigu kom döden och dödade honom. Kommer Sam att överleva eller kommer han misslyckas ?

Insperation: Det var min idé från början så igentligen Fanatsin.

Klart: Nej håller på med ett annat just nu.

Nätet: Nej men ska läggas upp på nätet nån gång.

 

The Castle

Handling: Mitt senaste spel det ska innehålla minst 70 % film. Handlar om en som kom in i ett krig.Ja man kan säga "The War II".Efter att dom har kämpat färdig har han gömt sig bakom en sten för han visste att dom mörka var oslagbara.Men så hände omöjliga Link kommer och dödade alla fiender och så får man va med i ett äventyr med Link fast då är Ganon död för alltid.Så vem är Links nya fiende tro ?

Insperation: The War & The Legend Of Zelda

Klart: Nej men jag bygger på den.

Nätet: Nej men det ska den nog.

 

The Shadow Of The Sun

Handling: Ett av mina få spel som är färdiga. Handlar om en värld som är farlig ett torn med den största onda guden som finns. Vår hjälte får inte misslyckas denna gång !

Insperation: Sagan Om Ringen & Magical Spirit

Klart: Ett av mina få spel som är klara.

Nätet: Japp

 

Jo en nyhet snart är mitt spel The Castle också klart :)

Varför kan inte Fuska.se lägga upp våra RPG-spel ? eller nej nej det är en dåligt idé eller hur ?

Redigerat av b
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 180
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Red_fox

jah måste få hjälp i RPG maker 2000.

 

När jag ska spela mitt spel så finns de ingen text.De går å sncka men de ä bara tomma pratbubblor.

Va kan felet vara??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man sätta in bakgrund musik som man har hittat själv?

 

Info om mina spel.Sorry om jag härmar några stycken

 

Fantasy World

Handling Man ska bara knalla runt och klara en grotta.

Inspiration Komm på det själv

Klart? Yep det är klart

Internet Har inte tänkt det

 

The Legend of Zelda The Legendary Sword

Handling I det här Zelda spelet har Link långt hår och samarbetar med tre kompisar Kafei,Sheik och Dorf dom ska försöka rädda prinsessan Zelda i andra världen utanför hyrule men först innan man kan rädda henne måste man klara dom andra grottorna så att man får ledtrådar var hon finns.

Inspiration The Legend of Zelda

Klart? Inte på långa vägar

Internet när det är klart ska spelet vara nedladdnings bart på min sida.

Redigerat av Fierce Diety
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var just det jag menade det finns inte så många Animerade sorry om du inte förstog men iaf det är därför jag rekommenderar 2003 om man inte vill ladda hem nått och 2000 om man vill ladda hem flera gubbar själv har jag runt 256 gubbar ggr 4 så det blir väll en runt 1000 gubbar att välja på rätt mycket :)

 

Varför kan inte Fuska.se lägga upp våra RPG-spel ? eller nej nej det är en dåligt idé eller hur ?

Nä, då fattar jag. Det stämmer att det inte finns många animerade, blir till att fixa egna istället.

Ps. passade på att räkna mina charsets, kom upp i ca 360 stycken, 8 figurer i varje... :) Insåg att det nog är ganska mycket.

Tror nog att det kunde va kul att lägga upp spel här, men det tar nog väldigt mycket plats... ;)

(raderade lite text som jag inte svarar på för att det ska ta mindre plats)

 

Red_fox:

Får du ingen text? Se först till att göra en Event där du sätter in en Message med lite text så ska det funka. Annars är det något fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öppna kistor är fruktansvärt komplicerat, kan inte förklara det. Håller själv på att experimentera fram det enklaste sättet...

Men spakar är inte svårt. Det är inte själva spaken som är viktig utan vad som ska hända när man drar i den.

T.ex. att en dörr öppnas.

Då har man en karta med en stängd dörr och en spak på väggen.

På golvet nedanför spaken gör du en ny Event och väljer ett lämpligt ljud, kanske ett meddelande, sedan byter du helt enkelt ut dörren mot golv!

Det finns nämligen ett val som byter bilder i kartan. På RPG2000 heter det Change Chip, tror det är nåt liknande i RPG2003, hittar det bara inte just nu.

Iaf, bara byt ut dörrchipen mot golv. :)

Det systemet kan man använda sig av för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öppna kistor är fruktansvärt komplicerat, kan inte förklara det. Håller själv på att experimentera fram det enklaste sättet...

Men spakar är inte svårt. Det är inte själva spaken som är viktig utan vad som ska hända när man drar i den.

T.ex. att en dörr öppnas.

Då har man en karta med en stängd dörr och en spak på väggen.

På golvet nedanför spaken gör du en ny Event och väljer ett lämpligt ljud, kanske ett meddelande, sedan byter du helt enkelt ut dörren mot golv!

Det finns nämligen ett val som byter bilder i kartan. På RPG2000 heter det Change Chip, tror det är nåt liknande i RPG2003, hittar det bara inte just nu.

Iaf, bara byt ut dörrchipen mot golv. :)

Det systemet kan man använda sig av för det mesta.

Fast igentligen är det enkelt för på 2000/2003 så finns en kist event och om man vrider den åt höger så är den öppen :) fast det blir ju inte så snyggt då men ...

 

Chihuahua vet du om man kan ta Delete Event fast så den är borta för gott

Om man gör så att en text komme fram när man går in i ett hus som t.ex Hej

då försvinner den om man trycker på Clear Timer/Erase Event

och om man går på samma ruta igen så har den försvunnit men om man t.ex går ut ur huset (om man va i ett hus) och sen in igen då kommer eventen tillbaka så vet du hur man tar bort en event efter att man har gjort event ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

b:

Jo, men den eventen använder jag inte...

Det är just detta med kistor jag håller på att experimentera fram. Ingen är fullkomlig... :rolleyes:

men du, har du nån vettig förklaring på hur det här systemet med switchar och variabler fungerar? Har letat överallt, bland annat på sidan som killen som översatte RPG 2000/2003:orna till engelska har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...