Hoppa till innehåll

Class


FreakyStyley
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo tjena, ska börja köra WoW (Igen). Köpte Battlechest för ett tag sedan och levleade en rogue och en warlock till 20 men tröttnade sedan. Är sugen på att börja men har ingen aning vilken klass jag ska välja. Har lite experience från andra mmorpgs, jag vet hur man healar och liknande. Är sugen på att köra en Restoration Druid, men hur funkar dom när man soloar?

 

Tack i förhand I guess.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Warrior om du vill köra den mest manuella klassen i spelet samt den mest gearbaserade, då pownar du alla.

Var redo på en hel del besvikelser när det kommer till nerfs, då Blizzard väljer att nerfa warriors efter 1 vecka av klagomål från rogues t.ex, men paladins och mages gled på en facerollmacka genom en hel expansion.

 

Nu är det mages tur att vara den mest dominerande cc klassen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blizz fattar inte att alla classer har otoligt LÅNGA ccs som ger casters stor möjighet att döda warriors / rogues utan att ta den minsta skada. Själv kör jag warrior just nu och vi kan bli kitade hur lätt som hälst.

Möter man en mage är det typ. Charge,hamstring... fryst >.< Heroic leap.. fryst igen! trinketa deepfrezee.. nej då är frost nova uppe igen! >.< sen intercept... BLINK -.- Charge kanske är tbx men nej.. charge igen blir ändå fryst!

 

om dom ska nerfa warriors damage ska dom fan nerfa mages cc!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bara att inse sanningen, alla klasser är bra på en viss sak

Kör själv pala (tank/dps), druid (resto, tank o balance) och warrior (tank o fury) och alla dom klasserna har sin specialitet som gör dom roliga.

Det handlar bara om vad du vill spela för spec o vilka specialiteter du vill kunna använda dig av

 

Och nej resto druider suger inte, tkr själv att den är roligare att heala med än palan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...