Hoppa till innehåll

Fuska.se Riktigt Inaktivt? Hur Löser Vi Detta?


Raeven
 Dela

Rekommendera inlägg

Ni kan ju börja med att öka er egen aktivitet istället för att klaga över hur inaktivt det är. Tycker ni forumet är inaktivt, posta mer. Ni kan inte bara sitta och säga "forumet är inaktivt och allt suger". Ni är en del av problemet, och en del av lösningen. Och lösningen börjar med att ni arbetar för en ökad aktivitet och en ökad trivsamet. Sluta förvänta er att någon annan skall lösa problemen och gör något åt saken.

 

Skrev allt det här i telefonen B)

Väldigt svårt om man inte vill delta i "Din favoritläsk" trådarna och spamma sönder allmänt.

Dator forumen samt spelforumen är inte alls lika aktiva som förut, men jag ska göra ett försök, indeed. Och sen att folk kanske ska lämna sina grupper och njuta av det riktiga forumet istället?

Kan tänka mig att det är mycket snack i grupperna, och sedan skiter folk i att posta i forumet överhuvudtaget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 207
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst KawaiiNeko

Och sen att folk kanske ska lämna sina grupper och njuta av det riktiga forumet istället?

Kan tänka mig att det är mycket snack i grupperna, och sedan skiter folk i att posta i forumet överhuvudtaget.

Kanske för att fuska.se svämmar över med regler, skulle Tha Imba'z och ADAF flytta till en egen websida skulle jag flytta för gott.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha frågat drygt 10 kompisar som en gång var medlem här och sedan lämnat så beror det på medlemmarna som finns på sidan. Så det är väl något med vad Ryssfemma säger. Finns många omogna-extrema-töntar på denna sida om man ska vara ärlig. Med det sagt, så är det inte regler & administrationen som har sänkt kvalitén på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

No shit, sidan har blivit som en blandning av Göran Persson och en påse kokkosbollar.

 

Jag tycker själv jag är någorlunda aktiv, man ska inte behöva spamma forumet för att vara det. Det behövs bara fler medlemmar, och avbanna WASD, Dave etc. Hade de egentligen något med säkerhetsläckan att göra? Har inte brytt mig om att faktist fråga hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna tråd fick snabbare svar en vad jag har sett på länge, ungefär så kan ni reagera på andra trådar.

 

Det är inte enkelt, precis som jag nämnde innan, om du inte vill spamma ner allmänt forumet. Just nu är det alldeles för lite folk som ens är inne på spelforumen.

 

Kanske för att fuska.se svämmar över med regler, skulle Tha Imba'z och ADAF flytta till en egen websida skulle jag flytta för gott.

 

Svämmar över med regler? Regler har fuska för att det ska bli rättvist och bra, att alla ska ha samma förutsättningar och att sidan inte ska spammas sönder eller missbrukas.

 

Efter att ha frågat drygt 10 kompisar som en gång var medlem här och sedan lämnat så beror det på medlemmarna som finns på sidan. Så det är väl något med vad Ryssfemma säger. Finns många omogna-extrema-töntar på denna sida om man ska vara ärlig. Med det sagt, så är det inte regler & administrationen som har sänkt kvalitén på forumet.

 

Det kan jag nog tänka mig, folk överlag på fuska är kompletta idioter vad gäller sinne för att beté sig. Det enda som är fel i administrationen i sig är varningssystemet, du blir alltid bannad förr eller senare, om du inte har ett överflöd av spamfuskamynt som du kan ta bort varningar med.

Redigerat av Raeven
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte att det är sidan det är fel på. Som andra säger så bör man ge nya medlemmar en chans, istället för att i sina första trådar bli kallad troll. Kan tänka mig att det inte känns särskilt välkomnande. ;)

 

Kanske för att fuska.se svämmar över med regler, skulle Tha Imba'z och ADAF flytta till en egen websida skulle jag flytta för gott.

:wub:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni skulle flytta om ADAF och Imba skulle flytta, varför kan ni inte genomföra det då?

Ni skulle få mycket mer kontroll över det då.

 

Sen så är det nog som någon sa tidigare, att många här bryr sig endast om gruppforumerna, och inte alla andra forum, därför blir allt oaktivt.

 

Jag tror en anledning att gruppforumen "tar över" fuska, är för att där får man inga varningar, i vanliga fuska så finns det ett varningsystem, som kan få en bannad väldigt lätt.

 

Sen så tycker jag det är riktigt komiskt att man kan köpa sig ur banningen.

10000 fm = får vara kvar.

0 fm = bannad, för alltid. Får ej komma tillbaka.

 

Tror detta är två bidragande saker till att det är så oaktivt.

Redigerat av 3FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så tycker jag att många varningar ges, som man egentligen kan "förlåta" efter ett tag. Men den stannar kvar och kan vara där tills man blir bannad.

 

Tror faktiskt att borttagande av varningsystemet gör så att sidan blir aktivare.

Då blir det mer nya medlemmar, och mindre nygamla medlemmar = mindre trollanklagelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så tycker jag att många varningar ges, som man egentligen kan "förlåta" efter ett tag. Men den stannar kvar och kan vara där tills man blir bannad.

 

Tror faktiskt att borttagande av varningsystemet gör så att sidan blir aktivare.

Då blir det mer nya medlemmar, och mindre nygamla medlemmar = mindre trollanklagelser.

Fast fortfarande så måste vi ha ett system som röjer bort medlemmar som inte borde vara här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast fortfarande så måste vi ha ett system som röjer bort medlemmar som inte borde vara här.

temp-ban? Har kommit upp som förslag många gånger, jag tycker det bör införas.

 

Eller så att en varning försvinner efter en viss tid om man har skött sig och inte fått fler varningar under den tiden?

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...