Hoppa till innehåll

Idrott Och Hälsa A


Laserturk

Rekommendera inlägg

Jag rekommenderar att du gör ditt bästa, och du kan ju ha som mål att inte missa en enda lektion?

Och ha bra attityd

säg inte NEEEEEEEEEEJ! när ni ska spela basket när du inte gillar det (exempel)

Det gör jag, och jag har typ ett omdöme som "motsvarar" VG i idrott enligt mina lärare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så jävla stor skillnad i vilket fall.

I grundskolan är det typ mycket lek, varierat med lite dans och simning. I gymnasiet känns det som att det är mer serious business.

 

men visst, jag kan nog försöka ta initiativ till att i alla fall få ett G, det lilla som nu krävs för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För min del var det precis lika tramsigt som i grundskolan.

Jag vet inte om du klassar detta tramsigt, men Idrott och Hälsa A för oss är uppbyggt ungefär så här:

 

Kondition 1

Styrka och rörlighet 1

Röresle till musik (bl.a. dans)

Fördjupning (man väljer vad man vill göra, något man kan bli bättre på)

Kondition 2

Styrka och rörlighet 2

Livräddning

Friluftsliv

 

sen kanske det var något mer moment jag glömt, men de ovan är de jag kommer på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker själv att idrotten i nian var hårdare än den vi har nu i ettan. Leker egentligen på nästan alla lektioner, kanske för att hålla "humöret" uppe hos alla och sedan bli seriösare med tiden.

Stämmer inte för min del. Då det gäller att sporta, så är det nog lika. Men vi hade typ ingen teori i 7an, 8an eller 9an så det är ett stort steg för mig, idrott är kul så länge det handlar om bollsporter. Mitt favoritämne då.

Redigerat av 3FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...