Intense Skrivet 17 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2011 (redigerat) Amnesia är ett scräckspel till PC som går ut på att överleva. Då jag just har installerat spelet och bara kört 1 bana, så kan jag inte berätta så mycket om det. Men kan säga såhär, spelade det hos en kompis, jag flög ur stolen. http://www.amnesiagame.com/#main Här är också en reaktion hos en 22-åring som spelar detta. Det är inte fake. Detta spel får en verkligen att flyga ur stolen. Jag tänkte bara tipsa om det, jag och några polare ska LANa, detta spel passar perfekt. Redigerat 17 Januari 2011 av WiipoD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 17 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2011 Ja, där har vi ju det där spelet igen. Ärligt talat är det väldigt överskattat som skräckspel, och det lånar/stjäl mycket från t.ex. Penumbra-spelen, men visst, det är bra ändå. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Ja, där har vi ju det där spelet igen. Ärligt talat är det väldigt överskattatsom skräckspel, och det lånar/stjäl mycket från t.ex. Penumbra-spelen, men visst, det är bra ändå. =)Penumbra och Amnesia är gjort av samma spelutvecklare och de tyckte väl att det behövdes ett nyare spel i den genren. Tycker att Amnesia är läskigare än Penumbra, då har jag ändå inte kört Amnesia något speciellt B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Penumbra och Amnesia är gjort av samma spelutvecklare och de tyckte väl att det behövdes ett nyare spel i den genren. Tycker att Amnesia är läskigare än Penumbra, då har jag ändå inte kört Amnesia något speciellt B)Ja, man har ju exempelvis inte vapen i Amnesia, vilket väl tjänar till att skapa en känsla av hjälplöshet och panik när man då faktiskt träffar på fiender. Den sortens skräck gör Amnesia bra, men den sorten värderar jag inte heller särskilt högt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 (redigerat) Ja, man har ju exempelvis inte vapen i Amnesia, vilket väl tjänar till att skapa en känsla av hjälplöshet och panik när man då faktiskt träffar på fiender. Den sortens skräck gör Amnesia bra, men den sorten värderar jag inte heller särskilt högt.Det finns inga skräckspel där man får använda vapen. :rolleyes: Med vapen så är inga spel ens lite läskiga ju. Även om Amnesia inte är direkt läskigt heller. Redigerat 18 Januari 2011 av Kevve Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 (redigerat) Det finns inga skräckspel där man får använda vapen. :rolleyes: Med vapen så är inga spel ens lite läskiga ju. Även om Amnesia inte är direkt läskigt heller.Av detta drar jag slutsatsen att du aldrig spelat varken Silent Hill, Eternal Darkness, Resident Evil eller ens System Shock, vilket egentligen betyder att du inte över huvud taget har rätt att uttala dig om skräckspel :) Redigerat 18 Januari 2011 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Har haft det ett tag nu men inte spelat, tänkte testa det ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNeko Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Spelar man spelet i mörker och med hörlurar som jag gjorde, hur cool och tuff du än är blir du rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Har hört de med :P ska bli kul att testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Fan va kul den där filmen är!!! =D Så blir jag när jag spelar Minecraft och det kommer en creeper framhoppande... heh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.