Hoppa till innehåll

Amnesia: The Dark Descent


Intense
 Dela

Rekommendera inlägg

Amnesia är ett scräckspel till PC som går ut på att överleva. Då jag just har installerat spelet och bara kört 1 bana, så kan jag inte berätta så mycket om det. Men kan säga såhär, spelade det hos en kompis, jag flög ur stolen.

 

http://www.amnesiagame.com/#main

 

Här är också en reaktion hos en 22-åring som spelar detta. Det är inte fake. Detta spel får en verkligen att flyga ur stolen.

 

Jag tänkte bara tipsa om det, jag och några polare ska LANa, detta spel passar perfekt.

Redigerat av WiipoD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, där har vi ju det där spelet igen. Ärligt talat är det väldigt överskattat

som skräckspel, och det lånar/stjäl mycket från t.ex. Penumbra-spelen,

men visst, det är bra ändå. =)

Penumbra och Amnesia är gjort av samma spelutvecklare och de tyckte väl att det behövdes ett nyare spel i den genren. Tycker att Amnesia är läskigare än Penumbra, då har jag ändå inte kört Amnesia något speciellt B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Penumbra och Amnesia är gjort av samma spelutvecklare och de tyckte väl att det behövdes ett nyare spel i den genren. Tycker att Amnesia är läskigare än Penumbra, då har jag ändå inte kört Amnesia något speciellt B)

Ja, man har ju exempelvis inte vapen i Amnesia, vilket väl tjänar till att skapa en känsla av hjälplöshet och panik när man då faktiskt träffar på fiender. Den sortens skräck gör Amnesia bra, men den sorten värderar jag inte heller särskilt högt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, man har ju exempelvis inte vapen i Amnesia, vilket väl tjänar till att skapa en känsla av hjälplöshet och panik när man då faktiskt träffar på fiender. Den sortens skräck gör Amnesia bra, men den sorten värderar jag inte heller särskilt högt.

Det finns inga skräckspel där man får använda vapen. :rolleyes:

Med vapen så är inga spel ens lite läskiga ju.

 

Även om Amnesia inte är direkt läskigt heller.

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inga skräckspel där man får använda vapen. :rolleyes:

Med vapen så är inga spel ens lite läskiga ju.

 

Även om Amnesia inte är direkt läskigt heller.

Av detta drar jag slutsatsen att du aldrig spelat varken

Silent Hill, Eternal Darkness, Resident Evil eller ens

System Shock, vilket egentligen betyder att du inte

över huvud taget har rätt att uttala dig om skräckspel :)

Redigerat av Fruktnystan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...