zkAro Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 tjoo fuska. jo jag tänkte ge mig på att bygga en dator istället för att köpa färdigt, men behöver ett bra men framför allt billigt paket som iaf är bättre än mitt nuvarande (hd5670, amd 5000+ x2 2.6ghz, 2gig ram etc..). Paketet ska innehålla allt som "kör" en dator, dvs operativsystem osv med. Jag tänker återanvända mitt grafikkort då det är riktigt vasst för att vara så billigt så ni behöver inte ha med något grafikkort i paketet. Min budget är 3.5k om man kan få in allt detta för den prisklassen, men skulle bli glad om man kunde få ner det till 3k också. Det behöver inte vara ett monsterpaket men ska helst klara dagens spel med iaf medium-high och även kommande spel på hyfsade inställningar. tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Kan du inte strunta i operativsystemet? Blir väldigt lite pengar annars. Kan du återanvända något mer? Chassi, hdd eller nätagg tex. Redigerat 19 Januari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 19 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Kan du inte strunta i operativsystemet? Blir väldigt lite pengar annars. Kan du återanvända något mer? Chassi, hdd eller nätagg tex.jag kan väl återanvända hårddisk och eventuellt nätagg med. Bara att mitt nätagg är rätt så svagt, tror det ligger på endast 400W men det lär ju räcka. tänker mer på om man ska skaffa något tungt graffekort i framtiden. chassi tror jag inte jag kan återanvända dock. är inte jättebra på datorer osv precis, men om jag återanvänder min HDD, då har jag kvar mitt OS där på va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) tjoo fuska. jo jag tänkte ge mig på att bygga en dator istället för att köpa färdigt, men behöver ett bra men framför allt billigt paket som iaf är bättre än mitt nuvarande (hd5670, amd 5000+ x2 2.6ghz, 2gig ram etc..). Paketet ska innehålla allt som "kör" en dator, dvs operativsystem osv med. Jag tänker återanvända mitt grafikkort då det är riktigt vasst för att vara så billigt så ni behöver inte ha med något grafikkort i paketet. Min budget är 3.5k om man kan få in allt detta för den prisklassen, men skulle bli glad om man kunde få ner det till 3k också. Det behöver inte vara ett monsterpaket men ska helst klara dagens spel med iaf medium-high och även kommande spel på hyfsade inställningar. tack på förhand!lägg på 500 kr och du får: http://www.inet.se/kundvagn/visa/133249/2011-01-19 Redigerat 19 Januari 2011 av alexanderice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 19 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 lägg på 500 kr och du får: http://www.inet.se/kundvagn/visa/133249/2011-01-19jo, men pengar växer ju inte på träd du vet :) rätt fattig nu efter jul, precis skaffat andra datorprylar med dessutom. får ta och spara längre annars, är ju inte fel med ett "riktigt" paket istället för något budget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 jo, men pengar växer ju inte på träd du vet :) rätt fattig nu efter jul, precis skaffat andra datorprylar med dessutom. får ta och spara längre annars, är ju inte fel med ett "riktigt" paket istället för något budget.Ta bara bort grafikkortet från kundvagnen då så har du råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 Ta bara bort grafikkortet från kundvagnen då så har du råd.Så länge han skaffar ett i framtiden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 Han har redan ett om du läste första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 20 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 okej tackar, blire ett bra paket då? det som alexanderice postade då, utan grafikkortet. kommer det klara framtida spel på high osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Du kommer inte klara dagens spel som Bad Company 2, Black Ops, WoW och Crysis på high med ett HD 5670. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Du kommer inte klara dagens spel som Bad Company 2, Black Ops, WoW och Crysis på high med ett HD 5670.Vad klara man då med ett: Gigabyte Radeon HD5750 1GB Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 21 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Du kommer inte klara dagens spel som Bad Company 2, Black Ops, WoW och Crysis på high med ett HD 5670.Klarar WoW med exakt allt på Ultra med det kortet. Crysis ska jag kunna maxa med enligt youtube videos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.