Hoppa till innehåll

Ny Dator

zkAro

Rekommendera inlägg

tjoo fuska.

jo jag tänkte ge mig på att bygga en dator istället för att köpa färdigt, men behöver ett bra men framför allt billigt paket som iaf är bättre än mitt nuvarande (hd5670, amd 5000+ x2 2.6ghz, 2gig ram etc..). Paketet ska innehålla allt som "kör" en dator, dvs operativsystem osv med. Jag tänker återanvända mitt grafikkort då det är riktigt vasst för att vara så billigt så ni behöver inte ha med något grafikkort i paketet. Min budget är 3.5k om man kan få in allt detta för den prisklassen, men skulle bli glad om man kunde få ner det till 3k också. Det behöver inte vara ett monsterpaket men ska helst klara dagens spel med iaf medium-high och även kommande spel på hyfsade inställningar.

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du inte strunta i operativsystemet? Blir väldigt lite pengar annars. Kan du återanvända något mer? Chassi, hdd eller nätagg tex.

jag kan väl återanvända hårddisk och eventuellt nätagg med. Bara att mitt nätagg är rätt så svagt, tror det ligger på endast 400W men det lär ju räcka. tänker mer på om man ska skaffa något tungt graffekort i framtiden. chassi tror jag inte jag kan återanvända dock. är inte jättebra på datorer osv precis, men om jag återanvänder min HDD, då har jag kvar mitt OS där på va?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjoo fuska.

jo jag tänkte ge mig på att bygga en dator istället för att köpa färdigt, men behöver ett bra men framför allt billigt paket som iaf är bättre än mitt nuvarande (hd5670, amd 5000+ x2 2.6ghz, 2gig ram etc..). Paketet ska innehålla allt som "kör" en dator, dvs operativsystem osv med. Jag tänker återanvända mitt grafikkort då det är riktigt vasst för att vara så billigt så ni behöver inte ha med något grafikkort i paketet. Min budget är 3.5k om man kan få in allt detta för den prisklassen, men skulle bli glad om man kunde få ner det till 3k också. Det behöver inte vara ett monsterpaket men ska helst klara dagens spel med iaf medium-high och även kommande spel på hyfsade inställningar.

tack på förhand!

lägg på 500 kr och du får: http://www.inet.se/kundvagn/visa/133249/2011-01-19

Redigerat av alexanderice
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men pengar växer ju inte på träd du vet :)

rätt fattig nu efter jul, precis skaffat andra datorprylar med dessutom. får ta och spara längre annars, är ju inte fel med ett "riktigt" paket istället för något budget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men pengar växer ju inte på träd du vet :)

rätt fattig nu efter jul, precis skaffat andra datorprylar med dessutom. får ta och spara längre annars, är ju inte fel med ett "riktigt" paket istället för något budget.

Ta bara bort grafikkortet från kundvagnen då så har du råd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...