Ultrafuskaren Skrivet 26 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2011 Jo det är så att mitt DS Lite är ganska skitigt och jag undrar hur jag ska göra rent det? Speciellt L och R knapparna. men också så har jag som ett tunt lager plast runt hela DS:et och där emellan finns det ganska mycket smuts. Så hur ska jag göra nu? Vill helst inte lämna in det på en typ verkstad men finns det något bra annars? // Ultrafuskaren Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2011 Enda sättet att göra rent är att öppna hela DSen, vilket är väldigt svårt och farligt för DSen (då man lätt kan ha sönder något). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unknown12 Skrivet 20 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2011 Inte alls. Man kan lätt rengöra den (Om den är smutsig på ytan) med en VÄLDIGT, VÄLDIGT lätt blött, typ duggregnsblöt trasa. Då försvinner allt smuts. Mellan L och R knapparna kan man ta en bomullspinne (utan bomull) och försöka peta ut smutsen väldigt försiktigt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 20 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2011 Det är inte det personen syftade på. Om man har en vit ds lite så ser man hur det trycks in skit mellan färgen och det genomskinliga plastlagret över färgen. Det ser förjävligt ut, men det enda man kan göra åt det är att byta skal... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 20 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2011 Man kanske kan få hjälp genom att kontakta där man köpte det? Maila in och fråga om du kan få hjälp att rengöra den eller något. De kanske tar lite pengar, men du slipper risken att skalet går sönder eller något kanske :). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ultrafuskaren Skrivet 25 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2011 Tack för tipsen, dom hjälpt mycket! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg