Hoppa till innehåll

Ipad, Onödig Pryl?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad är det då för skillnad mellan iPad och iPod Touch?

Är iPod Touch lika stor som en vanlig mobil eller?

 

Då är ju kanske iPad och iPod lika onödiga, hur mycket ligger en iPod Touch på för tillfället?

1900 spänn har jag för mig, alltså flera tusen billigare än iPhone och det enda iPhone har som inte iPod touch har är en telefon/SMS. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Är det sant? så med andra ord så ska man köpa en iPod Touch om man inte behöver ringa/smsa?

Bättre att köpa en iPod Touch än iPad då också?

 

kasst, det är ju samma tillverkare, hur tänker dem?

En Ipod Touch har ingen 3G anslutning som ger dig möjlighet att ansluta till Internet var du än befinner dig, det har Ipad. Eftersom skärmen är mycket större på en Ipad kan du visa hela webbsidor som till exempel Aftonbladet, utan att behöva använda deras mobilanpassade version. Annars är det ingen större skillnad mellan Ipad och Ipod Touch. En sak som jag inte gillar är att skärmen bara är 4:3 (ej widescreen), men de kommer de säkert att fixa till Ipad 2.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, Jag använder min ipad dagligen kanske 2-4 h per dag. Jag tycker att den är väldigt nödvändig för mitt behov, Att surfa, Spela spel osv. Om nån undrar nåt om ipad kan ni pm'a mig eller skriva här.

 

//ZeRoZ

Eller så frågar ni mig. ;)

 

Jag använder min iPad väldigt sällan jämfört med dig som använder den 4 timmar per dag, men det kanske beror på att jag har en MacBook Air. Har du någon dator eller har du bara en Ipad? Om du nu bara har en Ipad förstår jag att du använder den så pass ofta som du gör. Ibland brukar jag använda den när jag kollar på TV, då besöker jag tv.nu för att se om det är något bra på TV. Ibland har jag också användning för den när jag lagar mat, då slipper jag ta fram min kokbok. Jag använder den också som en bok, mycket användbart. Jag kommer aldrig att behöva gå till mitt bibliotek för att låna en bok. Digital distribution är framtiden. En grej som jag saknar är stödet för Adobe Flash, nästan alla webbsidor på Internet använder sig av det, inte bara för reklam utan också för spel och webbsidor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte alls den är onödig, skulle gärna haft en sån liggandes på soffbordet som alltid är redo för att surfa ifall man vill kolla något snabbt. Batteritiden är helt sjukt lång på den bör också nämnas. Får se om jag kan övertala farsan bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så frågar ni mig. ;)

 

Jag använder min iPad väldigt sällan jämfört med dig som använder den 4 timmar per dag, men det kanske beror på att jag har en MacBook Air. Har du någon dator eller har du bara en Ipad? Om du nu bara har en Ipad förstår jag att du använder den så pass ofta som du gör. Ibland brukar jag använda den när jag kollar på TV, då besöker jag tv.nu för att se om det är något bra på TV. Ibland har jag också användning för den när jag lagar mat, då slipper jag ta fram min kokbok. Jag använder den också som en bok, mycket användbart. Jag kommer aldrig att behöva gå till mitt bibliotek för att låna en bok. Digital distribution är framtiden. En grej som jag saknar är stödet för Adobe Flash, nästan alla webbsidor på Internet använder sig av det, inte bara för reklam utan också för spel och webbsidor.

Ja Jag har en dator som jag använder för att surfa också men exempel om man är sjuk och ligger i sängen då kan man sitta inne och surfa på fuska osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja Jag har en dator som jag använder för att surfa också men exempel om man är sjuk och ligger i sängen då kan man sitta inne och surfa på fuska osv.

Hur gammal är du? Om man är i åldern 12-16 år är den säkert användbar för att "lura" sina föräldrar att man gör läxan eller har gått och lagt sig för att det är en skoldag nästa dag. Med en Ipad kan man då surfa och spela hur mycket man vill utan att någon bryr sig eller märker något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur gammal är du? Om man är i åldern 12-16 år är den säkert användbar för att "lura" sina föräldrar att man gör läxan eller har gått och lagt sig för att det är en skoldag nästa dag. Med en Ipad kan man då surfa och spela hur mycket man vill utan att någon bryr sig eller märker något.

Jag är 14 år men jag använder den till att surfa och spela spel. Och ibland lånar min mamma den för att läsa recept.

Men ja den går att använda det till det du sa men det gör inte jag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom menar nog Apps, nedladdade spel applikationer.

 

Jag tycker iPad verkar vara totalt onödig, användarupplevelsen är det nästan ingen skillnad mot på någon iOS enhet, jag har 2st iPod touch och en iPhone 4 och ska jag vara ärlig så gillar jag verkligen inte iOS, det är mina egna åsikter men jag tycker det är på tok för låst och du har inte många möjligheter till att ändra något när det gäller gränssnitt.

 

Jag tror Apple hade tjänat mer på att tryckt in en nerbantad version av OSX i iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...