Distinction Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 (redigerat) Vilken är bäst mellan dem? (hoppas på AMD's) Och vilken annan processor kan jämföras med Athlon2 X4 3.0GHz, Vilken intel processor är lik? Vilken Intel processor är ganska lik, men bättre? Och Varför? Redigerat 29 Januari 2011 av alexanderice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Nu är jag inte så jättebra på datorer osv, men mitt svar är att AMD's är bättre då den är fyrkärnig, dvs har fyra kärnor med sin "speed". Och jag tror att i3 bara är 2-kärnig. Så om du vill jämföra AMD's processor med en Intel och få lika resultat så måste du nog först se till så att Intels processor är en fyrkärnig snabbare processor. Men som sagt, jag är inte så inbiten och jag kan mycket väl ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 29 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Nu är jag inte så jättebra på datorer osv, men mitt svar är att AMD's är bättre då den är fyrkärnig, dvs har fyra kärnor med sin "speed". Och jag tror att i3 bara är 2-kärnig. Så om du vill jämföra AMD's processor med en Intel och få lika resultat så måste du nog först se till så att Intels processor är en fyrkärnig snabbare processor. Men som sagt, jag är inte så inbiten och jag kan mycket väl ha fel. Man kan säga att jag redan "vet" att AMD's är bättre än i3, då den som sagt bara har 2 kärnor jämfört med Athlon2 x4. Men nu är jag ute efter lite jämförelser mellan Intel och AMD. Tacksam för svar inom det också :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 i3'an är bättre på att ta hand om applikationer som stödjer 2 Cores, stödjer ett spel fyra kärnor är Athlon 64 X4 bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Man kan säga att jag redan "vet" att AMD's är bättre än i3, då den som sagt bara har 2 kärnor jämfört med Athlon2 x4. Men nu är jag ute efter lite jämförelser mellan Intel och AMD. Tacksam för svar inom det också :).Generellt så brukar high end processorer ifrån Intel vara lite bättre än AMD processorer för att de har större cacheminne och klockar bättre, men om du ska spela så är det i stort sett ingen större skillnad om man jämför AMD och Intel, men jag skulle säga att AMD är bättre än Intel i det ändamålet. På grund av Hyperthreading, som inte AMD är utrustad med så är Intel bättre om du håller på med skrivbordsprogram som drar mycket processorkraft, som Photoshop och andra redigeringsprogram. Hyperthreading är i stort sett virtuella kärnor, så att en Intel quad core processor har med hyperthreading 8 kärnor som du kan dela upp programmen i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 29 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 (redigerat) Om vi säger så här då, jag är inte intresserad i att överklocka något. Och om jag ska köpa detta paket: https://www.inet.se/kundvagn/visa/157769/___ Är det bra med Amd processorn? Redigerat 29 Januari 2011 av alexanderice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Om vi säger så här då, jag är inte intresserad i att överklocka något. Och om jag ska köpa detta paket: https://www.inet.se/kundvagn/visa/157769/___Är det bra med Amd processorn?Ta bort skruvkittet, alla skruvar som behövs kommer följa med!Ta även bort en av S-ATA kablarna då det följer med en med moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 29 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Ta bort skruvkittet, alla skruvar som behövs kommer följa med!Ta även bort en av S-ATA kablarna då det följer med en med moderkortet.Tar bort skruvsetet, men behåller SATA kablarna, det är alltid bbra med en Reserv, man vet aldrig vad som kan hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Generellt så brukar high end processorer ifrån Intel vara lite bättre än AMD processorerLite? Tar bort skruvsetet, men behåller SATA kablarna, det är alltid bbra med en Reserv, man vet aldrig vad som kan hända.2 SATA kablar ingår med moderkortet.. Köp bara en sata kabel när du ska köpa ny hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 29 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 (redigerat) Lite?2 SATA kablar ingår med moderkortet.. Köp bara en sata kabel när du ska köpa ny hårddisk. Nepp, den skickas bara med EN S-ATA kabel... darkwing duck - 2010-12-18Betyg: 4Endast en sata kabel följde med, annars ok.Förresten, kan någon förklara varför man ska överklocka(och vad man ska överklocka), och hur? Redigerat 29 Januari 2011 av alexanderice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Nepp, den skickas bara med EN S-ATA kabel...Förresten, kan någon förklara varför man ska överklocka(och vad man ska överklocka), och hur?Man överklockar för man ska få bättre performance. T.ex. öka klockfrekvensen i ett grafikkort osv. Man gör det hela i BIOS som man kan starta upp medans datorn håller på att starta med ett enkelt knapptryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Nepp, den skickas bara med EN S-ATA kabel...Förresten, kan någon förklara varför man ska överklocka(och vad man ska överklocka), och hur?Vågar lova att dom skickar två, det gör alla andra moderkortsmärken. Man överklockar för att öka prestanda. CPUn överklockar du i BIOS och grafikkort kan du överklocka i windows med lite mjukvara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.