Turbosteps Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Skrivet 3 Februari 2011 Tja har en fråga vafan finns det inte längre socket 1155 för ? finns inte på inet o inte i komplett heller kan ngn förklara? Citera
zkAro Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Skrivet 3 Februari 2011 Har för mig att det är en Sandy bridge socket och det var något fel på de moderkorten så Intel drog tillbaks de. Rätta mig bara om jag är ute och cyklar. Citera
Ryssfemma Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Skrivet 3 Februari 2011 (redigerat) Kretsarna i moderkorten hade fel i sig, några SATA kontakter funkade inte hos alla så dem blev återkallade. Redigerat 3 Februari 2011 av Ryssfemma Citera
CeZ Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Skrivet 3 Februari 2011 (redigerat) Precis, fel hos SATA kretsen. Använder man andra än SATA3 portarna så kan man få läs och skrivproblem ifall man har otur. Intel återkallar alla och släpper fixade moderkort i April. Redigerat 3 Februari 2011 av Collez Citera
Turbosteps Skrivet 4 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 4 Februari 2011 Precis, fel hos SATA kretsen. Använder man andra än SATA3 portarna så kan man få läs och skrivproblem ifall man har otur. Intel återkallar alla och släpper fixade moderkort i April.Aha ok tack för svaren Precis, fel hos SATA kretsen. Använder man andra än SATA3 portarna så kan man få läs och skrivproblem ifall man har otur. Intel återkallar alla och släpper fixade moderkort i April.Aha ok tack för svaren Citera
Distinction Skrivet 4 Februari 2011 Rapport Skrivet 4 Februari 2011 Aha ok tack för svarenAha ok tack för svarenOm man redan har ett moderkort med SB så bör man inte oroa sig... det är bara när det händer + de har garanti i ett par år. det är faktiskt bara runt 4-10% möjligt att det händer just dig, så var inte paranoid eller något. Som sagt oroa dig inte om du har kortet, och vänta på det om du inte har det. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.