Link1 Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 Tjenare, kan man installera windows 7 på usb minne? kommer detta fungera snabbare än på en mekanisk hårdisk? Mvh: Link1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pontaxxr Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 (redigerat) Tjenare, kan man installera windows 7 på usb minne? kommer detta fungera snabbare än på en mekanisk hårdisk? Mvh: Link1ja man kan instalera W7 med usb hur man instalerar windows 7 med usb minne edit: om jag missförstod frågan förklara :Doch om du menade instalera på ett usb minne så tror jag inte det går Redigerat 5 Februari 2011 av pontaxxr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 5 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 ja man kan instalera W7 med usb hur man instalerar windows 7 med usb minne edit: om jag missförstod frågan förklara :Doch om du menade instalera på ett usb minne så tror jag inte det gåryes jag menar att installera PÅ ett usb minne :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 Det är ju en disk det med så det borde gå, men varför? USB-minnen är ju inte direkt snabba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 5 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 Det är ju en disk det med så det borde gå, men varför? USB-minnen är ju inte direkt snabba.Okaj, jo det är ju sant. men kom och tänka på det och hittade inget på google så var tvungen att fråga :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 (redigerat) Finns en hel hemsida som handlar om att lägga linux på USB-minnen, har testat det själv och det funkar bra men läs och skrivprestandan är ju inte helt i topp. Ett USB minne kan väl föra över i någon/några MB/s till skillnad från en modern hårddisk som tar ~100 MB/s ;) Redigerat 5 Februari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 (redigerat) Förövrigt är en floppy disk en diskett. -.- Om man dock kör operativsystemet på en ssd hårddisk så blir datorn snabbare, men sånna hårddiskar är lite dyra. Redigerat 5 Februari 2011 av Draghon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 5 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 Förövrigt är en floppy disk en diskett. -.- Om man dock kör operativsystemet på en ssd hårddisk så blir datorn snabbare, men sånna hårddiskar är lite dyra.okej sry för det, antog att det var ett usb minne pga att dom både säger och skriver det på engelska tex youtube osv. men vad är skillnaden mellan ett usb minne på tex 16 gb och ssd? tog förgivet att principen är densamma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 (redigerat) Man kan ju lika gärna säga att SSD är samma princip som USB minnen ( Båda är "Flash" minnen(rätta mig om jag har fel), men SSD diskar är framtagna för att lagra mycket mer och snabbar än både HDD och USB minnen. Redigerat 5 Februari 2011 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 Skillnaden är att en ssd är en intern hårddisk, medan ett usb är externt. Kopplingen mellan dem är olika, så det är därför det blir långsammare med saker på ett usb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 (redigerat) Förövrigt är en floppy disk en diskett. -.- Om man dock kör operativsystemet på en ssd hårddisk så blir datorn snabbare, men sånna hårddiskar är lite dyra. Förövrigt så är en SSD-disk ingen hårddisk -.- En SSD är en s.k. Solid State Drive och har inga "rörliga" delar. Endast elektromagnetiska diskar och lite annat smått och gott. Skillnaden är att en ssd är en intern hårddisk, medan ett usb är externt. Kopplingen mellan dem är olika, så det är därför det blir långsammare med saker på ett usb.USB 2.0 skriver och skickar data med en hastighet på 120MB/s, vilket ändå är hyfsat fort. Man kan ju lika gärna säga att SSD är samma princip som USB minnen( Båda är "Flash" minnen(rätta mig om jag har fel), men SSD diskar är framtagna för att lagra mycket mer och snabbar än både HDD och USB minnen.SSD-diskar är gjorda för att kunna processera data mycket fortare, och så som det ser ut nu så finns det inte så stora SSD-diskar ute. De som ligger runt 250GB kostar ca 4000kr+ Redigerat 5 Februari 2011 av Laserturk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 5 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 vad skulle vara mest effektivt då? externt usb minne på 16gb (borde räcka lr?) eller hårdisken i datorn? som jag har märkt ligger den på ca 40mb/sek Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.