Hoppa till innehåll

Installera Windows 7 På ''floppy Disk''


Link1

Rekommendera inlägg

Tjenare, kan man installera windows 7 på usb minne? kommer detta fungera snabbare än på en mekanisk hårdisk?

 

Mvh: Link1

ja man kan instalera W7 med usb hur man instalerar windows 7 med usb minne

 

edit: om jag missförstod frågan förklara :D

och om du menade instalera på ett usb minne så tror jag inte det går

Redigerat av pontaxxr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns en hel hemsida som handlar om att lägga linux på USB-minnen, har testat det själv och det funkar bra men läs och skrivprestandan är ju inte helt i topp. Ett USB minne kan väl föra över i någon/några MB/s till skillnad från en modern hårddisk som tar ~100 MB/s ;)

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förövrigt är en floppy disk en diskett. -.-

 

Om man dock kör operativsystemet på en ssd hårddisk så blir datorn snabbare, men sånna hårddiskar är lite dyra.

okej sry för det, antog att det var ett usb minne pga att dom både säger och skriver det på engelska tex youtube osv. men vad är skillnaden mellan ett usb minne på tex 16 gb och ssd? tog förgivet att principen är densamma?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förövrigt är en floppy disk en diskett. -.-

 

Om man dock kör operativsystemet på en ssd hårddisk så blir datorn snabbare, men sånna hårddiskar är lite dyra.

 

Förövrigt så är en SSD-disk ingen hårddisk -.- En SSD är en s.k. Solid State Drive och har inga "rörliga" delar. Endast elektromagnetiska diskar och lite annat smått och gott.

 

Skillnaden är att en ssd är en intern hårddisk, medan ett usb är externt. Kopplingen mellan dem är olika, så det är därför det blir långsammare med saker på ett usb.

USB 2.0 skriver och skickar data med en hastighet på 120MB/s, vilket ändå är hyfsat fort.

 

Man kan ju lika gärna säga att SSD är samma princip som USB minnen

( Båda är "Flash" minnen(rätta mig om jag har fel), men SSD diskar är framtagna för att lagra mycket mer och snabbar än både HDD och USB minnen.

SSD-diskar är gjorda för att kunna processera data mycket fortare, och så som det ser ut nu så finns det inte så stora SSD-diskar ute. De som ligger runt 250GB kostar ca 4000kr+

Redigerat av Laserturk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...