Hoppa till innehåll

::graffekort:: Vilken Är Bättre?


Distinction
 Dela

Rekommendera inlägg

Alla har sina preferenser. Jag föredrar den jag valde eftersom den har en så fet kylare (som även är väldigt tyst) så kommer den köra den höga överklockningen utan att störa dig förhoppningsvis. I med att den är ganska mycket överklockad borde den också vara betydligt bättre än 5770. Att det dessutom är nvidia tycker jag bara förstärker anledningen till att du ska ta det.

 

Så, hur mycket kommer jag kunna Överklocka det med en 400w PSU? även om den redan är Överklockad?

 

Edit: HD 5770, ska tydligen vara riktigt stömsnålt, så hur kontrar GTS 450 det? kommer jag äns kunna ha kortet utan problem.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ge mig anledningar till varför jag skulle ta GTS 450 istället för 5770. :)

För att ATI gör kassa drivers till Linux.

 

Jag skulle tagit Gigabytes OC+ eftersom jag har bra erfarenheter av Gigabyte och OC+ är bara 30kr dyrare än OC.

 

Både 5770 och GTS450 har rekommenderad strömstyrka 450W står det. Tror inte skillnaderna är så stora om du tänker strömkostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att ATI gör kassa drivers till Linux.

 

Jag skulle tagit Gigabytes OC+ eftersom jag har bra erfarenheter av Gigabyte och OC+ är bara 30kr dyrare än OC.

 

Både 5770 och GTS450 har rekommenderad strömstyrka 450W står det. Tror inte skillnaderna är så stora om du tänker strömkostnader.

Bryr mig inte om linux..

 

ONT: får välan hoppas 400w räcker :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så, hur mycket kommer jag kunna Överklocka det med en 400w PSU? även om den redan är Överklockad?

 

Edit: HD 5770, ska tydligen vara riktigt stömsnålt, så hur kontrar GTS 450 det? kommer jag äns kunna ha kortet utan problem.

Det är redan ganska rejält överklockat och borde ge en hyfsat märkbar prestandaskillnad gentemot ett oklockat GTS 450, du får se hur mycket mer du kan överklocka beroende på temperatur och stabilitet helt enkelt.

 

Både 5770 och GTS450 har rekommenderad strömstyrka 450W står det. Tror inte skillnaderna är så stora om du tänker strömkostnader.
Det rekommenderade är alltid väldigt överdrivet, kör överklockad processor och ett grafikkort som är rekommenderat för 500W på mitt 400W utan några problem alls och med gott om ström över..

 

EDIT: Ditt 400W kommer räcka alldeles utmärkt.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är redan ganska rejält överklockat och borde ge en hyfsat stor prestanda skillnad gentemot ett oklockat GTS 450, du får se hur mycket mer du kan överklocka beroende på temperatur och stabilitet helt enkelt.

Det rekommenderade är alltid väldigt överdrivet, kör överklockad processor och ett grafikkort som är rekommenderat för 500W på mitt 400W utan några problem alls..

 

EDIT: Ditt 400W kommer räcka alldeles utmärkt.

Okej :)

 

 

 

 

// Tack för alla svar, Kör på GTS 450 OC+

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bryr mig inte om linux..

Så önskar jag att jag inte tänkte för 2 år sen när jag köpte mitt grafikkort :(

 

Men nu när du tar nvidia så är det lungt ifall du vill börja med Linux så länge inget händer med deras drivers.

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att fabriksöverklockning ska övertyga någon att köpa ett grafikkort är missledande.

HD 5770 gör så mycket bättre ifrån sig vid överklockning, jag själv körde på en ifrån Sapphire med specialdesign.

Fick till 960/1350 utan några som helst problem utan att reglera volten, efter överklockningen låg kortet på 60 grader vid load och 35-39 idle. 120 grader är då varningssignalerna bör pipa.

 

Som jag ser på en massa benchmarks gör HD 5770 ifrån sig bättre med några marginaler i dem flesta spelen.

Call of Juarez var spelet GTS 450 vann fighten med, men i spel som Crysis, Bad Company 2 och World in Conflict stod HD 5770 som segrare.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi nu går grund och botten av dessa kort, så ser man att även HD 5750 är ett bättre alternativ än GTS 450.

Om vi bortser från Ungine Heaven som är en favorit för Nvidia korten. Även stockklockad HD 5770 vinner över GTS 450 OC i testet.

 

http://www.sweclockers.com/recension/12663...450/15#pagehead

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...