Hoppa till innehåll

Datordelar Frågor

GangstaLean

Rekommendera inlägg

• Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Den här funkar: Länk

Annars så brukar 400W duga åt ett system med ett grafikkort som inte drar särskilt mycket, har man ett värre kort är 500-550W bra. Ska man köra två kort får man gå högre.

Jaha men hur räknar jag ut det om jag nu måste veta?

Om processorn tar 125w och grafikkortet 500, Behöver jag då en 500w?

Ville bara veta, här kommer allt i alla fall: http://www.inet.se/kundvagn/visa/194869/2011-02-12

Tror det kommer bli det, men jag kommer ändra några saker.

(Jag vet att jag inte har grafikkort, köper det lite senare när jag har råd, för att den som är inbyggt i moderkortet suger.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ville bara veta, här kommer allt i alla fall: http://www.inet.se/kundvagn/visa/194869/2011-02-12

(Jag vet att jag inte har grafikkort, köper det lite senare när jag har råd, för att den som är inbyggt i moderkortet suger.)

Kolla på tester av grafikkort om strömförbrukningen, inte tillverkarnas hemsida eller butikernas.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Missade du länken jag skrev eller?

Där kan du se ganska exakt hur mycket ditt system kommer dra.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Ska köra med moderkortet som ryssfemma postade, fast det står "Crossfire" (bara Crossfire, inga x och hybrid osv.) Betyder det att jag kan köra på två kort? I så fall med vilka kan jag köra "dubbla" av dom samma? (helst Ati kort)

Och när man monterar, ska man då bara sätta in två kort eller?

Tänkte köra på två st. Gigabyte Radeon HD 5450 1Gb, kommer det att funka?

(Hur mycket Watt behöver jag då, räcker 500? Såg att någon hade skickat en länk, fast jag fattade inte riktigt olika delar i länken.)

Redigerat av GangstaLean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska du ha datorn till att spela på? Du kan ju fråga dig om du verkligen behöver köpa till ett ljudkort, eller räcker det i moderkortet? Det räcker även med en extrafläkt till det där paketet, det kommer vara nog svalt iaf. Sen är ESD-bandet väldigt onödigt om du frågar mig. Ta bara i chassit (i en metalldel) flera gånger när du bygger så ska det inte vara någon fara.

Ska köra med moderkortet som ryssfemma postade, fast det står "Crossfire" (bara Crossfire, inga x och hybrid osv.) Betyder det att jag kan köra på två kort? I så fall med vilka kan jag köra "dubbla" av dom samma? (helst Ati kort)

När det står Crossfire kan du köra med flera AMD-kort. (hette ATI förut)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska du ha datorn till att spela på? Du kan ju fråga dig om du verkligen behöver köpa till ett ljudkort, eller räcker det i moderkortet? Det räcker även med en extrafläkt till det där paketet, det kommer vara nog svalt iaf. Sen är ESD-bandet väldigt onödigt om du frågar mig. Ta bara i chassit (i en metalldel) flera gånger när du bygger så ska det inte vara någon fara.

När det står Crossfire kan du köra med flera AMD-kort. (hette ATI förut)

Ja jag vet, har redan tagit bort ljudkortet och esd-bandet. Tack för svaret! Och ja, jag ska spela. Fast jag har redan en konsol så jag kommer inte spela väldigt ofta, men ändå ofta lol. Redigerat av GangstaLean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte köra på två st. Gigabyte Radeon HD 5450 1Gb, kommer det att funka?

(Hur mycket Watt behöver jag då, räcker 500? Såg att någon hade skickat en länk, fast jag fattade inte riktigt olika delar i länken.)

Byt hårddisken till Länk, bättre prestanda till ungefär samma pris. Skippa ljudkortet, dina högtalare är med all säkerhet flaskhalsen i ljudkvalité ändå.

Angående Crossfire: Självklart kan du inte ha mer än två kort, det finns ju bara två platser för grafikkort. Sen skulle jag rekommendera att du tar ett bra grafikkort istället för två sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...