Hoppa till innehåll

Kylning I Datorn


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Håller på och hjälper min kompis att bygga en dator, och jag har aldrig varit särskilt bra på kylning i datorerna.

 

Behöver man köpa till någon extra fläkt till detta paket eller funkar det med den 120mm's fläkt som ingår i chassiet?

Alltid bra med luftflöde i chassit, helst att du sätter ett bak.

 

Nämligen: http://www.inet.se/artikel/5321240/scythe-...typhoon-1150rpm

 

Säker på att din polare inte vill byta CPU kylare? Phenom II kylare låter inte bra :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom på en annan sak, ska jag byta ut något i datorn? Vill ju rekommendera det bästa för pengarna. =)

 

Alltid bra med luftflöde i chassit, helst att du sätter ett bak.

 

Nämligen: http://www.inet.se/artikel/5321240/scythe-...typhoon-1150rpm

 

Säker på att din polare inte vill byta CPU kylare? Phenom II kylare låter inte bra :/

Klarar sig datorn utan den extra fläkten, eller är det ett måste? Han sa att han inte brydde sig så mycket, bara den funkade. Han vill inte betala mer för någon CPU-kylare, han ska inte överklocka och ljudet säger han inte bry sig om.

 

Men om du vill ha extra ljus så kör med Revoltec's Blue LED, Många säger att dem låter mycket, tycker inte jag alls.

 

Om inte annat så är det lätt att sänka farten på dem.

 

Eller så kör du med RyssFemmas, skiter i blåa ljuset och har en mycket kylligare dator.

Han brydde sig inte om utseendet på datorn, bara prestandan som han ville ha pga den låga budgeten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...