Fjeddo Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Tjena! Håller på och hjälper min kompis att bygga en dator, och jag har aldrig varit särskilt bra på kylning i datorerna. Behöver man köpa till någon extra fläkt till detta paket eller funkar det med den 120mm's fläkt som ingår i chassiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Skulle vara fint med en extra LED Blå Fläkt, det är inte nödvändigt med en ny fläkt, men smått rekommenderat. Alltså svar på frågan, nej. OFFT: om du inte har märkt så kan det vara svårt för oss att svara pga IPS Driver ERROR. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Tjena! Håller på och hjälper min kompis att bygga en dator, och jag har aldrig varit särskilt bra på kylning i datorerna. Behöver man köpa till någon extra fläkt till detta paket eller funkar det med den 120mm's fläkt som ingår i chassiet?Alltid bra med luftflöde i chassit, helst att du sätter ett bak. Nämligen: http://www.inet.se/artikel/5321240/scythe-...typhoon-1150rpm Säker på att din polare inte vill byta CPU kylare? Phenom II kylare låter inte bra :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Men om du vill ha extra ljus så kör med Revoltec's Blue LED, Många säger att dem låter mycket, tycker inte jag alls. Om inte annat så är det lätt att sänka farten på dem. Eller så kör du med RyssFemmas, skiter i blåa ljuset och har en mycket kylligare dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Kom på en annan sak, ska jag byta ut något i datorn? Vill ju rekommendera det bästa för pengarna. =) Alltid bra med luftflöde i chassit, helst att du sätter ett bak. Nämligen: http://www.inet.se/artikel/5321240/scythe-...typhoon-1150rpm Säker på att din polare inte vill byta CPU kylare? Phenom II kylare låter inte bra :/Klarar sig datorn utan den extra fläkten, eller är det ett måste? Han sa att han inte brydde sig så mycket, bara den funkade. Han vill inte betala mer för någon CPU-kylare, han ska inte överklocka och ljudet säger han inte bry sig om. Men om du vill ha extra ljus så kör med Revoltec's Blue LED, Många säger att dem låter mycket, tycker inte jag alls. Om inte annat så är det lätt att sänka farten på dem. Eller så kör du med RyssFemmas, skiter i blåa ljuset och har en mycket kylligare dator.Han brydde sig inte om utseendet på datorn, bara prestandan som han ville ha pga den låga budgeten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Han vill inte betala mer för någon CPU-kylare, han ska inte överklocka och ljudet säger han inte bry sig om. Då behöver han inte köpa en. Han brydde sig inte om utseendet på datorn, bara prestandan som han ville ha pga den låga budgeten.Whatever... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 (redigerat) Ta en till fläkt till det chassit! Har det själv och det minskade mina temps en jävla massa. Redigerat 15 Februari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Okej, ska säga det åt honom imorgon då. =) Är resten av paketet bra, eller kan man få bättre för pengarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Det ser bra ut, inte så mycket man kan göra.. Väldigt bra delar för pengarna, jämför den datorn med t.ex en färdigbygd dator ifrån Elgiganten ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Bra paket ja, bara väldigt små skillnader möjliga i så fall. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Det ser bra ut, inte så mycket man kan göra.. Väldigt bra delar för pengarna, jämför den datorn med t.ex en färdigbygd dator ifrån Elgiganten ;)Jo, där får man ju knappt en dator för under 5k. Iaf inte någon som borde klassas som dator. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 16 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2011 (redigerat) Jo, där får man ju knappt en dator för under 5k. Iaf inte någon som borde klassas som dator. ;)Berätta gärna vad han själv tycker om datorn när han får den. Redigerat 16 Februari 2011 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.