TheJokker Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Tja! När jag spelar ett spel i ungefär en timme så kraschar den och det har aldrig hänt förut :S Symptomerna är att skärmen slocknar och hör ett irriterande ljud samtidigt som skärmen slocknade, men när jag inte spelar så då är den på så länge jag vill ha den på. :( Hjälp vad ska jag göra? Har prövat och googla men hittar ingenting angående mitt problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Låter som ett överhettnings problem. Samma sak hände med mitt kompis ps3:a, han hörde ljud efter lite spelande. Efter några månader kraschade Ps3:an... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJokker Skrivet 23 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Låter som ett överhettnings problem. Samma sak hände med mitt kompis ps3:a, han hörde ljud efter lite spelande. Efter några månader kraschade Ps3:an...Okej tack som jag misstänkte:P hur ska jag fixa överhettnings problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Okej tack som jag misstänkte:P hur ska jag fixa överhettnings problemet?Se till att datorn får tillräckligt med kylning. Se till att datorn inte står inträngd i ett hörn. Skaffa en annan fläkt om den fläkten du har nu inte duger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Bärbar eller stationär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbosteps Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Tja! När jag spelar ett spel i ungefär en timme så kraschar den och det har aldrig hänt förut :S Symptomerna är att skärmen slocknar och hör ett irriterande ljud samtidigt som skärmen slocknade, men när jag inte spelar så då är den på så länge jag vill ha den på. :( Hjälp vad ska jag göra? Har prövat och googla men hittar ingenting angående mitt problem.Du behöver bättre kylning skaffa mer fläktar till självaste chassit och en till proccesorn så är det problemet nog fixat.;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJokker Skrivet 23 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Bärbar eller stationär?stationär:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJokker Skrivet 26 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Se till att datorn får tillräckligt med kylning. Se till att datorn inte står inträngd i ett hörn. Skaffa en annan fläkt om den fläkten du har nu inte duger.ska jag pröva diskdefragmentering? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 ska jag pröva diskdefragmentering?Tror du att den blir svalare av det?Herregud öppna burken och blås ur den med en kompressor eller dyl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 27 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2011 ska jag pröva diskdefragmentering?Du kan testa med det men det kommer inte att hjälpa ;)Men vad du däremot kan göra är att ladda ner ett program som heter CPU-Z. Där ser du vilka delar som är varma. Om t.ex det skulle vara så att processorn skulle vara varmast skulle du kanske behövt att köpa en bättre processor kylare :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2011 (redigerat) Man kan tyvärr inte se temperaturer i CPU-Z, däremot kan man det i SpeedFan eller Everest. Redigerat 27 Februari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 27 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2011 (redigerat) Märkte det nu... Aha just det, jag menade SpeedFan, där kan du se det ;p Redigerat 27 Februari 2011 av GangstaLean Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.