Tilvas Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Tja! Jag har tänkt att skaffa ett nytt grafikkort som ska maxa dom kommande spelen. Just nu kör jag på en Nvidia geforce gt 320 Har tänkt på nvidia gtx 560 är det nåt att ha? Min dator är inte så stor :S det är en Acer aspire Ax3950 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Vad har du för andra delar i datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tilvas Skrivet 26 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Cpu: Intel® Core™ i5 CPU 650 @ 3.20GHz CPU Speed (GHz): 3.22 Antagligen inte det här du ville ha reda på, men vart kan jag se vilket modekort och allt annat jag har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 560 Blir nog bra, kolla vad du har för styrka på ditt nätaggregat först så du vet att den kan dra det nya grafikkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Cpu: Intel® Core™ i5 CPU 650 @ 3.20GHz CPU Speed (GHz):3.22 Antagligen inte det här du ville ha reda på, men vart kan jag se vilket modekort och allt annat jag har?Som Collez sa, vi måste veta vilket nätagg du har. Öppna chassit och kolla. Btw så försvinner garantin om du öppnar chassit på en märkesdator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 ... Eller om du nu är lite lat kan man alltid kolla i CPU-z efter vad du har för moderkort, Grafikkort(vet vi redan), RAM-Minnen... Men man kan inte kolla allt i CPU-z... så öppna den och kolla :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 (redigerat) Du har en tvåkärnig CPU som kommer vara flaskhalsen i många spel, då bör du ha i tanken att du måste uppgradera moderkortet och CPUn också om du vill kunna spela de kommande spelen. Redigerat 26 Februari 2011 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Du har en tvåkärnig CPU som kommer vara flaskhalsen i många spel, då bör du ha i tanken att du måste uppgradera moderkortet och CPUn också om du vill kunna spela de kommande spelen.men du... de flesta moderna spel sätter igentligen mest press på GPU:n... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tilvas Skrivet 26 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Vad skulle jag behöva byta i datorn om jag vill kunna spela bf3 på max? Cpu och Grafikkort eller?:S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Vad skulle jag behöva byta i datorn om jag vill kunna spela bf3 på max? Cpu och Grafikkort eller?:SJa, det är det som är viktigast för att klara olika spel på max. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 26 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2011 Vad skulle jag behöva byta i datorn om jag vill kunna spela bf3 på max? Cpu och Grafikkort eller?:SBeror på vad du har för annat i datorn också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 27 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2011 BF3 har inte ens kommit ut än så vi vet ej. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.